Welke Ifor nemen?

Moderators: Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

woemp

Welke Ifor nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-20 17:54

Hallo,

Ik zit met een dilemma.
Ik vond twee Trailers van Ifor:

1: een hb 506 van 2015

2: een hb 511 van 2008

Beiden kosten even veel. Welke zou ik dan best kiezen? De jongere of de grotere ?

Akshay

Re: Welke Ifor nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 18:06

Wat voor paard wil je erin zetten? Ik heb een ijslander en een fjord. Een XL trailer is voor mij níet heel relevant dus ik zou voor jonger gaan.

Heb je een kasteel van een warmbloed is meer ruimte fijn.

woemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-20 19:03

Akshay schreef:
Wat voor paard wil je erin zetten? Ik heb een ijslander en een fjord. Een XL trailer is voor mij níet heel relevant dus ik zou voor jonger gaan.

Heb je een kasteel van een warmbloed is meer ruimte fijn.

Het zijn d pony’s maar de man van de grote trailer zei dat dit veel meer waard is en in de toekomst handig kan zijn. Alleen dat hij zoveel ouder is baart me zorgen.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:13

Ja, natuurlijk zegt de verkoper dat :+ Ik zou voor de 506 gaan. Dan ga ik er even vanuit dat hij in goede staat verkeerd natuurlijk.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:29

Groter betekent waarschijnlijk ook zwaarder.. en daar moet je ook een auto voor hebben..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:32

SjonnieZ schreef:
Groter betekent waarschijnlijk ook zwaarder.. en daar moet je ook een auto voor hebben..

Niet als je m niet vollaadt.

Met 2 D ponys en geen plannen om met grote paarden aan de sleep te gaan zou ik de nieuwe kiezen :j

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:52

En dan heb je nog verschil in onderhoud, zitten er (m.n. op de 2007) nog oude banden op? Is te zien aan de 4cijferige code op de band, dat zijn productie week en jaar. Onderstaande b.v. week 35 uit 2007. Drie cijfers is vorige eeuw!

En stalling, een trailer die in weer en wind buiten staat heeft meer te lijden dan een binnenslaper. Dat de verkoper de 2007 adviseert wil vooral zeggen dat hij daar graag vanaf wil. Elke Ifor houdt vrij aardig zijn waarde (meeste trailers wel trouwens).

Afbeelding

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:04

Met D-pony’s zou ik voor de 506 gaan. Groot zat en een stuk nieuwer.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:11

Rex_Rolfo schreef:
En dan heb je nog verschil in onderhoud, zitten er (m.n. op de 2007) nog oude banden op? Is te zien aan de 4cijferige code op de band, dat zijn productie week en jaar. Onderstaande b.v. week 35 uit 2007. Drie cijfers is vorige eeuw!

En stalling, een trailer die in weer en wind buiten staat heeft meer te lijden dan een binnenslaper. Dat de verkoper de 2007 adviseert wil vooral zeggen dat hij daar graag vanaf wil. Elke Ifor houdt vrij aardig zijn waarde (meeste trailers wel trouwens).

[ Afbeelding ]

Iedereen die zijn trailer verkoopt wil er natuurlijk graag van af :j .
Eigen massa tussen deze 2 trailers is niet zo groot. 50- 60 kg naar ik meen en jonger wil niet altijd zeggen minder onderhoud maar als de prijzen gelijk zijn zou ik voor de kleine kiezen en wil je de grote dan heb je een onderhandelingspunt door te zeggen dat je een van 8 jaar jonger voor dezelfde prijs kunt kopen. En kijk vooral hoe ze er uit zien, de eerste indruk bij bezichtiging, Je onderbuik heeft vaak gelijk.

Nettie007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:24

Heb je al rond gekeken wat de waarde van vergelijkbare trailers zijn?

Het verschil in leeftijd zou je toch terug moeten kunnen zien in de prijs?

Nettie ❤️

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:41

Ik heb de 511 en voor een D-pony zou ik dat te groot vinden. Ik vind al dat mijn E-paard behoorlijk er in verzuipt, daar moet ik al de stangen op zijn kortst zetten.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:47

Kijk ook naar de bodem. Mijn 506 uit 2016 (denk ik) heeft al een aluminium bodem en de houten zijwanden staan in aluminium U-frame. Ze komen dus niet meer rechtstreeks in contact met de bodem zelf. Vooral qua aantasting van urine is dit interessant. Tenzij je paard echt hoog op de wanden plast, kan de urine niet meer aan je zijwanden raken.

Een Ifor die goed is onderhouden behoudt altijd flink waarde. Ze zijn niet voor niets heel geliefd omwille van hun degelijkheid. Eigen gewicht moet je naast elkaar leggen, maar zal niet zoveel verschil geven en MTM ook niet. Ze zijn gewoon hoger, breder en langer, maar dat hangt van je pony's af wat ze verkiezen.
Verder moet je ook bekijken of de ene iets heeft wat de ander niet heeft, zoals zadelkamer of voorlader, en hoeveel belang je daaraan hecht.

Mensen met lange tenen zijn soms als een vuilnisbak: trap op het voetje en de klep gaat open
Instagram: @karinvh
Vinted: https://www.vinted.fr/member/25432564-karinvh84

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:51

De 511 is aan de voorkant vooral heel lang. Mijn huidige kleine paard kan niet goed bij een hooinet wat voorin hangt, die moet ik nu aan het zijraampje vastmaken. Voor mijn vorige langelijnde tekkel paard was dat overigens perfect.

woemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-20 23:35

Rex_Rolfo schreef:

[ Afbeelding ]

Handige tip van die banden!

woemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-20 23:40

Afbeelding

Dit is de nieuwe

Afbeelding

Dit is de oudere
Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie