.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nisid
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-04-19

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 17:40

Blijkbaar ben ik de enige die er zo over denkt dus. De inhoud werd hierom verwijderd, ik vind niet hoe ik alles kan verwijderen dus vandaar doe ik het zo.
Laatst bijgewerkt door Nisid op 25-04-19 17:58, in het totaal 2 keer bewerkt

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Donatiefraude(?) R. Vanderschueren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:48

Wat is de bedoeling van dit topic? Heb je zelf geld gedoneerd ofzo?

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Donatiefraude(?) R. Vanderschueren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:51

Ja en je hebt je 40 minuten geleden geregistreerd..?

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Donatiefraude(?) R. Vanderschueren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:53

Tsja... een donatie is een donatie.
Als het gebruikt is voor de OK heeft ze verder niks verkeerd gedaan. Donatie hoef je namelijk niet terug te geven, het is geen lening. Alleen wanneer dat in de voorwaarden stond.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:53

Even voor mijn beeldvorming:
Zij heeft een motor ongeval gehad - daar heeft zij geld voor gekregen en een nieuw paard gekocht. Prima toch?

Verder geeft ze donaties ontvangen voor haar zieke paard en daar dat paard mee geholpen? Dat is toch ook geen probleem?

Je hebt je hier dus geregistreerd om iemand zwart te maken dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Donatiefraude(?) R. Vanderschueren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:58

Ik heb getemd. Maar los van alles, dom om geld te doneren aan iemand waarvan je weet dat ze veel paarden heeft en dus veel vaker voor deze kosten kan komen te staan. Maar gedoneerd is gedoneerd.

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:59

Snap niet zo goed waarom je je zo druk maakt.
Ja je heeft blijkbaar geld gekregen ivm haar motor ongeval. En ja ze heeft om geld gevraagd via donaties.

Dus.. een persoon met wat knaken op de bankrekening mag geen donatie opstarten?
Geloof niet dat dat strafbaar is. Netjes nee, zeker niet. Denk dat ik mij diep zou schamen. Maar het mag wel.

Daarom doe ik ook niet zo snel mee aan die dingen.

Nisid
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 17:59

Lau schreef:
Even voor mijn beeldvorming:
Zij heeft een motor ongeval gehad - daar heeft zij geld voor gekregen en een nieuw paard gekocht. Prima toch?

Verder geeft ze donaties ontvangen voor haar zieke paard en daar dat paard mee geholpen? Dat is toch ook geen probleem?

Je hebt je hier dus geregistreerd om iemand zwart te maken dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.


Blijkbaar ben ik de enige die er zo over denkt dus. De inhoud werd hierom verwijderd, ik vind niet hoe ik alles kan verwijderen dus vandaar doe ik het zo.

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:00

Opzich is er volgens mij niets foutief gebeurd. Ze beweerd de 600 euro dus heeft gebruikt voor de operatie en zelf nog 1800 euro opgelegd heeft. Vrijwilligers geven haar geld, wat zij er uiteindelijk wel of niet mee doet hebben wij geen aanspraak op. Ik ken tenslotte Robin ook persoonlijk, wij zijn lang bevriend geweest en is door de jaren heen verwaterd. Ik ben het ook niet altijd eens met haar manier van handelen en het strijkt niet samen met mijn manier van paarden houden. Maar denk dat ze hier in kwestie niet veel verkeerds heeft gedaan. Wat zij doet met haar geld en 14 paarden zijn onze zaken niet.

Nisid
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 18:01

Knert schreef:
Snap niet zo goed waarom je je zo druk maakt.
Ja je heeft blijkbaar geld gekregen ivm haar motor ongeval. En ja ze heeft om geld gevraagd via donaties.

Dus.. een persoon met wat knaken op de bankrekening mag geen donatie opstarten?
Geloof niet dat dat strafbaar is. Netjes nee, zeker niet. Denk dat ik mij diep zou schamen. Maar het mag wel.

