Pension klant wilt opzegtermijn niet betalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 23:26

Dat is toch een flink bedrag, zou via de mail nogmaals wijzen op de afspraken en meteen erbij zeggen dat wanneer dit niet geaccepteerd word jij je ze aan het oorspronkelijke bedrag gaat houden via incasso .

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 23:27

Als je rechtvaardigheid wilt kan je altijd een incasso erop zetten. Enige wat er dan gebeurd is dat het je meer geld gaat kosten dan dat het je oplevert.

Als de maand voltooid is wanneer hij weg is gegaan zou ik het verlies nemen. Als je vuur met vuur gaat bestrijden krijg je ook een slechte naam. Ik weet niet of je afhankelijk bent van deze inkomsten? Je hebt je box vast weer snel verhuurd.

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Pension klant wilt opzegtermijn niet betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 23:30

Ik denk dat je het via een deurwaarder wel kunt innen. Komen wat extra kosten bij kijken maar dat is denk ik je enige manier om dat geld te zien.
Wellicht een goede leer om voor een volgende huurder borg te gaan vragen van 1 maand.

sunny16

Berichten: 271
Geregistreerd: 06-01-09
Woonplaats: Zwiggelte

Re: Pension klant wilt opzegtermijn niet betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 23:37

Ik ga morgen even een incassobureau voor particulieren bellen, vragen hoe zij erover denken.

imaudy
Berichten: 5044
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 23:38

Nabster schreef:
Knabbelen klinkt niet als volwaardig eten.

Zaken zijn zaken trouwens. Contract is contract.


Dit vind ik ook wel. Paard deed het er niet goed genoeg op, ze hebben om een oplossing gevraagd. Dat heeft niet voldoende geholpen. Ik begrijp hun standpunt wel. Ik zou daarom de helft vragen 95 euro.

sunny16

Berichten: 271
Geregistreerd: 06-01-09
Woonplaats: Zwiggelte

Re: Pension klant wilt opzegtermijn niet betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 23:46

Bij mij staat knabbelen gelijk aan grazen, normaal staat het gras na verweiden op de meeste plaatsen rond de 20/30cm. Nu met de droogte op de helft.
Ik heb aangeboden extra te voeren (dan wel op stal) en dat was prima.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 23:48

Ik zou nog een aangetekende brief sturen en het daarna laten gaan, dit kost meer aan energie en frustratie, dan die 190 euro waard is.

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 00:13

Het is gissen maar wellicht hebben ze dit truukje al eerder uitgehaald? Het vertrek is wel heel vlotjes... Nog een keer een poging wagen en aanbieden de helft dan te laten zitten is beter dan niets en/of een grotere hoop ergernis.
En het is helemaal niet zo raar een voorschot te vragen, een borg die ze na vertrek bij netjes achterlaten van de stal etc weer terugkrijgen.

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Pension klant wilt opzegtermijn niet betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 00:19

Opzich is de manier van weggaan niet perse een trucje of iets wat men vaker flikt.

Heel veel mensen zoeken stilletjes verder als zij het niet (meer) eens zijn met het stalmanagement. Zoals eerder gezegd: vaak worden er gouden bergen beloofd en kan alles.. Totdat je er staat.

Het kan ook gewoon echt ontevredenheid zijn omdat bepaalde dingen niet goed zijn nagekomen vanuit TS. Elk verhaal heeft twee kanten.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 00:31

Incasso kan alleen als je eerst een rekening hebt gestuurd, en minimaal één herinnering. Dan nog een ingebrekestelling geloof ik, allemaal met een paar weken er tussen. Pas dan kun je mogelijk overgaan tot incasso als je aan alle voorwaarden daarvoor voldoet.
Er gaat dus een heel traject aan vooraf, en het is de vraag of je de tijd, kosten en moeite daarvan het waard vindt.

En als diegene het idee heeft in zijn recht te staan kon dit nog wel eens een heel lang en bitter gevecht worden, welke je wellicht je goede naam gaat kosten.

