Pension klant wilt opzegtermijn niet betalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:27

Ayasha schreef:
Redelijkheid heeft uiteindelijk weinig van doen met contractbreuk. Dus die hele discussie is sowieso onnodig.


Dat is weer een andere kwestie. Maar in antwoord op jouw vraag of bokt zin heeft als we topicstarters niet geloven: ik denk dat het juist heel zinvol kan zijn om iemand erop attent te maken dat jouw perspectief op het verhaal door de ogen van een ander bekeken er totaal anders uit kan zien.

Of dat in deze situatie zinvol is? Als je een conflict wilt begrijpen is naar de andere kant van de pannekoek kijken altijd zinvol. Als je enkel wil weten of je ergens recht op hebt op grond van een contract niet.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 15:52

safina schreef:
Ayasha schreef:
Redelijkheid heeft uiteindelijk weinig van doen met contractbreuk. Dus die hele discussie is sowieso onnodig.


Dat is weer een andere kwestie. Maar in antwoord op jouw vraag of bokt zin heeft als we topicstarters niet geloven: ik denk dat het juist heel zinvol kan zijn om iemand erop attent te maken dat jouw perspectief op het verhaal door de ogen van een ander bekeken er totaal anders uit kan zien.

Of dat in deze situatie zinvol is? Als je een conflict wilt begrijpen is naar de andere kant van de pannekoek kijken altijd zinvol. Als je enkel wil weten of je ergens recht op hebt op grond van een contract niet.


Maar die andere kant is gebaseerd op pure fantasie. Als TS nu met een verhaal kwam dat aan alle kanten rammelt, dan zou ik dat nog kunnen begrijpen. In dit geval zie ik niets wat wijst op nite nakomen van de afspraken, TS heeft zelfs de lengte van het gras meegedeeld. Wat wil je nog meer?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Pension klant wilt opzegtermijn niet betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:17

sclimpre legt veel helderder uit dan ik, wat ik bedoel. Dat dus.

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Pension klant wilt opzegtermijn niet betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:35

Niemand beweert dat het verhaal van TS rammelt. Ik vraag me juist af wat er zo erg is aan erop wijzen dat dit 1 kant van het verhaal is. En dat uitspraken over wie gelijk heeft en wie niet in dit topic dus meteen leuk tijdverdrijf zijn en een leuke algemene discussie kan uitlokken, maar voor de rest in deze specifieke situatie niet veel grond hebben. :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Pension klant wilt opzegtermijn niet betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:38

Ik zal de vraag anders formuleren: wat is het nut er van?
Ga je er dan echt van uit dat je de enige bent die zich kan bedenken dat er twee kanten aan een verhaal zijn? :)

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:42

We zullen het op bokt altijd moeten doen met wat de TS schrijft.
Totdat een ander die de andere kant denkt te kennen zich komt melden.
Ze schrijft geen dingen dat je meteen denkt, dat klopt echt niet. raar verhaal.
En dan kun je wel zeggen er zitten 2 zijden aan de pannenkoek, met deze moeten we het doen :)

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:43

Als twee partijen in discussie gaan en echt passioneel met uitgebreide argumenten hun standpunt in welke mate de stalklant een enorme l*l is gaan verdedigen, dan vind ik het inderdaad niet overbodig om even te melden waarover en met welke informatie je nu eigenlijk aan het discussiëren ben. :D
TS vraagt ook in principe niet: wie heeft gelijk? Ze wil weten wat ze nu kan doen in deze situatie. Voor TS maakt het dus eigenlijk niet uit of er een algemene consensus is over het al dan niet l*l zijn van de stalklant.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Pension klant wilt opzegtermijn niet betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:48

Als ze dat niet vraagt waar hebben we het dan in vredesnaam over?

imaudy
Berichten: 5055
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:55

Gini schreef:
Als twee partijen in discussie gaan en echt passioneel met uitgebreide argumenten hun standpunt in welke mate de stalklant een enorme l*l is gaan verdedigen, dan vind ik het inderdaad niet overbodig om even te melden waarover en met welke informatie je nu eigenlijk aan het discussiëren ben. :D
TS vraagt ook in principe niet: wie heeft gelijk? Ze wil weten wat ze nu kan doen in deze situatie. Voor TS maakt het dus eigenlijk niet uit of er een algemene consensus is over het al dan niet l*l zijn van de stalklant.


:D
Ik betaal dan ook altijd maar gewoon de opzegtermijn whaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:56

Gini schreef:
Als twee partijen in discussie gaan en echt passioneel met uitgebreide argumenten hun standpunt in welke mate de stalklant een enorme l*l is gaan verdedigen, dan vind ik het inderdaad niet overbodig om even te melden waarover en met welke informatie je nu eigenlijk aan het discussiëren ben. :D
TS vraagt ook in principe niet: wie heeft gelijk? Ze wil weten wat ze nu kan doen in deze situatie. Voor TS maakt het dus eigenlijk niet uit of er een algemene consensus is over het al dan niet l*l zijn van de stalklant.


Dat dus.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Pension klant wilt opzegtermijn niet betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:41

Als de klant om wat voor reden niet meer tevreden is over de stalling maar er is wel een contract getekend gaan ze meestal wel alles erbij halen om te kunnen vertrekken. Ze hopen vaak dan ook dat de opzegtermijn dan wel ongedaan wordt gemaakt. Wil je echt een contract open breken zal je toch met bewijzen moeten komen dat de stalling zich niet aan zijn kant van het contract heeft gehouden. Dat kan alleen als je schriftelijk bewijzen hebt met eventueel extra foto's erbij. Maar je zult dan ook als klant aan moeten tonen dat je er alles aan hebt gedaan. Dat vergeten de meesten dan weer. In het geval van TS wordt er gezegd paard wordt mager, dat kan, is niet leuk om te zien, maar als de rest er wel goed bij staat en er wordt bijvoorbeeld geen dierenarts/tandarts bij gehaald om naar het gebit te kijken van een jong dier, blijf je zelf als eigenaar al weer in gebreke in een stukje zorg. Juist een jong dier kan last hebben van wisselen of een kies die niet lekker door is gekomen. Dan kan je als staleigenaar nog zoveel willen voeren daar kan je niet tegen op. Dan valt voor mij dat toch echt wel af als reden om een contract open te breken.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 00:33

Ayasha schreef:
Ik zal de vraag anders formuleren: wat is het nut er van?
Ga je er dan echt van uit dat je de enige bent die zich kan bedenken dat er twee kanten aan een verhaal zijn? :)


Het zal je verbazen hoeveel mensen klakkeloos iets geloven en echt niet nadenken over de andere kant van het verhaal.