Zadel tweedehands online 'op afbetaling' verkopen?

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nala

Zadel tweedehands online 'op afbetaling' verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-20 11:56

Hey bokkers,

Ik verkoop op dit moment een zadel, en heb een geinteresseerde die precies dit zadel zoekt. Ze heeft alleen op dit moment maar 6/10 van de vraagprijs, die ze meteen zou betalen, en dan de resterende 4/10 later pas...

In principe heb ik hier geen probleem mee, maar is dit op een of andere manier zo te regelen dat ik zelf zeker ben van mijn geld? Dus met andere woorden, kan ik het zo regelen dat ik er twijfelloos mee naar de politie kan stappen mocht zij weigeren de rest te betalen?

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:58

Dat kan zeker, maar het zadel pas versturen of laten ophalen als het VOLLEDIG betaald is. Dus als alle termijnen betaald zijn.

Ik heb op die manier een fiets verkocht, na drie maanden was de fiets afbetaald en kon deze worden opgehaald.

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

eilleen333

Re: Zadel tweedehands online 'op afbetaling' verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:59

Ik zou haar inderdaad nu een deel laten aanbetalen, zadel thuis houden en pas meegeven als alles betaald is.
Als je hem nu meegeeft voor minder, dan kan je fluiten naar je centen.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
Crisis bestendige vakantie bestemming! Stalland excursie!
http://www.willowranchvalemount.com voor paardvriendelijke trailrides en cabins in de Canadese Rocky Mountains!

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:01

"kan ik het zo regelen dat ik er twijfelloos mee naar de politie kan stappen mocht zij weigeren de rest te betalen? "

Dat kan je sowieso vergeten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:01

eilleen333 schreef:
Ik zou haar inderdaad nu een deel laten aanbetalen, zadel thuis houden en pas meegeven als alles betaald is.
Als je hem nu meegeeft voor minder, dan kan je fluiten naar je centen.

:j :j

Facebook; Vihaan Aditi

liespower94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:02

Nala schreef:
Hey bokkers,

Ik verkoop op dit moment een zadel, en heb een geinteresseerde die precies dit zadel zoekt. Ze heeft alleen op dit moment maar 6/10 van de vraagprijs, die ze meteen zou betalen, en dan de resterende 4/10 later pas...

In principe heb ik hier geen probleem mee, maar is dit op een of andere manier zo te regelen dat ik zelf zeker ben van mijn geld? Dus met andere woorden, kan ik het zo regelen dat ik er twijfelloos mee naar de politie kan stappen mocht zij weigeren de rest te betalen?

Nee, dat wordt heel lastig. Dan moet je rechtsgeldige contracten gaan regelen en die kosten waarschijnijk meer dan een groot deel van je vraagprijs (via notaris).
Daarnaast, als het niet gebeurt, en je wilt je geld echt terug, dan zul je er een zaak van moeten maken.
Ik zou dus of even wachten tot ze t geld echt heeft, eventueel kun jij in de tussentijd eventueel kijken voor een andere koper (of het aan haar verkopen als ze t geld wel heeft)

Dag lieve Jip, Larix en ik zullen altijd van je blijven houden
[IM] De liefde van mijn leven is er niet meer, dag lieve Jip

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-20 12:03

Daar was ik al bang voor inderdaad. Ik kan het me goed voorstellen hoe de koper zich voelt en wil dan wel zo aardig zijn, maar ik heb ook geen zin om te fluiten naar mijn geld :')

❤ Nala 29/06/2019 ❤

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:06

Nala schreef:
Daar was ik al bang voor inderdaad. Ik kan het me goed voorstellen hoe de koper zich voelt en wil dan wel zo aardig zijn, maar ik heb ook geen zin om te fluiten naar mijn geld :')

Nouja, als jij bereid bent om het zadel apart te houden en zij betaald in twee of drie keer is toch ook al heel netjes naar de koper toe?

Facebook; Vihaan Aditi

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:08

Ik wil best een zadel vast houden als er een deel betaald is.
Dat hoeft niet eens de helft te zijn van mij. 20%
Op papier dat x datum de rest overgemaakt word, zo niet dat ze ook haar aanbetaalde deel kwijt is en het zadel weer opnieuw op de markt komt.

[CV] Het geef elkaar een knuffel topic <3
*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:09

Ik heb zoiets gehad met leren rijlaarzen.
Iemand reageerde dat het precies haar maten waren, maar deze maand er geen geld voor had.
Ik ben met haar overeen gekomen dat de laarzen twee weken te koop zouden staan voor anderen, en als ze niet verkocht waren, ik ze nog twee weken voor haar zou vasthouden, totdat ze de laarzen wel kon betalen.
Dit vond ze prima, het duurde voor mij iets langer dat ze verkocht waren, aan de andere kant wilde ze ze zo graag hebben, dat ik dat risico wel wilde nemen door ze voor haar apart te houden.
Beide blij!

Nieuwe crack: GRAFIET X BLANC RIVAGE
L2 + 21 / M1 + 14/ M2 + 6
Trots op mijn KANJER

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:13

Als degene er mee akkoord gaat dat het zadel pas verzonden wordt als het geheel is betaald, geen probleem mits ze wel een aanbetaling doen.

