Pony verkopen via tussenpersoon/handelaar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Pony verkopen via tussenpersoon/handelaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 11:27

Zijn er hier mensen die hun paard/pony verkocht hebben via een tussenpersoon? Of gaat dit eigenlijk alleen zo in het hogere segment paarden?

Zo ja; Hoe is dat gegaan en wat hadden jullie als afspraken?

Ik heb een leuke E-pony staan, die uiteindelijk voor de verkoop is. Dat verkopen zelf vind ik alleen zo’n gedoe (al mag ik over de vorige keren niet klagen!). De pony is 3, net zadelmak, knap om te zien, heel braaf, maar niet het hogere segment dat ik op bijvoorbeeld Facebook verkocht zie worden door een tussenpersoon (>€15.000 oid).

Via een handelaar is natuurlijk ook een optie, maar heb daar toch altijd bepaalde gevoelens bij en daar is de pony te braaf en te leuk voor.

Mochten jullie ervaringen hebben in de omgeving van Zuid- Holland, hoor ik dat graag :)

Simbaa

Re: Pony verkopen via tussenpersoon/handelaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 22:33

Haha niemand? Geen wonder dat ik er niet zo veel over kan vinden op inet ;)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:39

Het gebeurt wel hoor, ook in het lage(re) segment. Maar of je het moet willen is een tweede. Hier in de buurt zit iemand die dat doet, maar bij haar komt er allemaal ellende van, tot stalling betalen terwijl het paard al lang verkocht is, paarden zonder tuigage voor hetzelfde bedrag verkopen als met de verkoper is afgesproken met tuigage end at dan weer apart verkopen, paarden niet betalen aan verkopers, tegen de kopers zeggen dat ze het mailadres van de verkopers krijgen, tegen de verkopers hetzelfde, maar dan een eigen mailadres geven, zodat ze tegen de een als verkoper reageert en tegen de ander als koper... En zo nog veel meer!
Ik zou het nooit doen, als ik echt moest verkopen, zou ik dat zelf doen om dit soort ellende te voorkomen.

Natuurlijk kan je niet alle bemiddelaars over één kam scheren hoor, maar door mijn ervaringen aan de zijlijn zou ik het echt niet aandurven!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:48

Ik ken wel iemand die dat doet. Ooit overwogen een pony via diegene te verkopen. Ze deed het er eerst 'erbij' maar bemiddelt inmiddels voor steeds meer pony's. Ik vind (uit eigen ervaring) dat dat niet altijd op een prettige manier gaat en zeker lang niet altijd eerlijk. Ik zou er voor kiezen de verkoop zelf te doen, ondanks het gedoe.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 09:49

Dank voor jullie reacties. Klinkt niet veel belovend zo. Jammer, het zou voor veel mensen denk ik toch een goede optie zijn.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 09:54

Je kan hem altijd nog verkopen aan een handelaar alleen dan weet je natuurlijk niet waar hij terecht gaat komen, meestal niet tenminste. Maar dan hoef je geen ( maanden) stalling en bemiddelingskosten te betalen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 09:57

De paardenmarkt is toch zo verhit? Zet het eens op marktplaats voor een weekje, zie hoeveel interesse er is. Is die hele tussenhandel misschien helemaal niet nodig.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:00

Ik zou het ook eerst zelf proberen hoor.Ik heb ook niet veel goeds gezien van tussenhandelaren. Of het moet iemand zijn die je zelf kent en vertrouwt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:07

Je moet altijd bedenken dat ze er zelf beter van willen worden, als de prijsklasse niet super hoog is dan is de marche klein en zullen ze dat op andere manieren willen bereiken.

Ik zou het dus ook gewoon zelf doen of via een trainingstal maar dan betaal je weer iedere maand trainingskosten die hoog op kunnen lopen. (en het zijn hun inkomsten dus haast met de verkoop zullen ze dan ook niet maken)