Mijn droom is (al zo'n 37 jaar
) een eigen pony of paard. Mijn plan was om over een aantal jaren een grote pony te kopen waar ik samen met mijn kinderen (nu 6 en 8 en allebei voorals nog dol op paarden, de oudste zit al op les) op kan rijden. Deze droom lijkt misschien al eerder uit te komen, want ik kan misschien samen met iemand (gelijkgestemd iemand, van mijn leeftijd, heeft vroeger ook altijd gereden (veel meer ervaring dan ik overigens) en ook een dochter die nu rijdt) een pony kopen. Deze pony zou in eerste instantie voor onszelf zijn, later, als de kinderen groot genoeg zijn, ook voor onze kinderen. Dit lijkt mij ideaal, zoals qua kosten, tijd als verantwoordelijkheid. We zouden de kosten delen (stalling, dierenarts, hoefsmid, etc) en de dagen ook. Samen kopen klopt misschien niet helemaal, want het zou dan waarschijnlijk zo zijn dat zij de pony koopt en dat ik de helft van de maandelijkse lasten mee betaal. Dat is dan meer een soort lease constructie misschien?Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die met een dergelijke constructie samen een paard of pony hebben, en hoe jullie deze constructie hebben vormgegeven. Wie heeft bij jullie het paard betaald, samen of een van jullie? en werken jullie met een contract?
Ik ben heel benieuwd!
.
. Eerst maar eens zien of mijn kinderen over 4 jaar nog steeds zo dol zijn op paardrijden, dat kan zomaar veranderen.