Nb: ik woon in België dus liefst iemand die daar de regels kent

Plantje15 schreef:De verkoper moet met de papieren naar de keuring voor een ‘administratieve keuring’. Ze ontvangen daar een roos document ‘aanvraag tot inschrijving’. Met dat document moet de koper naar zijn verzekering. De verzekering kan de trailer in de meeste gevallen online inschrijven, indien dit niet lukt moet het originele roze document met een vignet van de verzekering naar de DIV worden gestuurd.
Wanneer je dit via post doet is de verwerkingstermijn enkele weken, wordt dit document afgegeven aan het loket heb je meestal de dag erna je nummerplaat.
Daarna moet er met de trailer nog eens naar de keuring gegaan worden.
DeMolenhoek schreef:Ik ken inderdaad iemand die daar een boete voor had omdat de agenten keken naar de mtm, maximale toegelaten massa. Nu, de rijschool van mijn vriend zei dan weer dat het niet zo was en het gewicht telt dat effectief wordt gewogen. Ga je met een B of BE trekken?
Overigens, goede raad: Ik zou sowieso voor een zwaardere auto gaan. Wij hebben ooit alles moeten toegooien met een auto die het ook net mocht trekken. Dat wil je echt niet meemaken. De trailer heft gewoon heel jou auto op.
Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 11 bezoekers