3 weken geleden heb ik een pony opgehaald en op de terugweg heeft mn man iets te hard gereden. Maar als ik op internet kijk zie ik een bedrag van €49 i.p.v. de €85 die wij moeten betalen. Ik kan zo snel niets vinden op internet dat de boete hoger is met een aanhanger.
€ 85 is wel een raar bedrag bij 10 km te hard binnen de bebouwde kom voor 50 km zone, is €72 en dan nog de afgeronde €7 voor administratieve lasten maakt nog geen € 85.
bliksemflits
Geplaatst: 05-03-20 19:58
Ik ben er zelf al achter hoeveel te hard je reed (denk ik) en dàt boete bedrag bedraagt binnen de bebouwde kom €72. Admi kosten in 2020 is €9 dus dan zou je op €81 uit moeten komen. Was het bij een woonerf? Dan is de prijs ook weer anders.
Via een site kom ik met aanhanger ook uit op €85, geen idee waar die op gebaseerd is.
Als je het bovenste document opent krijg je de tekstenbundel. Het is even puzzelen, maar dan kan je zien wat de bedragen zijn. Als er een code op je boete staat, kan je die code er even in opzoeken en kijken of dat klopt met gedraging en het bijbehorende bedrag
Edit: bij snelheidsovertredingen val je met een aanhangwagen onder categorie 2, dus inderdaad een ander bedrag dan zonder
Want als je met een aanhanger 'iets boven de 50 km/h rijdt waar je 50 mag en het prototypische kind holt de weg op.... ... wees maar blij dat je er met een beetje geld af van komt.
Denken dat de wegbeheerder het mis heeft is al verregaand niet slim - en 'Oom Agent' kan niet zien hoe zwaar de aanhanger beladen is.