Dakluik paardentrailer vervangen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Dakluik paardentrailer vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 16:58

Ik heb een hotra rijs paardentrailer uit 2004. Sinds een paar maanden lekt het ding als de ziekte. Eerst kon ik niet vinden waar het vandaan kwam. Ik ben een behoorlijke perfectionist in het gebruik en onderhoud van mijn spullen dus geen poreuze kitranden of slechte stukken te vinden aan mijn trailer. Tot.... ik het deze maand ineens gevonden had! een barst in het dakluik waarna via het schoefje het water mijn trailer binnenloopt.

Voor nu heb ik even een opvangbak in de trailer gezet om de bodem te sparen aangezien ik niet zo veel zin heb in knutselprojecten in de winter en ik geen ruimte heb om hem droog weg te zetten zodat ik er wat aan kan doen. :P zo zingen we het wel even uit tot het voorjaar. vermoedelijk is er met een storm iets opgewaaid waardoor er een barst is ontstaan in het luik. Nu was ik al aan het rondkijken maar ik kan nog niks vinden.

Is er iemand die ervaring heeft met het vervangen van het dakluik in een paardentrailer? hoe duur is het? kun je het zelf doen? en zo ja hoe kom je erbij? Ik ben benieuwd naar ervaringen *D

Tessebes

Re: Dakluik paardentrailer vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:14

Ik heb er zelf een transparante plaat opgezet, ik deed hem toch nooit open en een passend dalluik kon ik zo snel niet vinden.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:49

Probeer eens bij een camper/caravan dealer,. Die hebben vaak een groot onderdelenmagazijn en, ze kunnen het er ook wel voor je inzetten.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:39

Wij hebben zelf ook een Hotra, weliswaar een ouder type als die van jou, TS. Maar ik weet dat mijn vader er een caravan dakraam in heeft gezet. Paste precies, goed afkitten en hij was weer als nieuw..
Maar eerlijk gezegt geen idee hoe duur en mijn vader is een vrij handige klusjes man.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:48

Ik heb enkele jaren geleden in mijn Ifor Williams ook het dakluik vervangen. Ik heb een nieuw orgineel luik van Ifor Williams gekocht bij Mammuth. Dit kostte toen net geen 130 euro incl. verzenden. Mijn vader (heel handig) heeft het dakluik geplaatst. Sindsdien blijft het droog in de trailer *\o/*

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 20:07

Was het een beetje te doen om af te kitten op het dak? Zie het nog niet helemaal voor me hoe ik dat zou moeten gaan doen ;)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:20

pluisje88 schreef:
Was het een beetje te doen om af te kitten op het dak? Zie het nog niet helemaal voor me hoe ik dat zou moeten gaan doen ;)

je hoeft niet te kitten want je kunt alleen het luik vervangen. Dat zit met schroeven aan de uitzetpoten vast. Is ook heel simpel, ik heb zelf gedaan gewoon van binnenuit. Tenminste bij de mijne een ander merk, maar ik neem aan dat bij de jouwe hetzelfde is.
Laatst bijgewerkt door pillow op 18-02-19 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:22

Afkitten is gebeurd vanop een ladder die tegen de trailer stond geloof ik.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 23:15

Bij mij lekte hij niet alleen op het raam, maar ook op het frame.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 12:03

pillow schreef:
pluisje88 schreef:

je hoeft niet te kitten want je kunt alleen het luik vervangen. Dat zit met schroeven aan de uitzetpoten vast. Is ook heel simpel, ik heb zelf gedaan gewoon van binnenuit. Tenminste bij de mijne een ander merk, maar ik neem aan dat bij de jouwe hetzelfde is.

Nee de hele inzet moet bij mij vervangen worden.