Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
ikke schreef:Maar moeten we dan gaan zeggen dat auto's van minder dan 1000kg niet meer veilig zijn?
Lijkt me ook onzinnig.
Rochiril schreef:ikke schreef:Maar moeten we dan gaan zeggen dat auto's van minder dan 1000kg niet meer veilig zijn?
Lijkt me ook onzinnig.
Auto’s onder de 1000kg (en echt 1000kg? een vw polo weegt er meer?) vind ik niet echt veilig voor een trailer met een levend wezen.
Mijn eigen paard staat als een hout en dan gaat het allemaal wel.
Vorig jaar heb ik er echter eentje vervoerd die eerst stil stond, maar op de A2 bij Breukelen in de spits besloot de tent af te breken. No way dat ik die op de weg gehouden met een dergelijke auto, of in ieder geval op de juiste rijbaan. Ben wel weer even wakker geschud toen.
Rex_Rolfo schreef:Veel wind of niet genoeg druk op de kogel? Iets teveel kogeldruk zodat de auto wat in de achterveren zakt en de koplampen de sterrenhemel verlicht is eigenlijk niet zo heel erg gevaarlijk. Te weinig kogeldruk waardoor de aanhanger bij een hobbeltje of wind onder de lading de auto uit de vering trekt is wél gevaarlijk. Niet misschien en ook niet een beetje. Nee, onmiddellijk en heftig.
[bron="Sizzle"] Ik zag net het volgende filmpje over het effect van gewicht verplaatsing:
[ Video ]
In de praktijk kan dat leiden tot dit: https://112twente.nl/artikel/ZqQuCWvj/a ... ellendoorn