Jong paard verzekeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:00

De waarde bepaal je zelf (schreef ik hierboven ook al), maar het mag niet veel hoger zijn dan aannemelijk. Ik verzeker altijd voor een lager bedrag.

Jessix

Berichten: 16442
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:06

Tessebes schreef:
De waarde bepaal je zelf (schreef ik hierboven ook al), maar het mag niet veel hoger zijn dan aannemelijk. Ik verzeker altijd voor een lager bedrag.

Ja is er helemaal geen standaard voor? Dan is het als het je enkel om ziektekosten te doen is wel een stuk aantrekkelijker.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Jong paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:12

Bij de efo kan je niet enkel ziektekosten verzekeren. Dat is dan echt een uitbreiding.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:33

Jessix schreef:
Tessebes schreef:
De waarde bepaal je zelf (schreef ik hierboven ook al), maar het mag niet veel hoger zijn dan aannemelijk. Ik verzeker altijd voor een lager bedrag.

Ja is er helemaal geen standaard voor? Dan is het als het je enkel om ziektekosten te doen is wel een stuk aantrekkelijker.


Je zou wat premieberekeningen kunnen doen. Ik denk dat je voor bijvoorbeeld 1000 euro op 400 premie zit, dat is natuurlijk niet interessant. Ik zat voor 3000 euro op 555 premie.

Jessix

Berichten: 16442
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:49

Tessebes schreef:
Je zou wat premieberekeningen kunnen doen. Ik denk dat je voor bijvoorbeeld 1000 euro op 400 premie zit, dat is natuurlijk niet interessant. Ik zat voor 3000 euro op 555 premie.

Ik heb er wel eens mee gespeeld om te kijken waar ik op uit zou komen. Maar wist dus niet dat het mogelijk was de waarde zo te verlagen. Ik heb Lusitanos uit de hogere prijsklasse, dus was echt een mega bedrag aan premie kwijt. Nu hebben ze een eigen spaarrekening voor de ziektekosten.

Maar is wel goed om te weten dat die waarde dus vrij invulbaar is.

SafierZ
Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:50

Je betaald €555.-premie per jaar en je paard is verzekerd voor € 3000,-?
Dan heb je het paard in 5,5 jaar al betaald aan premie. Ik vind dit veel.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:51

Ik heb mijn huidige paard voor de aankoopprijs verzekerd bij Xcellent Horse Insurance en kan dit (mocht ik dat willen) nog ophogen als ze meer waard wordt door bijv. training. Ik heb haar verzekerd voor dood & ongevallen, ziekte kosten en voor een vergoeding mocht ze niet meer geschikt zijn voor het gebruiksdoel door eventuele ziek/blessure. Dus basicaly voor bijna alles

Ik ben al met al zo'n 70 euro per maand kwijt, maar ik moet zeggen dat ik mijn kosten van zowel mijn vorige pony als van mijn huidige paard er al 4 jaar uit heb door simpelweg domme ongelukjes die bakken vol met geld kosten waarvan ik toch het nodige terug heb gehad van de verzekering.

Edit; misschien even handig om nog te weten is dat de verzekerde waarde op dit moment 5000,- is
Laatst bijgewerkt door davinci2412 op 30-08-19 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16442
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:52

SafierZ schreef:
Je betaald €555.-premie per jaar en je paard is verzekerd voor € 3000,-?
Dan heb je het paard in 5,5 jaar al betaald aan premie. Ik vind dit veel.

Is het ook, maar daarbij ben je dus voor ziektekosten verzekerd. Dus dan krijg je wel wat minder bij sterven, maar je betaald dan ook minder premie en bent wel voor ziektekosten verzekerd.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Jong paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:57

Geloof me, die 555 euro heb je zo gedeclareerd als je paard wat mankeert. En ik betaal met liefde een jaar zonder gedeclareerd te hebben. Je kunt ieder jaar weer voor maximaal het verzekerde bedrag declareren aan ziektekosten. Daar bovenop komt dan nog de uitkering voor de dood.

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Jong paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:13

Ik zit bij EFO, al heel wat jaren. Maar 2 x een echt hogere declaratie gehad, maar nooit heel hoog. Altijd direct zonder problemen uitegekeerd. Mijn paard had ik achteraf beter niet kunnen verzekeren, was ik goedkoper uit geweest. Maar dat weet je pas achteraf, 1 x flinke koliek en het is andersom.
Hij wordt volgend jaar 20, dus dan gaat de verzekerde waarde omlaag en ook de ziektekosten wordt dan minder uitgebreid, maar eerlijk, dat vind ik ook terecht. Zit nu nog op 350 per half jaar, incl uitgebreid ziektekosten.

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: Jong paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 17:08

Ook ik zit bij de EFO en ben heel tevreden. In het verleden een paard laten inslapen, alles super netjes afgehandeld en snel het geld op de rekening. Deze was alleen verzekerd voor overlijden.
Mijn huidige merrie is nu 4 en heb ik al in de verzekering sinds voor haar geboorte ;) Ze heeft al wat pech gehad (ongelukjes op de wei) waardoor ik er al een aantal keren gebruik van heb gemaakt. Wederom alles netjes afgehandeld en snel uitgekeerd. Ze is beperkt verzekerd, brand en hemelvuur, diefstal en beperkte ziektekosten (inmiddels voor 6000 euro) en ik betaal iets minder dan 45 euro per maand.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Jong paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 17:28

Ik had mijn paard eerst ook verzekerd bij EFO en betaalde 450 euro premie per jaar,maar je hebt natuurlijk ook altijd 150 euro eigen risico als je wilt declareren. En de voorrijkosten vielen er op een gegeven moment ook buiten, dus heb ik hem uit de verzekering gehaald. Heb 1 keer wat vergoed gekregen toen ik een rekening had van 400 euro, maar als ik dan kijk dat ik hem 5 jaar lang verzekerd heb en naar de waarde waarvoor dan hou ik die premie liever in mijn zak en betaal ik zelf de dierenartskosten wel.