Aangekocht paard na 3 weken kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26277
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:28

Gini schreef:
Bewijslast ligt bij de verkoper. TS moet niet bewijzen dat het een oude blessure is, de verkoper moet bewijzen dat het een nieuwe blessure is.


Dat klopt helemaal. Toch helpt het wel dat de zaak bij TS zo duidelijk ligt. Dan is er verder ook geen discussie over nodig.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Aangekocht paard na 3 weken kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:31

Dat klopt gini, maar als koper/ts al meteen aan kan tonen, dat is een oude blessure is het meteen voor alle partijen duidelijk. En zou de verkoper zo slim moeten zijn geen rechtzaak af te gaan wachten incl kosten.

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:32

Klopt, het maakt de zaak van TS een stuk sterker als een dierenarts dat echt zwart op wit wil zetten. Ik reageerde alleen op het stukje dat er een echo genomen moet worden en dat er littekenweefsel op te zien moet zijn etc etc, dat moet TS dus voorlopig gelukkig helemaal niet. :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:45

Babootje schreef:
janderegelaa schreef:
Dan is er ook een echo die dat ondersteund. De dierenarts kan niet door het paard heenkijken.


Ja dat heeft ze toch gezegd? Er is een echo van de pezen gemaakt.

Ik lees dat nergens terug eigenlijk. Misschien dat TS dat kan bevestigen?

Voordat TS een hoop kosten gaat maken, onderstaande rechtszaak is verloren door eiser omdat de peesblessure niet te antedateren was omdat bij de keuring geen echo gemaakt is.
https://www.recht.nl/rechtspraak/uitspr ... :2019:6260

Babootje

Berichten: 26277
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:53

BITO schreef:
Direct 1 week gekoeld en gestapt maar zonder enige verbetering. Kliniek gebeld en afspraak gemaakt. Conclusie paard heeft een ernstige peesblessure van de aanhechting met mijn knie. Dierenarts kon eigenlijk zeker zeggen dat het paard de blessure 3 weken eerder ook had. M;(


BITO schreef:
Earth schreef:
Tja, het kan prima zijn dat hij het al had toen je hem kocht. Maar zolang je dat niet kunt bewijzen, heb je geen poot om op te staan. Dan moet je kliniek echt zwart op wit kunnen geven dat dit een oude blessure is.


Dit wordt nu geregeld, krijg de verklaring dinsdag.



BITO schreef:
Dat wordt dinsdag gemaakt. Er is sowieso geconstateerd dat het is ontstaan bij de vorige partij.


Er staat niet specifiek "echo" maar zonder echografie kan een dierenarts niet precies zeggen waar de blessure zit en hoe oud die is.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:57

Mijn artsen zeggen altijd dat je nooit kan aantonen dat het oud is. Ik had zoiets na 5 dagen en niet gekeurd. Dus mijn eigen verlies om via een goede vriendin iets te kopen. Maar keuren en geen bloedafname vind ik vreemd. Ook dat ie door de keuring komt. Was het je eigen arts? Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Pezen zijn lastige zaken.

Als het stal d is dan geloof ik het wel meteen.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:37

Zonnetje81 schreef:
Als het stal d is dan geloof ik het wel meteen.

Wordt hier Stal Doorstap mee bedoeld?

BITO
Berichten: 39
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Aangekocht paard na 3 weken kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 20:37

Ik geloof wel dat ik sterk sta. Ik heb inmiddels behoorlijk wat bewijslast verzameld en kunnen verzamelen. Ik mag hopen dat de verkoopster slim genoeg is om het paard terug te nemen. Het blijft sowieso een lastige kwestie.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70550
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:01

Aangezien dit topic is geopend door een niet toegestaan schaduwaccount is in overleg met het hoofdaccount besloten om dit topic op slot te zetten.

Edit, toevoeging vanuit de topicstarter;
Het paard is uiteindelijk teruggenomen en de topicstarter heeft veel gehad aan het topic.