Elisa2 schreef:Het is echt een kwestie van veel herhaling, wekelijks meenemen naar vooral leuke dingen (bos oid) en hoe meer ze gewend raken, hoe minder spanning op de trailer. Ik zie ook niet in waarom ze niet meer op de trailer zou gaan als je zo door gaat?
Gewoon blijven belonen zodra ze in de trailer staat en zorg dat het laden leuk en fijn blijft (geen geweld). Veel oefenen.
Maartje_M schreef:Afgelopen zondag toen we alleen een appeltje hebben gegeten, had ik de stang er niet achter, klep open en had ik haar ook niet vast staan, gewoon vastgehouden aan het halstertouw. Daar zit het probleem niet denk ik.
Jullie zeggen dus wel gewoon op pad blijven gaan naar leuke dingen? Of toch maar eerst een tijdje oefenen zonder te rijden?
Even voor de duidelijkheid, ik ben bang dat als ik maar gewoon op pad blijf gaan en haar steeds in die stress situatie breng zonder dat ik dan bij haar ben (ik denk dat dat ook een deel van het probleem kan zijn, het alleen zijn), dat ze dan op een gegeven moment er niet meer op wil.
Appeltje wordt in ieder geval vast onderdeel van de trailer
Hooinet hangt er ook in maar kijkt ze niet naar
ikke schreef:Je rijdt heel voorzichtig, zeg je.
Bij deze de uitdaging: zet een beker warme chocomel met slagroom op je dashboard. Rijdt je dan nog steeds op dezelfde manier?
Kijk, het is natuurlijk niet de bedoeling maar technisch gezien kun je gewoon met 140km/h de snelweg afjakkeren, daar heeft je paard net zoveel of weinig van als aan 60km/h.
Snelheid is niet het punt, het is de snelheidsverandering die het leven moeilijk maakt voor een paard op de trailer en dan maakt het geen ruk uit of je nu remt, optrekt of de bocht om gaat.
Hoe goed jij met die veranderingen omgaat, verteld die mok warme chocola feilloos.......
Bijvoorbeeld: snapt jouw paard dat ze breed moet gaan staan om beter die verandering op te kunnen vangen? Kan ze wel breed gaan staan, als ze dat wel begrijpt?
Ooit bedacht dat een paard zijdelingse beweging, bijvoorbeeld een slecht stukje wegdek waardoor je trailer even scheef gaat, ook heel moeilijk kunnen vinden?
Sommige paarden kijken graag mee, grote voorruit in je trailer. Anderen vinden dat juist helemaal niks; geen ruit in je trailer.
Idem voor dichte/open achterzijde.
Weet je zeker dat je trailer niet een of andere resonantie heeft bij bepaalde snelheden? Je wielen laten balanceren kan dan helpen.
Ik verzin zomaar random wat opties uit mijn eigen ervaringen. Ik hoop dat het je ergens triggert om naar te kijken en wellicht te vinden wat jouw paard het leven wat aangenamer op de trailer maakt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers