Het leek mij wel leuk om een volgtopic te maken van het opknappen van onze trailer! 7,5 jaar geleden deze Hotra 1,5 paards trailer 2e hands gekocht, de bodem lag er toen net een een jaartje in.
Vorig jaar werd de trailer wel al stuk slechter waardoor we besloten die maar wel een keer opgeknapt moest worden. Trailer heeft dit jaar stilgestaan ivm corona niet meer weggeweest.
Nu we vakantie hebben dus maar begonnen! Hij was nu nog veeel slechter kon echt geen paard meer in.
De remkabels en verlichting hebben we al eens vervangen, de assen en de rest van het onderstel zijn allemaal nog helemaal recht en geen roest dus we vervangen al het hout, het dakraam wordt vervangen daar zit een scheurtje in en daarnaast zit er een haarscheurtje in het dak bij het raampje wat ook gemaakt wordt.
Bij mijn man op het werk werken ze met polyester dus ze kunnen het dak daar repareren dat scheelt alweer.
De bedoeling is om hout ook af te werken en behandelen met hufterproof lak

Het hout hebben we al dat heeft ons alles bij elkaar €250 voor de zijwanden en €160 voor de bodem gekost. Alle andere zaken als kit, moeren, boutjes, scharnieren, sluitingen etc weet ik nog niet precies wat dat totaal kosten gaat.
Vandaag is de trailer gedemonteerd had verwacht het een hele flinke klus was maar we zijn om 11:00 begonnen en met wat pauze tussendoor was die om 16:00 wel uit elkaar.
Morgen gaan we de bodemplaat halen en de afwerkmaterialen en dan kan daarna gestart worden met de planken op maat zagen.

Dit was de trailer 5 jaar geleden

Dak er af

Platen gedemonteerd

Bodem er ook uit