Ik ben ook zoekende en ook hier zit ik te twijfelen al heb ik dan nog 1 merk extra (de Sirius S-serie). Ze hebben allemaal hun voors en tegens. De hoogte van de Ifor was ook iets wat mij opgevallen was, die is en lager en ook smaller dan de andere beide merken.
Een Humbaur heb ik zelf gehad. Weg gedaan omdat het een 2 paards was en ik terug moet naar een 1.5 paards. Echt meer dan fijne trailer. Paarden staan er rustig en ontspannen op (had camera in de trailer). Hij liep fijn achter de auto en was voor mij alleen met de hand te verplaatsen als dat nodig was. Ik had overigens ook die extra vering eronder voor de 100 km/h zulassung van Duitsland.
De Ifor ken ik van kennissen. Dat was dan nog wel een oud model en rammelde dus

Maar op zich ook een stevige jongen die fijn achter de auto liep. Ik vond em wel iets onrustiger dan de Humbaur (of de Sluis die ik vroeger had) maar dat kan ook komen omdat de Ifor een kortere afstand koppeling-wiel heeft. De langer dat is de rustiger lopen ze achter de auto. En ik heb bij het nieuwere model nog niet opgezocht of die nu langer geworden is.
De Sirius heb ik dus geen ervaring mee, maar hij lijkt op papier in de categorie Humbaur-Sluis te vallen. En was mij daaraan zo geïnteresseerd maakt is het feit dat je de klep ook als deur kan gebruiken.
Kwa hoogte zou ik makkelijk de Ifor kunnen nemen, mijn paarden zijn zo rond de 1,50 m. maar ik zit dus te twijfelen vanwege zijn eigen gewicht, plus die voorlader waar ik niks aan heb. Tenminste bij 1 op zeker niet, de anderen heb ik nog niet getest. Die grapjas springt nl over de klep van de voorlader

Te leuk als ze net 16 krammen in het voorbeen hebben

Dat zou ik dus eerst controleren of je paard daar wel af wil voor ik zon trailer zou kopen. En wat ik daarvan ook een nadeel vind is dat je nooit extra hooi ed. voorin kan gooien. Bedoel dan een baaltje of 2 a 3 voor als je meerdere dagen weg bent. En dat wat Ifor zadelkamer noemt is voor mij ook nvt. Daar past echt geen westernzadel in
Grinnik al met al, ik ben nog niet uitbedacht wat nou het handigste is. Alhoewel ik vermoed dat mocht er een Sirius S45 gebruikt te koop komen dat het die wel wordt. (Die wordt maar zeldzaam aangeboden en als zijn ze zo verkocht. Blijkbaar gewilde trailer.)