En heel eerlijk... Mensen die beginnen met 'we doen het maar als hobby', vertrouw ik nooit zo. Je vraagt mensen geld voor de dienst die je levert, dus dan mogen zij verwachten dat die dienst geleverd wordt en hun paard ten minste genoeg te eten krijgt. Ook al is de prijs nog zo laag en is het 'maar hobby'. Ik weet niet of het paard inderdaad te weinig te eten heeft gekregen want ik was er niet bij, maar het lijkt me wel iets om zeer serieus te nemen. En ik kan me ook voorstellen dat het de ex-klant heel erg hoog heeft gezeten, waardoor hij nu op deze manier vertrokken is, of hij nou gelijk had of niet. Daar zijn wel lessen uit te trekken.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Pension klant wilt opzegtermijn niet betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:20

Ik vind de tip goed om te vragen wat zij een reeel bedrag vinden, dat laten betalen en dan door. Je naam is sneller besmeurd dat je met je ogen kan knipperen.

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Re: Pension klant wilt opzegtermijn niet betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:32

Meeste incasso’s werken op basis van no cure no pay dus altijd de moeite van het proberen waard.

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:33

Vervelend! Een situatie die je zo snel mogelijk opgelost wil hebben.

Ik zou de bal bij hen neerleggen en vragen welk bedrag zij reëel vinden.
En als jij daar enigszins mee uit de voeten kan, accepteren en KLAAR.

Als mijn paard te schraal zou zijn en er overdag voor mijn paard onvoldoende ruwvoer beschikbaar zou zijn, zou ik ook niet blij zijn. En zou ook niet blij zijn om dan zelf iedere dag bij te moeten voeren. Kan me dus wel voorstellen dat ze niet geheel tevreden zijn en echt niet voor de lol verhuizen. Dit kost hen ook extra geld. En daar zou ik rekening mee houden en nu hen vragen met een voorstel te komen.

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:38

Ik zou er nog iets af doen. Dan kom je hem tegemoet en lijkt me de kans groter dat hij wel betaald.
Je kan wel stug vasthouden, maar als hij dan niet betaald kost het je wel veel energie. Kun je beter nog een berichtje doen van 175 en dan binnen 2 dagen betalen of ik hou je alsnog aan je contract en zet er een incasso op.

Als pensionklant zou ik die 12% ook wel een beetje magertjes vinden.
Verhouding die vaak gehanteerd wordt is 1/3 kale box, 1/3 arbeid en 1/3 voer/stro.
Los daarvan zou ik gewoon betalen als ik ergens opgezegd had en weg zou gaan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:39

sunny16 schreef:
In het contract staat dat ze minimaal 3x per dag ruwvoer krijgen (gezien in de zomer en winter de frequentie verschillend is. Mondeling is daarbij uitgelegd dat we werken met de minimale 1,5% van het lichaamsgewicht. Daar zijn ze ook mee akkoord gegaan. De stalling prijs is een 'vanaf' prijs, eventuele extra's zoals meer ruwvoer of wat extra vlas in de winter zijn bespreekbaar tegen inkoopprijs.

Maar als een paard invalt moet je hem geen ruwvoer geven maar krachtvoer.

Ik zou die 12% korting ook een lachtertje vinden en als dat het geld is wat je op voedimg bespaard dan geef je inderdaad te weinig.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:46

al doende leert men, dit gebeurd je niet weer!

Ik zou ook je contract aanpassen , dan een maand borg laten betalen. Dat is niet heel gek, dat moet je ook bij het huren van een huis.

Er zijn altijd van die mensen bij die denken dat een contract niet voor hen geldt, walchelijke lui!

Ik zou toch voet bij stuk houden, je hebt niet voor niks een contract en als je deze klant zo laat gaan en het gaat over stal dat ze niet hoefden te betalen (gel*ld wordt er altijd in de paardenwereld) dan heb je een volgende keer wellicht de volgende die moeilijk gaat lopen doen!

Ik ben zelf zzp'er en ook wel eens met een soort gelijk bijltje gehakt (klanten die de nota niet betalen), ik ben daar best strabant mee. Na een aantal herinneringen, stuur ik een mail , dat ik genoodzaakt ben om het bedrag uit handen te geven als er niet voor een bepaalde datum betaald is! Binnen 1 dag werd er betaald! Is me 4/5 keer overkomen, werkt altijd!

