Nu het weer beter gaat qua gezondheid en financiën kriebelt het om op den duur weer een paard aan te schaffen (als in: vanaf halverwege 2021 of later). Maar hoe doen jullie dat met een klein (paarden)netwerk? Mijn 'paardenvriendin' heeft geen trailer of bijbehorend rijbewijs en verder ken ik dus niemand meer echt die dat wel heeft. Zelf een trailerrijbewijs halen en een trailer kopen is niet echt een optie.
Maar wat als ik onverhoopt met paard naar de kliniek toe zou moeten? Dan wil ik wel zekerheid hebben van vervoer. Ik weet dat er paardentaxi's bestaan, maar ik weet niet of je die a la minute kunt regelen.
Zijn er meer mensen die in een soortgelijk schuitje zitten? Klein netwerk, eigen paard, geen vervoer? Is het dan verstandiger om er niet aan te beginnen? Ik zou het zo jammer vinden als ik geen zicht meer op een eigen paard zou kunnen hebben alleen vanwege vervoersissues, omdat ik zoveel plezier heb gehad van mijn vorige als 'eigen paard' en dat toch zo anders is dan een bijrijdpaard. Misschien doe ik op de toekomstige stal natuurlijk wel nieuwe contacten op die mij hierin kunnen voorzien, maar ik koop liever niet een paard om daarná pas te ondervinden of ik vervoer heb of niet...
Ik hoop dat jullie wat adviezen of ervaringen hebben