Ibbel schreef:Je moet voor die 3500 kg combi gewicht rekenen met de TMM van de auto. Die zal met een leeggewicht van 1500 kg mogelijk boven de 2000 kg komen. Net als bij de trailer reken je voor B met de TMM, nietmet het actuele gewicht.
Mijn auto bv heeft een TMM van 2050 en een leeggewicht van 1465 kg.
Oftewel, als de TMM van je auto meer dan 2000 kg is, moet je de trailer tot onder de 1500 kilo terugkeuren wil je met B op pad kunnen.
Ibbel schreef:Gloa schreef:Ja dat mag. Maar wat wil je nog laden dan?
Dan kan je er altijd nog 1 (klein) paard mee vervoeren.
Maar iemand met BE mag er dan ook geen 2 paarden meer mee vervoeren, dus wat is dan de meerwaarde van een 2-paardstrailer?
cissy schreef:Tweepaards geeft vaak 100kg kogeldruk. Wat mag de auto hebben? Als de auto lager is mag je er niet mee rijden.
Citaat:Als je een lichte auto hebt met een relatief zware trailer, *knip* Voel je de trailer duwen.
Daan13 schreef:Citaat:Als je een lichte auto hebt met een relatief zware trailer, *knip* Voel je de trailer duwen.
Idd!
Zulke situaties zou je echt niet moeten willen. Huur dan een auto die meer mag trekken of koop een 1,5 paards trailer.
Ik heb een auto die 2000 kilo mag trekken,een tweepaards trailer erachter met 2 volwassen paarden erin en ik kan tenminste meekomen met het verkeer,ik kan een keer het gaspedaal intrappen en voelen dat er wat gebeurt -mocht dat nodig zijn-
Maar ik voel ook de kracht die het kost als we tegenwind hebben, als we een heuvel/viaduct oprijden.
Je vervoert kostbaar bezit, daar moet je niet mee willen bezuinigen op een E-rijbewijs of de huur van een zwaardere auto.
BETUWE schreef:Als je een lichte auto hebt met een relatief zware trailer, kan het zijn dat de auto zoekend gaat rijden. En als je bijvoorbeeld een tunnel inrijd Voel je de trailer duwen. Dit rijd onrust en niet fijn.
BETUWE schreef:Als je een lichte auto hebt met een relatief zware trailer, kan het zijn dat de auto zoekend gaat rijden. En als je bijvoorbeeld een tunnel inrijd Voel je de trailer duwen. Dit rijd onrust en niet fijn.
Brainless schreef:BETUWE schreef:Als je een lichte auto hebt met een relatief zware trailer, kan het zijn dat de auto zoekend gaat rijden. En als je bijvoorbeeld een tunnel inrijd Voel je de trailer duwen. Dit rijd onrust en niet fijn.
Dan is je oplooprem niet meer goed.. die hoort mee te remmen als er druk op de trekhaak komt.
BETUWE schreef:Brainless schreef:Dan is je oplooprem niet meer goed.. die hoort mee te remmen als er druk op de trekhaak komt.
Onzin. Dit heeft te maken met een lichte auto met een zware trailer er achter.
De trailer gaat dan duwen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers