Wat is de maximale buitentemperatuur voor vervoer van een paard en is een maximale temperatuur waarboven wedstrijden afgelast worden?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Shenavallie schreef:Eens met Ineke. En wat veel paardeneigenaren sowieso zouden moeten overwegen is om helemaal geen wedstrijd(en) te rijden bij 25 graden of meer. Ik snap werkelijk niet waarom er juist in de zomer allemaal wedstrijden gehouden worden in plaats van in de winter (wanneer het voor het paard juist veel fijner is om beweging te hebben).
dorothea schreef:Ik vraag het ook niet voor mezelf maar voor m’n paard. Mijn paard gaat zondag mee naar de EK carroussel en eerlijk gezegd zie ik tegen de komende week op. Vandaar dat ik een beetje een richtlijn wil hebben voor het moment dat ik zeg: jammer maar helaas, maar m’n manneke blijft thuis...
dorothea schreef:Ik vraag het ook niet voor mezelf maar voor m’n paard. Mijn paard gaat zondag mee naar de EK carroussel en eerlijk gezegd zie ik tegen de komende week op. Vandaar dat ik een beetje een richtlijn wil hebben voor het moment dat ik zeg: jammer maar helaas, maar m’n manneke blijft thuis...
.
. Maar dat kan voor het ene paard al bij 20 graden zijn en bij de ander bij 30. CRos95 schreef:Wat vinden jullie trouwens de max temperatuur voor een ritje naar de kliniek?
) Maar ik had ook al zoiets van, de dinsdag is zo uit mijn hoofd een controle voor een peesblessure, en woensdag staan er ook een paar voor de hoefsmid die dan bij ons komt. Maar eerlijk ik hoop erop dat de mensen toch verstandig gaan zijn en afzeggen. Ze geven hier voor de omgeving voor dinsdag 32 graden en woensdag zelfs 34. Imo zo lang het geen spoedgeval is zou ik niet gaan en verzetten. Mss morgen toch maar eens met baas overleggen of we ze verzetten naar eind van de week, of volgende week. Hoefsmid zit een beetje vast op die woensdag.