Daarom doe ik ook niet zo snel mee aan die dingen.


Ja ik ben een persoon die mij zulke dingen erg aantrekt. Ik ben voor rechtvaardigheid, maar dat is misschien mijn probleem

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:01

Vind het alles behalve netjes hoe jij omgaat met haar gegevens. Iets met gevalletje AVG?

Die gesprekken zijn niet bedoeld om te delen met derden.

Niet wijzen naar een ander als je het zelf niet netjes doet.

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:02

Nisid schreef:
Knert schreef:
Snap niet zo goed waarom je je zo druk maakt.
Ja je heeft blijkbaar geld gekregen ivm haar motor ongeval. En ja ze heeft om geld gevraagd via donaties.

Dus.. een persoon met wat knaken op de bankrekening mag geen donatie opstarten?
Geloof niet dat dat strafbaar is. Netjes nee, zeker niet. Denk dat ik mij diep zou schamen. Maar het mag wel.

Daarom doe ik ook niet zo snel mee aan die dingen.


Ja ik ben een persoon die mij zulke dingen erg aantrekt. Ik ben voor rechtvaardigheid, maar dat is misschien mijn probleem


Rechtvaardigheid? Verdiep je eens in het AVG, want jij maakt je nu wel schuldig...

Nisid
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 18:02

Is de inhoud nu wel weg? Of kunnen mensen het nog lezen? Ik zie nog reacties binnenkomen namelijk

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:03

Nisid schreef:
Is de inhoud nu wel weg? Of kunnen mensen het nog lezen? Ik zie nog reacties binnenkomen namelijk


Ja, maar je hebt het toch al gedeeld met derden?
Dat was je doel toch?

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:03

Nisid schreef:
Is de inhoud nu wel weg? Of kunnen mensen het nog lezen? Ik zie nog reacties binnenkomen namelijk

De inhoud is weg, maar mensen die het gelezen hebben kunnen dus nog altijd reageren. Je stuurt beter een admin om je bericht dan uiteindelijk te verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:05

Als je ergens geld doneert dan moet het geld gebruikt worden voor het doel waar jij het voor geschonken hebt. Stel jij doneert geld zodat er zoals hier operatiekosten voor een pony mee betaald kunnen worden, dan mogen daar natuurlijk geen concertkaartjes voor gekocht worden.
Maar als ik gelddonaties voor een operatie vraag, ik daar netjes de operatie mee betaal en ik krijg vervolgens via andere wegen geld (erfenis, loonstrookje, verzekering, verzin het maar), dan mag ik met dat nieuwe geld gewoon doen wat ik wil zonder dat ik de eerdere donateurs terug hoef te betalen. Zij hebben het namelijk geschonken onder 1 voorwaarde, namelijk dat het naar een operatie ging, en niet onder de voorwaarde dat ze het geld terug zouden krijgen als baasje via andere wegen weer geld zou vinden.

In jouw situatie heb je geld gedoneerd aan een zielig verhaal over een moeilijke operatie, jouw geld is daar ook voor gebruikt en vervolgens kreeg de eigenaresse na die operatie € 20.000 via een andere route. Leuk voor haar, pech voor jou, want jij krijgt jouw gedoneerde geld dan niet terug.

Maar dit is dus ook waarom ik niet aan dit soort zielige verhalen-'privé goede doelen' geld geef. Het is een bodemloze put, en zoals hier is het natuurlijk helemaal gek: de eigenaresse van de zieke pony heeft geen geld voor een operatie. Wat tragisch is, maar als je zoals zij 14 paarden hebt dan lijkt de makkelijkste oplossing om er eentje te verkopen - wat dan sowieso slim is, want wat als die andere ook koliek krijgen? Dat soort mensen financieel ondersteunen is het begin van het einde...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-04-19 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nisid
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 18:05

Knert schreef:
Nisid schreef:
Is de inhoud nu wel weg? Of kunnen mensen het nog lezen? Ik zie nog reacties binnenkomen namelijk


Ja, maar je hebt het toch al gedeeld met derden?
Dat was je doel toch?


