Paard kopen in Italië

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:04

Ts mijn eerste ingeving is exact wat Rina plaatst. Ook ik ben er tegenaan gelopen in de zoektocht. Leuk contact totdat ik bleef volhouden dat ik het paard wel in real life (in Ierland) wilde zien. Toen geen reactie meer...
Ts hoe wordt er gereageerd als je zegt dat je langs wilt komen? Geven ze adres etc?

Clint4ever
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 20:23

ikwa schreef:
Heet de verkoopster van de murgese paarden Belinda? Zoja, Ik ken haar wel ( via via) zij gaf les aan een vriendin van mij en ze fokte lippizaners ( in Uitgeest?) en gek van het barokke ras, Jaren terug naar buitenland geëmigreerd , ik denk niet dat het oplichting is door haar.


Ja klopt, dat is ze. Ik heb nu contact met iemand die drie weken geleden haar paard heeft gekocht bij haar en ze is erg tevreden en blij met haar paard.

Kendra

Berichten: 8731
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:26

Ik was even op zoek naar het ras. Leuke paarden!
Kwam dit filmpje tegen van Jolanda Adelaar.
Woont in Italië en heeft een Murgeser. Misschien een idee contact met haar te zoeken?
Succes!
https://www.youtube.com/watch?v=hOksGa_zu3c

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:28

Kendra schreef:
Ik was even op zoek naar het ras. Leuke paarden!
Kwam dit filmpje tegen van Jolanda Adelaar.
Woont in Italië en heeft een Murgeser. Misschien een idee contact met haar te zoeken?
Succes!
https://www.youtube.com/watch?v=hOksGa_zu3c


Woont terug in Nederland ondertussen
Maar zij zal je denk ik idd wel kunnen helpen

Kendra

Berichten: 8731
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:36


Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:46

Clint4ever schreef:
Kimmie schreef:
Ik zie nergens dat ts reageert op de vraag waarom het dier niet in real life word bezocht en uitgeprobeerd.


Ik heb ook niet gezegd dat ik er niet langs ga. Mijn vraag is gewoon of iemand ervaring heeft met het kopen van een paard in het buitenland en waar ik op moet letten.


Ik heb een paar jaar geleden ongezien, via Facebook, een paard gekocht in Noorwegen. Ik wilde graag een specifiek ras hebben dat bijna niet in Nederland voor komt, laat staan hier te koop wordt aangeboden.

Qua importeren is Noorwegen wel een iets ander verhaal dan Italië. Een paard uit Italië importeren is makkelijker omdat je alleen maar een gezondheidsverklaring nodig hebt voordat ie op transport mag. Transport kosten vond ik best wel mee vallen!

Heb ik er ooit spijt van gehad? Ik zou liegen als ik nooit spijt had gehad; zijn karakter ohz is wel een beetje anders dan ik had verwacht, maar desondanks wil ik hem nu nooit meer kwijt. Al had ik een paard in Nederland gekocht en meerdere keren proefgereden; dan had ik er net zo goed spijt van kunnen hebben. Dus dat zegt ook niet alles.

Succes met jouw zoektocht naar een maatje ;)

Jessix

Berichten: 16442
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:28

Clint4ever schreef:
Kimmie schreef:
Ik zie nergens dat ts reageert op de vraag waarom het dier niet in real life word bezocht en uitgeprobeerd.


Ik heb ook niet gezegd dat ik er niet langs ga. Mijn vraag is gewoon of iemand ervaring heeft met het kopen van een paard in het buitenland en waar ik op moet letten.


Oh nou als je wel zelf gaat kijken dan is het allemaal niet zo spannend. Ik vind ongezien kopen, wel spannend, helemaal als je op zoek bent naar die speciale klik. :) Maak er dan direct ook een weekendje van en probeer meerdere paarden te bekijken. Het is leuk om wat meer te weten te komen over het ras, dus misschien kun je een fokker benaderen?

Eigenlijk let je op dezelfde dingen als in Nederland. Goede afspraken maken, vast laten leggen, keuren, etc. Voor transport heb je naast een paspoort een gezondheidsverklaring nodig.

Veel succes en plezier!

anjali
Berichten: 15096
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:20

Ik kende dat ras niet. Ik heb het opgezocht: prachtige paarden .Ik snap wel dat je er zo een wilt hebben.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:35

Dit klinkt al weer een stuk betrouwbaarder als dat het leek in de openingspost :-)

Gewoon proberen, lekker daar heen gaan, weekendje Italie doen en paard kijken :-)

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:37

En misschien ook zadel kijken.
Zo van de beschikbare foto‘s zijn dat geen makkelijke doorsnee ruggen voor een gemiddeld NL zadel. Misschien kun je kijken wst ze daar zoal gebruiken.

anjali
Berichten: 15096
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:52

Sizzle schreef:
En misschien ook zadel kijken.
Zo van de beschikbare foto‘s zijn dat geen makkelijke doorsnee ruggen voor een gemiddeld NL zadel. Misschien kun je kijken wst ze daar zoal gebruiken.

Dat is een goed idee. Zijn\haar eigen goed passende zadel erbij kopen. Want zie in nederland maar eens aan zoiets te komen!

Clint4ever
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 17:27

Sizzle schreef:
En misschien ook zadel kijken.
Zo van de beschikbare foto‘s zijn dat geen makkelijke doorsnee ruggen voor een gemiddeld NL zadel. Misschien kun je kijken wst ze daar zoal gebruiken.


Super goed idee! Dankjewel voor de tip!

Jessix

Berichten: 16442
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:43

Volgens mij gebruikt Jolanda Adelaar een zadel van Arno Brand! ;)

lilopippa

Berichten: 836
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:35

Ik heb al contact gehad met TS maar kwam dit topic toevallig tegen!

Ik heb mijn paard uit Italië gehaald. Ondanks dat het een enorme gok is geweest zou ik het zo weer doen. Ik ben heel blij met haar <3

Denk er vooral rustig en goed overna!

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:52

Hoe staat het er inmiddels voor TS? :)

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:04

Ik kreeg enkele weken geleden ook een murgese aangeboden vanuit Italië. Ergens verwacht ik de zelfde persoon Nederlandse vrouw die in Italië woont en murgese fokt.
Wij zij er niet uit gekomen anders was ik naar Italië gereisd om de paarden te gaan bekijken. Ik zou nooit een paard zo kopen zonder het dier ook zelf te hebben gezien.

Ben jij er al uit wat je gaat doen ts?

Clint4ever
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-12-18

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 17:09

Al vrij snel kreeg ik een berichtje van haar met de vraag of ik mijn besluit al had gemaakt. Anders zou ze de volgende dag naar de hengst gebracht worden. Dat ging voor mij te snel, dus ik heb besloten er vanaf te zien. De volgende dag zag ik een nieuwe advertentie voorbij komen met hetzelfde paard erin. En later nog een aantal keer. Ik heb ook contact gehad met iemand die ook met haar contact heeft gehad en daar kreeg ik hetzelfde verhaal van te horen. Ik vind haar erg opdringerig overkomen en ik ga niet verder met haar in zee.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:34

Herkenbaar inderdaad :j

ellenimar
Berichten: 379
Geregistreerd: 18-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:52

En?? al een paard gevonden? Murgese lijkt mij ook fijn ras...