Heb er zo'n machtige hekel aan als mensen onder een , terechte, betaling uit proberen te komen.

Succes en wijsheid
Laatst bijgewerkt door Hubbels op 04-09-20 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:49

janderegelaa schreef:
sunny16 schreef:
In het contract staat dat ze minimaal 3x per dag ruwvoer krijgen (gezien in de zomer en winter de frequentie verschillend is. Mondeling is daarbij uitgelegd dat we werken met de minimale 1,5% van het lichaamsgewicht. Daar zijn ze ook mee akkoord gegaan. De stalling prijs is een 'vanaf' prijs, eventuele extra's zoals meer ruwvoer of wat extra vlas in de winter zijn bespreekbaar tegen inkoopprijs.

Maar als een paard invalt moet je hem geen ruwvoer geven maar krachtvoer.

Ik zou die 12% korting ook een lachtertje vinden en als dat het geld is wat je op voedimg bespaard dan geef je inderdaad te weinig.



In het contract staat, waarschijnlijk, niet dat er coulance halve een korting wordt gegeven! Ik vind die 12% geen lachertje, ze had het niet hoeven doen. Toen die klant kwam heeft hij/zij een contract getekend daar stond vast niet in dat ze 12% korting zou geven.
Klaplopers zijn het, in mijn ogen

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: Pension klant wilt opzegtermijn niet betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:52

Als de werkgever van die beste klant naar hem toe zou komen en zou zeggen: “Sjaak wat denk je ervan? Is het een idee dat ik je deze maand 12% minder betaal? Ik vond je werk wat minder goed afgelopen maand.” Daar gaat hij net zo goed niet mee akkoord en dan roept hij ook gelijk maar in mijn contract staat dat ik bedrag x betaald krijg, en niks anders.

Waarom zou TS dat nu anders moeten doen dan? Contract is contract. Dat er een korting wordt gegeven is erg aardig van TS.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:06

Ik denk dat je moet bedenken wat je wil.
- Wil je persé dit bedrag krijgen? Dan kun je nog 1 reminder sturen en er dan een incassobureau op zetten.
- Wil je iets krijgen? Dan kun je hem vragen wat hij wil betalen, en hem dat bedrag laten voldoen. Ik denk wel dat als je hem vraagt wat hij wil betalen, en jij gaat daar vervolgens niet in mee dat je echt kunt vergeten dat je nog op een normale manier geld krijgt.
- Wil je rust? Dan laat je het erbij zitten en laat je toekomstige klanten borg betalen.

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:12

katybug schreef:
Als de werkgever van die beste klant naar hem toe zou komen en zou zeggen: “Sjaak wat denk je ervan? Is het een idee dat ik je deze maand 12% minder betaal? Ik vond je werk wat minder goed afgelopen maand.” Daar gaat hij net zo goed niet mee akkoord en dan roept hij ook gelijk maar in mijn contract staat dat ik bedrag x betaald krijg, en niks anders.

Waarom zou TS dat nu anders moeten doen dan? Contract is contract. Dat er een korting wordt gegeven is erg aardig van TS.



Dit!

Ik verbaas me over de hoeveelheid mensen die zeggen 'ach laat maar lopen' of 'ik zou nog eens de helft doen'.

Als ik de huur van mijn huis opzeg is dat ook een maand, als ik besluit om toch eerder weg te gaan moet ik ook gewoon betalen.

TS, ik zou ook op mijn strepen staan en gewoon laten betalen!

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Pension klant wilt opzegtermijn niet betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:19

Ze hebben een contract getekend, ze weten wat de regels zijn en moeten gewoon betalen. Herinnering er heen, over twee week de derde herinnering, en over 4 weken de aanmaning. Dan de laatste aanmaning met incassokosten, en dan naar de incasso.

Niet meer op reageren, althans niet anders dan met de zin: je moet betalen wat is afgesproken in het contract. Je bent ze al wat tegemoet gekomen, klaar hoor. Betalen.