Sorry,blijkbaar heb ik hier een gevoelige snaar geraakt. Denk dat het er max 5min. Opgestaan heeft dus de schade voor de persoon in kwestie in beperkt gebleven denk ik.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:06

En ik heb de inhoud niet gelezen maar ik had wel direct een idee over wie het ging _O-

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:07

Nisid schreef:
Is de inhoud nu wel weg? Of kunnen mensen het nog lezen? Ik zie nog reacties binnenkomen namelijk


Wat overigens niet zo rechtvaardig is.

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:09

Kun je nagaan hoeveel schade je hiermee hebt aangericht, enkel in die 5 minuutjes.
Ik kan me voorstellen dat dit niet helemaal de bedoeling is geweest, of wel?

Nisid
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 18:13

Jolien87 schreef:
Kun je nagaan hoeveel schade je hiermee hebt aangericht, enkel in die 5 minuutjes.
Ik kan me voorstellen dat dit niet helemaal de bedoeling is geweest, of wel?


Heb een beheerder gevraagd het topic te verwijderen. Zo zal de persoon in kwestie hier geen hinder aan overhouden. Gezien de meerderheid het niet eens is met mij. Hierna laat ik het overigens ook los en hoop ik dat ze naar de toekomst toe iets geleerd heeft

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:16

Nisid schreef:
Jolien87 schreef:
Kun je nagaan hoeveel schade je hiermee hebt aangericht, enkel in die 5 minuutjes.
Ik kan me voorstellen dat dit niet helemaal de bedoeling is geweest, of wel?


Heb een beheerder gevraagd het topic te verwijderen. Zo zal de persoon in kwestie hier geen hinder aan overhouden. Gezien de meerderheid het niet eens is met mij. Hierna laat ik het overigens ook los en hoop ik dat ze naar de toekomst toe iets geleerd heeft

En jij ook...
Laatst bijgewerkt door CalipsoLover op 25-04-19 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:16

Nisid schreef:
Jolien87 schreef:
Kun je nagaan hoeveel schade je hiermee hebt aangericht, enkel in die 5 minuutjes.
Ik kan me voorstellen dat dit niet helemaal de bedoeling is geweest, of wel?


Heb een beheerder gevraagd het topic te verwijderen. Zo zal de persoon in kwestie hier geen hinder aan overhouden. Gezien de meerderheid het niet eens is met mij. Hierna laat ik het overigens ook los en hoop ik dat ze naar de toekomst toe iets geleerd heeft


Ze, of jij? Ik heb je beginpost niet gelezen, maar kan meteen raden waar het over gaat.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:20

Door 2 berichten en 30sec fb weet ik al over wie het gaat
En dat ZONDER je begintoestand te kunnen lezen :n
Als je haar door het slijk wilt halen (?) is bokt geen goede plaats.
Als je over het gebeuren in algemeen wilt discusieren kan je je topic ook op een andere manier openen, zonder voorbeeld nog namen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:20

Nisid schreef:
Heb een beheerder gevraagd het topic te verwijderen. Zo zal de persoon in kwestie hier geen hinder aan overhouden. Gezien de meerderheid het niet eens is met mij. Hierna laat ik het overigens ook los en hoop ik dat ze naar de toekomst toe iets geleerd heeft


Ik hoop vooral dat jíj er iets van geleerd hebt: geef geen geld aan zielige pony-operatieverhalen als de eigenaar nog 13 andere paarden heeft staan. En wees je ervan bewust dat als je geld doneert voor een bepaald doel, je dat geld ook gewoon kwijt bent als het voor dat doel is gebruikt, ongeacht of iemand daarna de Staatsloterij wint of iets anders. Gedoneerd is gedoneerd. Had je het terug willen zien, dan moet je mensen een lening aanbieden. Nu heb je geen poot om op te staan.