professionele vervoerder paarden laten rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaike2800

professionele vervoerder paarden laten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 10:26

kortgeleden een professionele vervoerder gevraagd een paard te vervoeren. Prijs vond ik erg hoog maargoed idee was dan heb ik er geen stress van en komen ze goed aan op bestemming.

Helaas liep het allemaal anders.
Tijdens de rit werd er tenenkrommend gereden. Steeds van baan wisselen, hard rijden, geen voorrang geven, weinig afstand, telefoneren (niet handsfree) en had ik alsnog veel stress.

Hoe zouden jullie hier mee om gaan, kun je ergens een serieuze klacht indienen behalve bij het bedrijf zelf (die lachte het weg)

BigOne

Re: professionele vervoerder paarden laten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:28

Is je paard veilig aangekomen ? Dan kun je verder niets en zou ik deze niet weer inhuren.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:31

Ik zou zelf, als het bedrijf het weg lachte, een slechte recensie dan uiteindelijk achterlaten op Facebook of via Google.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:54

Je kan informeren bij het NIWO of deze vervoerder zijn vervoersvergunning in orde heeft en bij de NVWA of deze vervoerder daarbij aangesloten is. Alle professionele paardentaxi's horen dat in orde te hebben. Ik durf niet te zeggen of je daar ook een klacht kan indienen, maar ik zou zeker bij deze instanties aangeven hoe jij het vervoeren van jouw paard hebt ervaren.
https://www.niwo.nl/ , onderaan de pagina staat een telefoonnummer.
https://www.nvwa.nl/over-de-nvwa/contac ... ij-de-nvwa .

Als het vervoer overigens korter dan 65 km. was zijn deze vergunningen niet nodig, maar een professioneel vervoerder zal toch ook ritten boven 65 km. hebben lijkt mij.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:28

Jet schreef:
Je kan informeren bij het NIWO of deze vervoerder zijn vervoersvergunning in orde heeft en bij de NVWA of deze vervoerder daarbij aangesloten is. Alle professionele paardentaxi's horen dat in orde te hebben. Ik durf niet te zeggen of je daar ook een klacht kan indienen, maar ik zou zeker bij deze instanties aangeven hoe jij het vervoeren van jouw paard hebt ervaren.
https://www.niwo.nl/ , onderaan de pagina staat een telefoonnummer.
https://www.nvwa.nl/over-de-nvwa/contac ... ij-de-nvwa .

Als het vervoer overigens korter dan 65 km. was zijn deze vergunningen niet nodig, maar een professioneel vervoerder zal toch ook ritten boven 65 km. hebben lijkt mij.

Korter dan 65 km geen NIWO nodig?? Waar kan ik dat terugvinden?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:35

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:05

Ja die ken ik, gaat mij om de Niwo, jij zegt dat die ook niet hoeft, althans je zegt die vergunningen en noemde net daarvoor de Niwo.
Iedere taxi moet Niwo hebben (en de hele rits idiote voorwaarden die daarbij horen) daarom ben ik gestopt met taxi ritten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:05

Je hebt gelijk, ik heb het door elkaar gehaald. Ik ben wel bezig om de NIWO-vergunning rond te krijgen, ik wil wel graag doorgaan met mijn paardentaxi zie je.

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:10

Ik zou nogmaals het bedrijf zelf benaderen wellicht om ze de mogelijkheid tot uitleg te geven, en als jij het idee had dat de veiligheid niet in orde zat, om eerlijk te zijn ook gewoon een slechte recensie achterlaten of checken of er meer mensen met zo'n ervaring zijn met dit bedrijf...

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 17:16

Het bedrijf is op de hoogte van mijn bevindingen. Mogelijkheid tot uitleg vond ik niet nodig, er is simpelweg geen enkel excuus om zo te rijden. Het was een rit langer dan 65 km en hij duurde in mijn gevoel een eeuwigheid.

Graniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:46

Een Niwo vergunning is verplicht, ook voor de genoemde vervoerder. Deze voert transport uit voor derden tegen betaling en kan meer dan 500 kg laden. Dus verplicht om de eurovergunning (Niwo) te hebben.De vergunninghouders zijn online op te zoeken en deze gegevens zijn openbaar. Boete bij aanhouding en het niet hebben van de vergunning is vanaf 4300,- Daarnaast ziet de ILT en de Niwo zelf deze vorm van rijden zonder vergunning als broodroof en oneerlijke concurrentie. De instanties zijn hard bezig met het opsporen van alle bedrijven die transport van goederen over de weg uitvoeren, en het excuus dat een paard niet onder goederen valt gaat niet op. Ook paarden vallen helaas onder goederen als men deze tegen betaling vervoerd. Kwestie van tijd dat ook dit "paardentaxibedrijf" de consequenties zal moeten dragen bij controle mocht de vergunning niet in orde.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:51

Klacht indienen bij bedrijf waar je gedrag benoemt.
En slechte review geven via google en facebook en daar ook gewoon, concreet gedrag benoemen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:54

Rakkie123 schreef:
Klacht indienen bij bedrijf waar je gedrag benoemt.
En slechte review geven via google en facebook en daar ook gewoon, concreet gedrag benoemen.

Heb jij wel gelezen? Die klacht heeft ze ingediend, maar dat werd door het bedrijf weggelachen. Dan is het niet gek dat je het verderop wil zoeken met je klachten lijkt me.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:29

Slechte recensie op bokt zou ik zeggen. Dat voelen ze wel.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 22:22

Dan zou ik een klacht op de klachtenkompas van de consumentenbond zetten, de hele communicatie staat dan online en ook wat een bedrijf wel of niet doet om de klacht op te lossen.