Paardentaxi, wat betaal je?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marita

Paardentaxi, wat betaal je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 21:25

Ik zie op internet tarieven van tussen de 0,65 en 0,85 cent per km (excl. BTW). Welke afstand wordt er dan gerekend? Van locatie paard naar bestemming? Of alle km die door de taxi gereden worden (heen leeg en terug met mijn paard en dan weer naar de locatie van de taxi zelf)?

troi

Re: Paardentaxi, wat betaal je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:35

Zo doorgaans alle gereden kilometers, dus ook zonder paard.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:44

Ik reken de kilometers van waar mijn trailer staat tot de locatie waar het paard opgehaald moet worden tot waar het paard naar toe moet en weer naar waar mijn trailer staat. Of heen en weer zeg maar als het om een bosrit, strandrit, wedstrijd, clinic o.i.d gaat. Dus niet alleen de kilometers van jouw stal naar de andere plek waar je naar toe wil, dat kan echt niet uit.
Ik verrijd diesel, heb mijn onderhoud aan auto en trailer, heb de nodige verzekeringen, moet betalen voor vergunningen etc,, buiten de tijd die ik er aan kwijt ben en dan ook nog iets eraan overhouden om eventueel van te leven...
Dan reken ik dus niet eens vanuit huis, dat is nog 11 km. ( heen en terug gerekend).

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 21:46

Dank jullie wel, duidelijk.

@ Jet, het was puur een informatie vraag zodat ik weet waar ik ongeveer aan moet denken qua kosten. Het was geen verkapte kritiek. Ik snap dat je kosten maakt. En dat je er ook iets aan moet overhouden. Ik was alleen benieuwd hoe het werkt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 04:27

Dat snap ik hoor, maar het verklaart denk ik wel waarom er gerekend wordt vanaf een standplaats en niet vanaf jouw eigen stal.
Ik zit trouwens wel iets lager dan de door jouw genoemde prijzen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 05:09

Ik betaal voor een paardentaxi met vrachtwagentje 50 euro en dan zijn de eerste 50 km vrij. Ze rekent ook van standplaats vrachtwagen -staladres - bestemming - standplaats. Wil ik 3 of 4 paarden meenemen komt er 25 euro bij. Want dan gaat de trailer erachter.
Vind dit heel schappelijk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:12

Je zou voor de grap eens een normale taxi moeten bellen om te zien wat die rekenen voor een dergelijk ritje. Ik denk dat je dan schrikt van de prijs.
En dan heb je nog niet je paard mee en een chauffeur met ervaring in trailerrijden.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:35

Cissy, zo heb ik het nooit bekeken, maar je hebt wel gelijk!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:46

Ik kreeg regelmatig de opm dat een paardentaxi best duur was, toen ben ik dat een keer gaan opzoeken. Dat was voor zo'n zelfde rit bijna twee keer zo duur. Wordt nog veel duurder als die chauffeur een uurtje moet wachten op de kliniek of wedstrijd.

Edit: En proefjes voorlezen of helpen groomen en je paard vasthouden als je moet plassen doen ze al helemaal niet :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 08:36

Ik neem nooit een taxi, maar pas moest ik met een cliënt naar het ziekenhuis, mee in de ambulance. Cliënt bleef achter, ik met de taxi terug naar werk, zo'n 16 kilometer. Terug op het werk stond de meter op 65,- B-) . Ik dacht eerst dat hij probeerde te verdienen op kosten van de cliënt, maar 2 weken later had mijn collega hetzelfde grapje.

Dezelfde afstand kost max 4 tientjes als je een paardentaxi laat rijden.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 08:44

Voor de paardentaxi moest ik 65cent per Kilometer betalen (gelukkig woonde ze dichtbij, want ook zonder paard betaalde ik) + 25,-€ starttarief met een uur wachttijd (dus geeft ook nog eens speling met moeilijk te laden paarden). Het was een keurig vrachtwagentje en dat allemaal was inclusief BTW. Prima geprijsd dus.
De eigenaresse van de paardentaxi is nu verhuisd en ik neem zelf een trailer, maar ik heb er een paar keer dankbaar gebruik van gemaakt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:04

cissy schreef:
Ik kreeg regelmatig de opm dat een paardentaxi best duur was, toen ben ik dat een keer gaan opzoeken. Dat was voor zo'n zelfde rit bijna twee keer zo duur. Wordt nog veel duurder als die chauffeur een uurtje moet wachten op de kliniek of wedstrijd.

Edit: En proefjes voorlezen of helpen groomen en je paard vasthouden als je moet plassen doen ze al helemaal niet :D

Even voor de duidelijkheid, ik bedoel hier de gewone taxi mee, niet de paardentaxi.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:19

cissy schreef:

Natuurlijk niet dat is niet de dienst die ze aanbieden

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:38

Nou ik loop (liep, doe geen taxi meer) er toch dus kan net zo goed even een proefje voorlezen. Ga niet in de auto zitten wachten tot we weer op pad konden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:47

De transporteur hier in het durp vroeg 10 jaar geleden al 1 euro per km en 60 euro per uur wachttijd voor een 8-paards vrachtwagen, ex BTW.
Inderdaad, standplaats tot standplaats.

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 14:29

Dank jullie wel. Duidelijk.