Paard steekt achterste onder de stang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissApache

Paard steekt achterste onder de stang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 10:01

Goeiemorgen,

Wij komen van ver kwa trailer laden met onze merrie... gelukkig gaat ze er nu wel nog steeds op, maar sinds vandaag heeft ze weer haar oude gewoonte opgenomen: namelijk haar poep onder de stang steken... gelukkig was ik niet alleen en hebben we haar weer vooruit gezet, daar paard los gemaakt stang open en er terug af, daarna ging ze er weer terug op. We merken wel dat ze sins we op verplaatsing gaan ze veel zenuwachtiger is in de trailer dan toen we thuis gewoon oefende. Iemand tips en tricks wat we nu het beste kunnen doen? Zaterdag moeten we opnieuw naar de les maar ik veronderstel als de laadklep dicht is dat ze niet onder de stang kan en zichzelf dus ook niet kan vast zetten. Het zou zo’n zonde zijn dat ze nu een trauma zou oplopen

Gentlegiant

Re: Paard steekt achterste onder de stang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:04

Stang verlagen
Hoe hoog is de stang tov je paard?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:05

Een 2de stang 20cm eronder plaatsen en deze als laatste openen.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:07

Oei, erg link dat ze dat doet. Valt er nog een stang onder te maken zodat ze er niet onder kan duiken? Ze kunnen er heel lelijke blessures van krijgen, tot breuken aan toe.

MissApache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 10:51

Brainless schreef:
Een 2de stang 20cm eronder plaatsen en deze als laatste openen.

Waar zou je deze dan bevestigen? Zie foto’s van de stang

Afbeelding

Afbeelding

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:00

Je kunt een extra oog laten lassen op de stang van het tussenschot (net zoals de 2 die er al zitten, maar dan wat lager).
Aan de wand kun je ook een extra plaat met ogen plaatsen.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:03

tot hoe hoog op de billen/achterhand komt de stang nu?
Gok dat hij inderdaad te hoog zit voor jouw paard

MissApache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 11:25

Brainless schreef:
Je kunt een extra oog laten lassen op de stang van het tussenschot (net zoals de 2 die er al zitten, maar dan wat lager).
Aan de wand kun je ook een extra plaat met ogen plaatsen.

En doen ze dit waar ik mijn trailer gekocht heb, of kan je dit zelf als je een handige Harry in huis hebt?

MissApache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 11:27

Lindsey_99 schreef:
Oei, erg link dat ze dat doet. Valt er nog een stang onder te maken zodat ze er niet onder kan duiken? Ze kunnen er heel lelijke blessures van krijgen, tot breuken aan toe.

Inderdaad daar ben ik heel bang voor, het is wel maar de eerste keer dat ze er echt onder door gaat. Gelukkig kregen we haar gemakkelijk weer vooruit en bleef ze er niet onder zitten...

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:31

Even de trailer laten nakijken.
Misschien dat de trailer niet helemaal meer in balans is oid.
En dat kan een paard ook voelen en in onrust doen raken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:32

Anderen moeten maar tips geven over de stang. Ik ga tips geven over hoe te rijden met een paard in de trailer. Je moet namelijk enorm anticiperen dus vooruitdenken zodat je nooit hoeft gas te geven of te remmen (abdrupt). Wij laten de auto altijd uitlopen als we zien dat er een stoplicht op rood staat, we remmen dus amper of niet. Tevens pakken we de bochten heel erg rustig en sloom. We vermeerderen onze snelheid op de allermogelijkste duffe manier tandje voor tandje. En onze super bange merrie→ is haar angst helemaal kwijt geraakt.
Dus kijk ook eens naar hoe jullie rijden met je paard.
Onze ruin zet zich gewoon schrap→ pootjes wijd en karren maar. Onze merrie hoor je zelfs met deze zeer voorzichtige manier nog een stamp geven omdat zij zichzelf zo moeilijk in balans kan houden. Wat bij onze merrie ook hielp was het paniekhalster omdoen. Zij heeft claustrofobie, dus trailer rijden is echt een heel erg groot ding voor haar. We hebben ontdekt, nu ze als haar evenwicht verliest ze vanzelf los staat doordat het halter van haar hoofd af glijdt, ze ook vele male relaxed is geworden.
Dus probeer eens te kijken of je het rijden voor haar veel gemakkelijker en comfortabeler kan maken.
Altijd als iemand anders gereden had, ook een goede chauffeur maar rijdt iets anders als wij, had ik moeite met laden van haar de keer erop. Dus het o zo voorzichtig rijden kan bij dit soort angstige paarden veel doen.

MissApache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 11:44

pien_2010 schreef:
Anderen moeten maar tips geven over de stang. Ik ga tips geven over hoe te rijden met een paard in de trailer. Je moet namelijk enorm anticiperen dus vooruitdenken zodat je nooit hoeft gas te geven of te remmen (abdrupt). Wij laten de auto altijd uitlopen als we zien dat er een stoplicht op rood staat, we remmen dus amper of niet. Tevens pakken we de bochten heel erg rustig en sloom. We vermeerderen onze snelheid op de allermogelijkste duffe manier tandje voor tandje. En onze super bange merrie→ is haar angst helemaal kwijt geraakt.
Dus kijk ook eens naar hoe jullie rijden met je paard.
Onze ruin zet zich gewoon schrap→ pootjes wijd en karren maar. Onze merrie hoor je zelfs met deze zeer voorzichtige manier nog een stamp geven omdat zij zichzelf zo moeilijk in balans kan houden. Wat bij onze merrie ook hielp was het paniekhalster omdoen. Zij heeft claustrofobie, dus trailer rijden is echt een heel erg groot ding voor haar. We hebben ontdekt, nu ze als haar evenwicht verliest ze vanzelf los staat doordat het halter van haar hoofd af glijdt, ze ook vele male relaxed is geworden.
Dus probeer eens te kijken of je het rijden voor haar veel gemakkelijker en comfortabeler kan maken.
Altijd als iemand anders gereden had, ook een goede chauffeur maar rijdt iets anders als wij, had ik moeite met laden van haar de keer erop. Dus het o zo voorzichtig rijden kan bij dit soort angstige paarden veel doen.

Ik denk niet dat ze echt angstig is, wij rijden namelijk heel heel rustig en hoeven ook nooit bruusk te remmen. Eens we rijden staat ze ook gewoon hooi te eten en beweegt ze amper (camera in de trailer) het laden zelf verloopt ook goed enkel moeten we wel vol zelfvertrouwen doorstappen en heeft ze wat aanmoedig nodig ook stormt ze er niet af eens ze beseft dat de stang weg is. Ze komt er heel rustig af, het is enkel met de stang en ze weet dat ze er onder kan. Ik zal zo vlug mogelijk kijken om een extra stang 20 cm er onder te bevestigen... hopelijk beseft ze dan dat ze er niet meer onder kan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:47

OK. Als je redenen hebt uitgesloten waarom ze het doen, kun je inderdaad achter iets gaan zoeken om het op te lossen. Sterkte en succes.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:13

Ik zo de stang laten verlagen en meteen de wanden van de trailer laten controleren. Ze zien er namelijk heel bobbelig uit. Mogelijk hout rot.