Hout of polyester

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Orthos

Hout of polyester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 18:36

Hooi bokkers !

Ik heb jullie hulp nodig.
Ik ben opzoek naar een tweedehands trailer en heb er al een aantal gezien die mij bevallen.

Houten weijers (ik lees dat deze goed staan aangeschreven)

Maar ook een polyester atec.
Helaas heb ik ooit gelezen dat je die gratis nog niet wilt hebben en daarom vraag ik jullie raad.

De atec ziet er nog super uit, valt in mijn budget en onderhoudsvrij want polyester..

Maar vanwege het merk vind ik het lastig.

Hebben jullie een mening/advies.

nine1987

Re: Hout of polyester

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 18:46

Mijn trailer dealer heeft mij eens een ouder model polyester trailer laten zien die hij had staan ter reparatie..

Die hebben hout tussen de wanden zitten en dit is alsnog gaan rotten.. Het is een enorme (dure) klus als dit dus gebeurt.. Want je trailer zoet er vanbuiten tiptop uit, maar is eigenlijk zo rot als wat..

Nogmaals.. Dit was een ouder model.. Tegenwoordig heb je 100% polyester en heb je dit probleem dus niet..

Ik heb zelf een houten trailer.. Dit omdat een aluminium trailer (dat wil ik ooit als ik groot ben :P ) een stuk boven mijn budget lag.. Hij bevalt mij prima.. Enig nadeel is dat een houten trailer wel veel meer onderhoud vraagt.. Vandaar dat ik 'm ook elk jaar laat keuren.. Ik heb zelf te weinig kijk op wat er moet gebeuren..

Maar mijn trailer bevalt mij verder prima.. :)

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 11:16

nine1987 schreef:
Mijn trailer dealer heeft mij eens een ouder model polyester trailer laten zien die hij had staan ter reparatie..

Die hebben hout tussen de wanden zitten en dit is alsnog gaan rotten.. Het is een enorme (dure) klus als dit dus gebeurt.. Want je trailer zoet er vanbuiten tiptop uit, maar is eigenlijk zo rot als wat..

Nogmaals.. Dit was een ouder model.. Tegenwoordig heb je 100% polyester en heb je dit probleem dus niet..

Ik heb zelf een houten trailer.. Dit omdat een aluminium trailer (dat wil ik ooit als ik groot ben :P ) een stuk boven mijn budget lag.. Hij bevalt mij prima.. Enig nadeel is dat een houten trailer wel veel meer onderhoud vraagt.. Vandaar dat ik 'm ook elk jaar laat keuren.. Ik heb zelf te weinig kijk op wat er moet gebeuren..

Maar mijn trailer bevalt mij verder prima.. :)

Hooi bedankt voor je reactie! Beide voor en nadelen dus.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:45

Ik ben persoonlijk niet zo fan van polyester. In het begin zijn ze heel mooi maar na een paar jaar wordt het poreus en minder stevig. Vraag me ook af wat ervan overblijf mocht je ooit een ongeluk krijgen met een paard erin.

Ik heb zelf een houten trailer. Hoewel je er drukker mee bent qua onderhoud blijven ze heel mooi als je ze goed onderhoudt en er netjes mee om gaat.

Wat betreft atec, ik ken twee mensen met een atec. 1 met een houten, zij heeft hem nieuw gekocht en heeft er al bijna twintig jaar plezier van. Andere een polyester. Gebruikt gekocht. Begin veel onderhoud aan gehad (zal de prijs ook naar geweest zijn misschien?) maar ze heeft hem echt al jaren.

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:03

Ik heb sinds vorig jaar een polyester heja 5 sterren trailer met een aluminium bodem.Voorheen altijd een houten trailer gehad maar na een tijd niet gebruiken vielen de gaten erin aan de zijkant.Trailer staat ook altijd buiten dus daarom gekozen voor een polyester trailer.

Het zal allebei voor en nadelen hebben..