Ik heb hem onmiddellijk weggebracht om een officiële autopsie te laten uitvoeren omdat hij gewoon kerngezond was.
Na de weide gecheckt te hebben, ben ik twee taxusstruiken tegengekomen. De eigenaar van wie ik deze weide huur, heeft gewoon tuinafval in een hoek gedumpt (hier stond ook een draad voor aangezien er nog oude takken etc van in de winter lagen) en heeft die draad gewoon aan de kant laten liggen, zonder mij hiervan op de hoogte te brengen. Tussen het afval zaten dus twee struiken taxus...
Uit de autopsie kwam niets concreets, wel een algemeen beeld van shock (door eventuele intoxicatie, aangezien er niets anders is gevonden wat aan de oorzaak kan liggen). Ze onderzoeken zijn maaginhoud nu nog verder.
Nu vraag ik mij af of ik hier iets mee kan?
Heel wat mensen raden mij aan om klacht in te dienen bij de politie voor een eventuele schadevergoeding. Dus ik vraag me af of er mensen zijn die helaas in hetzelfde schuitje hebben gezeten en weten wat er eventueel mogelijk is?
Het is niet zo dat ik perse verdere stappen wil ondernemen, ik vraag me gewoon af of er opties zijn of ik het best gewoon laat rusten.
Ik ben er namelijk helemaal kapot van, dit heeft hij echt niet verdiend
wat een klap om je pony zo te vinden.