Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elise_0o schreef:Oké, dus als ik het goed begrijp het een familielid (de gever) een paard (voor jou) gekocht en alle kosten hiervoor betaald.
En omdat je de stalling niet goed vond moest het paard naar een andere stal verhuizen en dit heeft de gever op het laatste moment af gezegd.
En toen kwam je er achter dat het paard medisch niet in orde was en daar werd niks aan gedaan.
En nu wil je dat het paard word verkocht, omdat het niet goed word verzorgd.
Maar als ik het goed begrijp is het dus eigenlijk nooit echt jouw paard geweest en heb je het paard dus ook al 2 jaar niet gezien?
Elise_0o schreef:Oké, dus als ik het goed begrijp het een familielid (de gever) een paard (voor jou) gekocht en alle kosten hiervoor betaald.
En omdat je de stalling niet goed vond moest het paard naar een andere stal verhuizen en dit heeft de gever op het laatste moment af gezegd.
En toen kwam je er achter dat het paard medisch niet in orde was en daar werd niks aan gedaan.
En nu wil je dat het paard word verkocht, omdat het niet goed word verzorgd.
Maar als ik het goed begrijp is het dus eigenlijk nooit echt jouw paard geweest en heb je het paard dus ook al 2 jaar niet gezien?
KarmaWitch schreef:Lastige en vooral vervelende situatie wat ik zo lees.
Jullie hebben samen iets ondertekend en dat is volgens mij bindend. Wat staat er in dat schrift wat je hebt ondertekend?
Je kan altijd gratis het Juridisch Loket bellen voor advies trouwens.
Storm schreef:Och meis, wat een ellende. Maar ik denk dat je weinig kunt. Je naam staat nergens, je hebt de kosten niet betaald. Er zijn jouw veel toezeggingen gedaan maar je hebt niks gehad.
Ik ga even hard zijn, maar vergeet dit paard. Dit ga je niet winnen. Hoe moeilijk, hard en oneerlijk dit ook is, op papier staat niks dus je hebt ook niks. Hele, hele zure les voor je, en ik voel met je mee. Maar dit is geen zaak nu, zoals de rijdende rechter ook al zegt.
Sterkte.
.
cobiie schreef:Maar doordat je zelf zegt dat je aan de gever hebt gevraagd het paard te verkopen, geef je daarmee eigenlijk zelf niet mee aan dat je die persoon als eigenaar ziet?
Wat staat er precies in het opgestelde document? Dat je in alle jaren daarna niet bent overgegaan met het betalen van de kosten maakt dat je denk ik minder sterk staat.
Ik zou dit helemaal los proberen te laten, je hebt het paard ook al 2 jaar niet meer gezien. Het levert je veel stress en ellende op waar je waarschijnlijk weinig mee gaat winnen.
troi schreef:Als je het document niet meer hebt heb je volgens mij geen poot om op te staan. Zelfs als je naar het gerecht zou gaan kan de gever makkelijk zeggen dat dat nooit bestaan heeft. En ik weet dat een mondelinge afspraak ook bindend is maar bewijs het maar eens.. Kost je enorm veel tijd en vooral ook geld als je de gever juridisch wilt aanpakken met maar een kleine kans op succes.
Storm schreef:Och meis, wat een ellende. Maar ik denk dat je weinig kunt. Je naam staat nergens, je hebt de kosten niet betaald. Er zijn jou veel toezeggingen gedaan maar je hebt niks gehad.
Ik ga even hard zijn, maar vergeet dit paard. Dit ga je niet winnen. Hoe moeilijk, hard en oneerlijk dit ook is, op papier staat niks dus je hebt ook niks. Hele, hele zure les voor je, en ik voel met je mee. Maar dit is geen zaak nu, zoals de rijdende rechter ook al zegt.
Sterkte.
Emerson schreef:cobiie schreef:Maar doordat je zelf zegt dat je aan de gever hebt gevraagd het paard te verkopen, geef je daarmee eigenlijk zelf niet mee aan dat je die persoon als eigenaar ziet?
Wat staat er precies in het opgestelde document? Dat je in alle jaren daarna niet bent overgegaan met het betalen van de kosten maakt dat je denk ik minder sterk staat.
Ik zou dit helemaal los proberen te laten, je hebt het paard ook al 2 jaar niet meer gezien. Het levert je veel stress en ellende op waar je waarschijnlijk weinig mee gaat winnen.
Ho, ho. Ik wilde overgaan tot betaling, maar dit mocht ik niet van de gever en het geld dat ik gaf, werd zo weer terug gegeven. Ik heb geschreven dat ik geen maandelijkse kosten aan stalling heb betaald, dat wil niet zeggen dat ik de overige kosten niet heb betaald, bijvoorbeeld de aanschaf van het harnachement.
. Dit las ik niet uit je OP.