Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
rina schreef:Ik ben ook zoekende en ook hier zit ik te twijfelen al heb ik dan nog 1 merk extra (de Sirius S-serie). Ze hebben allemaal hun voors en tegens. De hoogte van de Ifor was ook iets wat mij opgevallen was, die is en lager en ook smaller dan de andere beide merken.
Een Humbaur heb ik zelf gehad. Weg gedaan omdat het een 2 paards was en ik terug moet naar een 1.5 paards. Echt meer dan fijne trailer. Paarden staan er rustig en ontspannen op (had camera in de trailer). Hij liep fijn achter de auto en was voor mij alleen met de hand te verplaatsen als dat nodig was. Ik had overigens ook die extra vering eronder voor de 100 km/h zulassung van Duitsland.
De Ifor ken ik van kennissen. Dat was dan nog wel een oud model en rammelde dus Maar op zich ook een stevige jongen die fijn achter de auto liep. Ik vond em wel iets onrustiger dan de Humbaur (of de Sluis die ik vroeger had) maar dat kan ook komen omdat de Ifor een kortere afstand koppeling-wiel heeft. De langer dat is de rustiger lopen ze achter de auto. En ik heb bij het nieuwere model nog niet opgezocht of die nu langer geworden is.
De Sirius heb ik dus geen ervaring mee, maar hij lijkt op papier in de categorie Humbaur-Sluis te vallen. En was mij daaraan zo geïnteresseerd maakt is het feit dat je de klep ook als deur kan gebruiken.
Kwa hoogte zou ik makkelijk de Ifor kunnen nemen, mijn paarden zijn zo rond de 1,50 m. maar ik zit dus te twijfelen vanwege zijn eigen gewicht, plus die voorlader waar ik niks aan heb. Tenminste bij 1 op zeker niet, de anderen heb ik nog niet getest. Die grapjas springt nl over de klep van de voorlader Te leuk als ze net 16 krammen in het voorbeen hebben Dat zou ik dus eerst controleren of je paard daar wel af wil voor ik zon trailer zou kopen. En wat ik daarvan ook een nadeel vind is dat je nooit extra hooi ed. voorin kan gooien. Bedoel dan een baaltje of 2 a 3 voor als je meerdere dagen weg bent. En dat wat Ifor zadelkamer noemt is voor mij ook nvt. Daar past echt geen westernzadel in
Grinnik al met al, ik ben nog niet uitbedacht wat nou het handigste is. Alhoewel ik vermoed dat mocht er een Sirius S45 gebruikt te koop komen dat het die wel wordt. (Die wordt maar zeldzaam aangeboden en als zijn ze zo verkocht. Blijkbaar gewilde trailer.)
Kendra schreef:Hier ook een Sirius - en zelfde verhaal als MyChoice. Wij hebben de Sirius S75, 2 paards dus.
De houten uitvoering, want staat altijd onder dak. (Vorige trailer ruim 15 jaar gehad, was ook van hout en puntgaaf ingeruild). De plek waar je trailer staat is volgens mij bijna alles bepalend...
Ook hier loopt alles er makkelijk in vanwege de ruimte, hoog en breed. Ik had niet gedacht dat dat zoveel uit zou maken, maar voor (grote) paarden is het gevoel van ruimte echt van belang. Ook lopen ze er makkelijk af. Op de grote klep kunnen ze ook wel wat scheef achteruit, dat past allemaal.
Ik ben het trouwens niet eens met DreamGuide, prijstechnisch is Sirius een middenklasser.
Wij hadden hiervoor een Blomert, die zijn een slag duurder en en daar kan deze Sirius qua afwerking ook niet aan tippen.
Sizzle schreef:Ah ja, als je een zadelkamer wil dan inderdaad geen ifor. Ik wilde echter specifiek geen zadelkamer.
Sizzle schreef:Ik heb hem in Duitsland gekocht en ben inderdaad ook te spreken over de service, al heb ik nog niet veel nodig gehad. Al gaat en staat dat waarschijnlijk meer met de behulpzaamheid van de dealer. Ik hoor vaker mensen over rammelen zeggen maar bij mij rammelt niets. Het enige wat je evtl hoort zijn de zekerheids kettinkjes van de sluitingen maar als dat echt als storend ervaren wordt kun je er altijd nog krimpfolie omheen doen.
Je moet bij ifor wel met lange levertermijnen rekenen.
Ik heb overigens de extra vering voor de Duitse snelweg erin laten zetten. Ik weet niet of het specifiek daar aan ligt maar ook jonge paarden staan er heel stabiel in.
Sizzle schreef:Op een harde ondergrond krijg ik hem nog wel een beetje verplaatst, maar op gras is dat kansloos inderdaad. Voorheen moest ik dan soms 5x nacorrigeren met de auto maar mijn huidige auto bleek een camera te hebben: appeltje eitje