Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
Sizzle schreef:Op autoscout je eissen invoeren en dan kijken wat er uit komt is het meest zinvolle als je voor een 2ehands gaat.
Er zijn veel te veel mogenlijkheden en daarom zijn er ook al zoveel topics.
nessinator schreef:Wat goed dat je je nieuwe vriend op deze manier wilt laten wennen aan trailers!
Ik rij met een VW Golf 1.6 TDI, die mag 1500kg geremd trekken. Mijn paard+trailer weegt 1000 kg dus ruimte over, mijn paard zelf weegt 450kg. Voor jou zou dat misschien ook nog kunnen, afhankelijk van welke trailer je hebt. Ik heb voor 1,5 gekozen omdat ik met 1500 kg trekgewicht toch geen 2 paarden kan vervoeren, dus had een 2-paards ook niet zo veel zin.
Fijne aan mijn Golf vind ik dat hij zonder trailer erg zuinig is (ik rij weleens 1:30) en dat het een algeheel luxe auto is: achtercamera, rondom parkeersensoren, automatische handrem, verlichting en ruitenwisser, stoelverwarming etc etc.
Overigens is mijn combi nog met B te rijden, maar ik heb ook BE.
Sizzle schreef:Wat ga je er mee doen? Wat is je minimum gewicht?
Ik heb zelf een Toyota avensis (1800 kg). Voor normaal vlak gebied echt heel prima, zelfs met mijn zware ifor.
Maar in de bergen loop ik daarmee vast, dus ga ik toch op zoek naar wat zwaarders.
Ik heb eerder een BMW X5 gehad, die trok alsof er niets achter hing, ook met 2 paarden een stijle helling.
Echter vond ik dat een slechte auto, was altijd wel wat mee aan de hand.
ingvdh schreef:Ik stem ook voor de Golf .
Hele fijne auto zonder trailer erachter en met trailer doet hij het ook prima.
Verreweg de meeste KM's zijn zonder trailer dus comfort en verbruik vond ik belangrijk en daar voldoet hij aan. Ik heb een blue motion en die zijn erg zuinig in het verbruik.
toevoeging; ik moet vaak in de stad parkeren en dan is een kleinere auto toch ook wel erg handig, die kan je overal wel kwijt. Zo'n grote bak is vaak problematisch
Ik heb bewust een 1,5 paards trailer, een 2 paards koop je toch voor een ander paard. Die heb ik niet en ik ga die extra kosten niet maken voor een ander.
Peugeot had ook mooie middenklassers die relatief veel kunnen trekken, maar ik vind VW net wat robuuster.
Ibbel schreef:Hier goede ervaring met Mazda 6 diesel - mag 1600 kg trekken, doet dat met gemak. Is echter geen echt zuinige diesel, loopt normaal 1:16, met trailer erachter 1:12.
Skoda Octavia (in feite VW Golf) diesel mag 1500 kg trekken, doet dat ook lekker. Is wat zuiniger dan de Mazda 6, loopt normaal 1:18.
Ik heb nu een Mazda CX5 diesel, haalt met gemak de 1:20 en mag 2000 kg trekken. Heerlijke wagen, had ik veel eerder moeten kopen
Gebruikers op dit forum: Jet, jokesonyou, Noisy, Sentir en 58 bezoekers