Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Monique1963 schreef:Ik kreeg van iemand het advies om idd het schot schuin te zetten. Ik maakte het vast met een halstertouw aan de zijkant, provisorisch maar ja. Degene die me deze raad gaf, zei dat een paard met meer ruimte beter zijn balans kan bewaren.
Echter de mijne knaagde het halstertouw door en draaide zich vervolgens in de trailer om! Stond ze met haar hoofd over de klep. Vond het achteraf dus niet zo'n goed plan.
SillyB schreef:ik heb wel eens begrepen dat paarden het veel prettiger vinden om achterwaarts vervoerd te worden. Dat als ze 'los' in een grote veewagen staan ze ook op die manier gaan staan. Makkelijker om balans te bewaren geloof ik.
Lindor92 schreef:Heb nu lange stangen besteld. Kostte niet zo veel. Alleen de bescherming erom heb ik nog niet. Stukje pvc of rubber is wel belachelijk duur. Eens kijken of ik dat ergens anders kan kopen. Of als het werkt later nog investeren in het comfort.
MirandaFuego schreef:SillyB schreef:ik heb wel eens begrepen dat paarden het veel prettiger vinden om achterwaarts vervoerd te worden. Dat als ze 'los' in een grote veewagen staan ze ook op die manier gaan staan. Makkelijker om balans te bewaren geloof ik.
Ja dat is ook zo, mini's die los worden vervoerd gaan ook altijd tegen de rijrichting in staan.Lindor92 schreef:Heb nu lange stangen besteld. Kostte niet zo veel. Alleen de bescherming erom heb ik nog niet. Stukje pvc of rubber is wel belachelijk duur. Eens kijken of ik dat ergens anders kan kopen. Of als het werkt later nog investeren in het comfort.
Je hebt wel van die isolatie voor om buizen bij de bouwmarkt, dat kost bijna niks.(lijkt op poolnoodle)