Zelf zou ik iemand niet op zijn blauwe ogen geloven die zegt het af te betalen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:37

SweetVanille schreef:
"kan ik het zo regelen dat ik er twijfelloos mee naar de politie kan stappen mocht zij weigeren de rest te betalen? "

Dat kan je sowieso vergeten

Politie doet in geval van niet betalen idd niets. Het is nl een civiele zaak. Heet zelf zorgen dat je je geld krijgt, en in uiterste geval rechtbank.
Artikelen/producten altijd thuis houden tot je volledig het geld hebt gekregen. Nooit eerder afgeven. Van mij kan je ook echt wel op afbetaling kopen, maar je krijgt het pas thuis als alles betaald is. Ik ben nl niet van plan om tot in einde achter mijn centen aan te gaan, of ze helemaal nooit meer te krijgen.

kiki1976 schreef:
Zelf zou ik iemand niet op zijn blauwe ogen geloven die zegt het af te betalen.

Precies dit. En van een kale kip kan je niks plukken.

Zou dus ook voorstellen dat ze nu dat deel betaald, en zodra ze de rest betaald heeft kan ze het ophalen of je verstuurt het.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:39

Aanbetaling van 10% oid laten doen en zadel vast houden tot ze wel het geld heeft?

Warina (Commandeur x Krawall) 05-05-'80 - †08-09-'09
United (Havidoff x Jazz) 11-05-'01 - †14-06-'17
Jam Session (Don Tango B x Krack C) 02-05-2014

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:39

Als deze persoon ter goede trouw is zal ze het toch ook geen probleem vinden dat jij pas levert als het hele bedrag is overgemaakt?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:50

c_alsemgeest schreef:
Aanbetaling van 10% oid laten doen en zadel vast houden tot ze wel het geld heeft?

En wel een einddatum vaststellen en dat na die datum je de 10% aanbetaling mag houden.

Sometimes a majority only means that all the fools are on the same side. ;)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:01

Inderdaad niet meegeven voordat het zadel helemaal betaald is.

Ik heb het ooit meegemaakt met een veulen, persoon wilde in 12 termijnen betalen. Sorry gaat niet van het erf af voordat er 100% betaald is en er komt stalgeld bij voor de pensionstalling. Nooit meer wat gehoord.

Gelukkig eet een zadel geen brok dus of aanbetalen en ophalen zodra alles betaald is of te koop laten staan en als het niet verkocht is terug komen als er genoeg gespaard is.

Overigens hoef je voor een rechtsgeldig contract niet naar een notaris. Gewoon een briefje met de afspraken door beide ondertekend en voorzien van datum is ook rechtsgeldig.
Belangrijk is om bij termijnbetaling de vervaldagen van de termijnen op te schrijven en wat er gebeurt als er termijnen niet tijdig voldaan worden.
Bijvoorbeeld, eigendom van het zadel blijft bij verkoper tot alle termijnen betaald zijn. Als koper ingebreke blijft dan zijn alle nog verschuldigde termijnen direct opeisbaar. Bij niet nakomen van de termijnbetalingen vallen alle rechten, zonder terugbetaling van het reeds betaalde, aan de verkoper.

Mijn Groninger Paard, zeldzaam leuk
Special Project: Cassanova du Bois x Cherise (Groninger v Bascal)

Princesj
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:23

Ik heb dit topic verplaatst naar TAO, daar past het beter.

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Daicomar V (Haico x Samber), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-20 13:24

Princesj schreef:
Ik heb dit topic verplaatst naar TAO, daar past het beter.

Dankjewel!

❤ Nala 29/06/2019 ❤

MissNienke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:29

Via Marktplaats kun je nu handelen via 'gelijk oversteken'. Daarbij maakt de koper het geld over naar marktplaats. Op het moment dat ze het artikel ontvangt, geeft ze dat aan in de app. Dan wordt het bedrag overgemaakt naar de verkoper. En geeft ze niet aan dat het ontvangen is, dan wordt het geld alsnog na twee weken overgemaakt geloof ik.
Dit is misschien niet helemaal wat je zoekt omdat zij het geld nu juist niet volledig heeft, maar je kunt wel kijken of je iets op deze manier kan verzinnen. Zo weet je beiden dat het geld er komt, en het zadel aankomt.

andere oplossing is inderdaad om het zadel voor haar te reserveren voor een bepaalde periode. als ze dan nog niet kunt betalen, kun je het opnieuw in de verkoop zetten.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-20 13:31

Die optie van marktplaats is inderdaad helaas niet echt toepasselijk hier nu, en zij komt uit Duitsland, dus dat maakt het sowieso moeilijk met een NLe dienst.

Ik denk dat ik inderdaad gewoon even af ga wachten. Ze zei al bij familie te gaan vragen of ze eventueel wat geld kan lenen.

❤ Nala 29/06/2019 ❤

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:33

Ik heb geleerd dat je iets pas kan kopen als je er het geld voor hebt (m.u.v. een huis). Zeker als het om luxeproducten gaat: eerst sparen en dan kopen. En een zadel is een luxeproduct.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:06

Nala schreef:
Die optie van marktplaats is inderdaad helaas niet echt toepasselijk hier nu, en zij komt uit Duitsland, dus dat maakt het sowieso moeilijk met een NLe dienst.

Ik denk dat ik inderdaad gewoon even af ga wachten. Ze zei al bij familie te gaan vragen of ze eventueel wat geld kan lenen.

Benieuwd wat je voor antwoord krijgt.

Facebook; Vihaan Aditi

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-20 15:21

Het zadel is verkocht, ik krijg het geld als het goed is volgende week, en dan stuur ik 'm op.

❤ Nala 29/06/2019 ❤

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:27

Nala schreef:
Het zadel is verkocht, ik krijg het geld als het goed is volgende week, en dan stuur ik 'm op.

Goed geregeld! +:)+

Facebook; Vihaan Aditi

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie