WA verzekering paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:00

Nienke86 schreef:
Ook ik ben blij met dit topic, ik heb toevallig vandaag gebeld met hippo paarden verzekering.. en daar gaat de basis verzekering me al 71 eurp per maand kosten, ik ga dus even verder koekeloeren of dat echt nodig is, of dat het ook anders of goedkoper kan..


Er zit wel een klein verschilletje tussen een WA, AVP of een paardenverzekering bij HIPPO. Beide hebben een ander doel ;-)

Onze WA, AVP is geregeld bij ASR. Onlangs betrokken geweest bij een ongeluk, aansprakelijk gesteld en ASR heeft het netjes opgelost.

Hutcherson

Berichten: 7378
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:00

Ik betaal voor mijn WA verzekering bij centraal beheer 2,35€ inclusief schade door paard.

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:46

linda_arnold schreef:
Nienke86 schreef:
Ook ik ben blij met dit topic, ik heb toevallig vandaag gebeld met hippo paarden verzekering.. en daar gaat de basis verzekering me al 71 eurp per maand kosten, ik ga dus even verder koekeloeren of dat echt nodig is, of dat het ook anders of goedkoper kan..


Er zit wel een klein verschilletje tussen een WA, AVP of een paardenverzekering bij HIPPO. Beide hebben een ander doel ;-)

Onze WA, AVP is geregeld bij ASR. Onlangs betrokken geweest bij een ongeluk, aansprakelijk gesteld en ASR heeft het netjes opgelost.


Ik zal me eens even goed in gaan verdiepen want het handigst is voor ons, thnx

Boras
Berichten: 9955
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:11

Geïnteresseerd door het onderwerp kwam ik ook nog dit tegen:

Wanneer u uw paard of pony enkel houdt in de particuliere hoedanigheid is het zo dat uw particuliere aansprakelijkheidsverzekering (AVP) het voor een deel mee verzekert. Vraag dit altijd na bij uw verzekeraar of dit bij uw polis ook het geval is.
Het wedstrijdrisico daarentegen is bij de meeste verzekeraars volledig uitgesloten of wordt beperkt tot een bedrag van maximaal € 12.500,00 voor schade aan derden. Dit dekt de lading natuurlijk niet.


For whom it may concern :)


Edit: typfout

Licor

Berichten: 2953
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: WA verzekering paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:45

Wat ik me ook afvraag bij AVP verzekeringen, zijn de bijrijders..

AVP geldt voor schade aan andere door het paard.. dus in principe is je bijrijder ook verzekerd.. AVP geldt echter niet meer wanneer er een zakelijke transactie is.. dus als je bijrijder je nu iedere maand 50 euro betaalt zodat ze je paard kan rijden.. dan is er denk ik sprake van een zakelijke transactie en dan geldt je AVP niet meer.. of heb ik dit nu mis?