Mijn paard is nu 3 en de laatste keer dat hij op een trailer stond is toen hij ongeveer een jaar geleden gebracht werd. Ik ben toen niet bij het laden geweest (de vorige eigenaar was zo vriendelijk om hem te brengen na de keuring, en ik was alvast naar huis om alles voor te bereiden op de wei). Dus ik heb geen idee hoe hij het gaat doen!
Nou heb ik zelf geen BE rijbewijs, maar mijn vriend gelukkig wel, zijn auto mag de beladen trailer ook trekken, maar voordat we echt op pad gaan wil ik nog flink oefenen met het laden. Mijn auto heeft een trekhaak en mag 900 kg trekken, de lege trailer weegt volgens de papieren 780 dus dat kan gewoon. Maar nou vraag ik mij dus af kan ik de trailer achter mijn auto hangen en dan gewoon oefenen met het laden? Dus zonder ook maar een meter te rijden? Want met mijn paard in de trailer gaan we natuurlijk over die 900kg heen!
En voor het rijden met B rijbewijs, mocht ik dit aandurven, mijn stiefvader zegt dat ik er niet mee mag rijden omdat het een dubbelasser is, maar die regels zijn toch allang aangepast, en zolang het onder de 3500 blijft en trekkende auto zwaarder is dan trailer mag het gewoon toch? (Het blijft inderdaad onder 3500kg, tenzij mijn paard 1175kg weegt

En ik hoor graag tips hoe jullie het laden hebben geoefend

Ik kan niet wachten om voor het eerst op pad te gaan