Geen eigenaar in paspoort? Wat betekend dit.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosebud

Geen eigenaar in paspoort? Wat betekend dit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 22:17

Beste Bokkers,

Ik heb een vraagje over de informatie die in een stamboek staat. Mijn eerste paard die ik verkocht had aan een particulier, is spoorloos verdwenen nadat hij na een handelaar gegaan is. In zijn paspoort stond altijd een eigenaar. Echter als ik nu zijn paspoortgegevens opzoek in de database van www.ndr.nl staat hier geen eigenaar. Betekend dit iets?

Alvast bedankt.

Ibbel

Re: Geen eigenaar in paspoort? Wat betekend dit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:20

Mijn eigen draver staat ook als "zonder eigenaar" bij de NDR in de database. Komt omdat ik daar geen gegevens heb laten updaten (veel te duur). De meeste dravers die niet in de drafsport uitkomen staan bij de NDR als 'geen eigenaar'. Zegt dus niets. Alleen dat er niet meer mee gekoerst wordt en de eigenaar geen lid van de NDR is.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 22:33

Dankjewel voor je antwoord!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:23

Dravers die niet meer koersen worden bij het stamboek opgegeven als 'verkocht zonder eigenaar' of ' gestorven'. Als je de daadwerkelijke stamboekpapieren op naam wilt hebben, moet je lid worden van de NDR, waar weer kosten aan zitten verbonden. Vandaar dat dit niet gebruikelijk is voor Dravers buiten de drafsport.

De eigenaar in het paspoort kan wel aangepast worden, maar daarvoor moet je het paspoort wel opsturen naar het stamboek en dat doet niet iedereen.