Laat je niet bang maken ts, stalhoppers zijn nergens geliefd, die doen niets tegen jou goede naam.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:37

KimD schreef:
katybug schreef:
Als de werkgever van die beste klant naar hem toe zou komen en zou zeggen: “Sjaak wat denk je ervan? Is het een idee dat ik je deze maand 12% minder betaal? Ik vond je werk wat minder goed afgelopen maand.” Daar gaat hij net zo goed niet mee akkoord en dan roept hij ook gelijk maar in mijn contract staat dat ik bedrag x betaald krijg, en niks anders.

Waarom zou TS dat nu anders moeten doen dan? Contract is contract. Dat er een korting wordt gegeven is erg aardig van TS.





Dit!

Ik verbaas me over de hoeveelheid mensen die zeggen 'ach laat maar lopen' of 'ik zou nog eens de helft doen'.

Als ik de huur van mijn huis opzeg is dat ook een maand, als ik besluit om toch eerder weg te gaan moet ik ook gewoon betalen.

TS, ik zou ook op mijn strepen staan en gewoon laten betalen!


Als je een deurwaarder moet inschakelen is dat niet gratis. Je moet het laten voorkomen met alle bijbehorende kosten. Er zijn mogelijkheden om dit te verhalen maar dat gaat je veel bloed zweet en tranen kosten, Ik heb het zelf in het verleden vaak genoeg meegemaakt met klanten en uiteindelijk trek je in de regel vaak aan het kortste eind.

Als we het hier hebben over 190 euro waar de klant met een beetje geluk 100 van wil betalen dan hebben we het uiteindelijk over een klein verliesje.

Een incasso heeft niets te vertellen. Je moet al echt bij een gerechtsdeurwaarder zijn.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:40

Hutcherson schreef:
Opzich is de manier van weggaan niet perse een trucje of iets wat men vaker flikt.

Heel veel mensen zoeken stilletjes verder als zij het niet (meer) eens zijn met het stalmanagement. Zoals eerder gezegd: vaak worden er gouden bergen beloofd en kan alles.. Totdat je er staat.

Het kan ook gewoon echt ontevredenheid zijn omdat bepaalde dingen niet goed zijn nagekomen vanuit TS. Elk verhaal heeft twee kanten.


Daar heb je helemaal gelijk in. Een klant hoeft helmaal niet te zeggen dat hij van plan is om weg te gaan. Maar hij moet wel netjes de opzegtermijn betalen. Dat zijn 2 verschillende dingen.
Als je op een pensionstal staat weet je dat niet alles 100% volgens jouw wensen zal gebeuren. Als je het stalmanagement helemaal volgens jouw eigen wensen wil zal je je paarden in eigen beheer moeten nemen. Pensionstal is altijd een compromis tussen wat de staleigenaar wil en wat de klant wil.

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:43

zorro schreef:
Ze hebben een contract getekend, ze weten wat de regels zijn en moeten gewoon betalen. Herinnering er heen, over twee week de derde herinnering, en over 4 weken de aanmaning. Dan de laatste aanmaning met incassokosten, en dan naar de incasso.

Niet meer op reageren, althans niet anders dan met de zin: je moet betalen wat is afgesproken in het contract. Je bent ze al wat tegemoet gekomen, klaar hoor. Betalen.

Laat je niet bang maken ts, stalhoppers zijn nergens geliefd, die doen niets tegen jou goede naam.


Dit :j

Ze hebben een contract getekend en moeten zich er ook gewoon aan houden. Daar is het een contract voor! Neem aan dat iedereen dat zelf ook graag wil?
Ze hadden niet op stel en sprong weg hoeven gaan dat was hun eigen keuze.

Grappig is ook dat als er iemand een topic schrijft over een maand stalgeld die betaald moet worden als opzegtermijn er dezelfde reacties volgen.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Pension klant wilt opzegtermijn niet betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:47

Zo'n persoon heeft vaak succes met deze houding gehad en probeert het nu weer.
Ze wisten de voorwaarden waarop ze welkom waren, dan moet je niet achteraf gaan piepen.
Als je een herinnering stuurt vermeld er dan wel een uiterste betaaltermijn bij waarop deze moet zijn voldaan. Dat als de betaling uit blijft dat je de vordering uit handen gaat geven en dat alle bijkomende kosten daarvan voor hun rekening zijn. Soms kan het voldoende zijn om ze te toch tot betaling over te laten gaan.