Bestemming recreatie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caddilacje

Bestemming recreatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 13:47

Hoi,

We hebben een leuk pand op het oog met stallen binnenbak enzo erbij.

Nu zit er de bestemming recreatief op. (Het was vroeger een manege)

Als ik google kom ik uit op de bestemming recreatie/manege.

Klopt het nu dat ik eigenlijk dan een manege mag beginnen ?
(Dit is niet de bedoeling maar ik wil wel graag evenementen zoals keuringen organiseren.)

Met vriendelijke groet,

Cadillacje

Anoniem

Re: Bestemming recreatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:57

Even bij de gemeente opvragen maar als het recreatief is dan is dan heel simpel een nee.

natuur707

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:11

Heel erg afhankelijk van gemeente, ligging, etc. Kortste en meest zekere weg is naar de gemeente en op papier vragen of dat wat je wilt ook daadwerkelijk mag.

Caddilacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 15:09

Hoi, bedankt voor de reacties.

Dus recreatie is niet het zelfde als manege? Omdat ik overal zie staan recreatie/manege.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:11

Als er duidelijk bij staat aangeven manege zou je ook op de site van de gemeente even kunnen zoeken bij de verleende vergunningen. Staat meestal wel online. Gewoon bij de vergunningen zoeken op het adres .

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:12

Wat ik weet van recreatie is dat er normaal geen permanente bewoning is toegestaan. Dus laat je door de gemeente goed informeren!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:16

Recreatie is niet perse commercieel. Maar het kan wel. Beste bel je even met de gemeente.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:17

Ik denk het eigenlijk wel, als er op de bestemming recreatief en manege staat mag je daar een bedrijf vestigen gericht op recreatie- en dat is gericht op de recreatie van derden. Dus klanten die komen sporten - paardrijden/recreëren . Idd even goed na laten kijken
Anoebje als er een bedrijfswoning bij staat zal dat niet aan de orde zijn. Recreatie in die zin gaat om de bedrijfsvoering van het perceel. Agrarisch of bedrijventerrein bv het is geen vakantie huisje neem ik aan

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:39

Ligt heel erg aan hoe de gemeente de definitie 'recreatie' heeft omschreven in het bestemmingsplan. Het beste kun je even kijken op www.ruimtelijkeplannen.nl

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:00

knollentuin schreef:
Ik denk het eigenlijk wel, als er op de bestemming recreatief en manege staat mag je daar een bedrijf vestigen gericht op recreatie- en dat is gericht op de recreatie van derden. Dus klanten die komen sporten - paardrijden/recreëren . Idd even goed na laten kijken
Anoebje als er een bedrijfswoning bij staat zal dat niet aan de orde zijn. Recreatie in die zin gaat om de bedrijfsvoering van het perceel. Agrarisch of bedrijventerrein bv het is geen vakantie huisje neem ik aan

Klopt! Maar bedrijfswoning werd door TS volgens mij niet genoemd?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:02

Ik nam aan dat ts met pand - woonhuis bedoeld en dan met gebouwen erbij met bestemming recreatief manege erop

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:28

Caddilacje schreef:
Hoi, bedankt voor de reacties.

Dus recreatie is niet het zelfde als manege? Omdat ik overal zie staan recreatie/manege.

Het maakt niet uit wat 'overal' staat, het gaat erom wat er daadwerkelijk voor bestemming op dat betreffende perceel zit. Dus kijk op de juiste plek (zoals ruimtelijkeplannen) en pluis dan uit wat de bestemmingen zijn en wat dat allemaal inhoudt voor dat betreffende perceel.