Losse rubber mat/bodem in trailer? Tips gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Losse rubber mat/bodem in trailer? Tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-19 22:17

Ik las ergens op bokt hier dat iemand een losse rubber mat of iets dergelijks in haar trailer had die ze er iedere keer na gebruik uithaalde om schoon te maken. Zoiets zou ik ook in mijn trailer willen.

Waar moet ik kijken/zoeken/aan denken?

We krijgen een nieuwe bodem van betonplex dus alles opties kunnen nog.

Tessebes

Re: Losse rubber mat/bodem in trailer? Tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:44

Ik zou zelf kiezen voor compleet verlijmen. Zo'n mat is amper te tillen. Mocht je een prettig adres zoeken; Bos Rubber. Zij kunnen je ook goed advies geven en leveren aan huis.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 13:30

Er komt sowieso een verlijmde mat in, maar ik begreep dat er bokkers zijn die daarbovenop een losse mat hadden ivm schoonmaken, daar zoek ik ervaring van

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:34

Ik had een losse mat op mijn houten vloer liggen. Vond ik handig, na gebruik even uitvegen en de mat over de voorste stang hangen, dan droogt je houtvloer mooi.

Waarom zou je een rubber mat over een rubber mat leggen? Dat snap ik niet.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:35

Hier ook een losse rubberen mat, bestaande uit 3 stukken. De twee grootste zijn inderdaad bijna niet te tillen. Ik vind het wel handig met schoonmaken, ik haal de matten eruit en maak ze dan helemaal schoon. Pas als ze droog zijn gaan ze terug de trailer in.

Edit: Een grote mat lijkt me echt onmogelijk tillen :=

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:38

Ik heb ze op een houten trailer bodem gehad.
een rubberen mat die een beetje fatsoenlijk tegen paardenvoeten bestand is, is niet erg dun en weegt daardoor aardig wat. Dus eruit trekken doe je niet zomaar. Dan kun je wel kleinere rubberen maten nemen, maar dan heb je het risico van schuiven weer. Ook niet prettig.
2 lagen waar vocht tussen kan is ook weer niet praktisch met snel drogen als je de volgende dag weer weg moet.

Voor mij geen 2 ondergronden meer als ik er niet aan hoef.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:44

De mat is idd redelijk zwaar.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:59

Interesse vraag:
Zijn jullie niet bang dat zo’n mat gaat schuiven of opkrullen?

Ik heb er ook aan zitten denken om een losse rubber mat in de trailer te leggen. Maar ben toch bang dat mijn (onrustige) merrie met de mat in de knoop komt.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:07

Ik heb ook een losse rubberen mat op een houten vloer, net te tillen in mijn eentje. Hij valt net over de randen tot waar het 'sta-vak' komt zeg maar. Heel fijn met schoonmaken, en als de trailer niet gebruikt wordt hangt hij gewoon over de stang. Mat is dusdanig dik dat die echt niet gaat krullen, en ik heb 1 keer meegemaakt dat hij verschoven was, en dat was toen mijn bonte eikel de halve trailer had gemold dus dat was niet zo gek dat er toen iets schoof...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:40

Maar een verlijmde rubberen vloer is toch super makkelijk schoon te maken? Ik snap het voordeel niet als je zo’n mat er helemaal uit moet halen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 06:37

Mijn vorige merrie kreeg het voor elkaar om met de takken van het voorijzer onder de mat te komen. Ik zou geen losse mat nemen, die kleiner is dan de trailer.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:21

DiantaM schreef:
Maar een verlijmde rubberen vloer is toch super makkelijk schoon te maken? Ik snap het voordeel niet als je zo’n mat er helemaal uit moet halen.

Na verloop van tijd wordt de kwaliteit van je kit slechter, sijpelt er vocht tussen je rubber en je hout en krijg je rotte plekken die je dus niet ziet.

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:23

Letterlijk de bouwmarkt daar is alles te halen (wel naar een wat professionele bouw winkel gaan waar dus ook timmermannen naar toe gaan) maar daar heeft mijn vader alles gehaald (is ook een timmerman)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:48

Mrs_Midnight schreef:
DiantaM schreef:

Na verloop van tijd wordt de kwaliteit van je kit slechter, sijpelt er vocht tussen je rubber en je hout en krijg je rotte plekken die je dus niet ziet.

Als je de kitranden aan de zijkant goed bijhoudt, kan er in principe geen vocht tussen komen. Ik doe het altijd tegelijk met de buitenkant.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 12:18

We gaan de ondervloer/naden ook goed kitten. De extra laag rubber leek ons juist praktisch ivm schoonmaken en dat er dan nog minder vocht op je ondervloer kan komen.