Trailer tips en hacks, om in te bouwen?

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Locanda

Trailer tips en hacks, om in te bouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 08:15

Ik dacht, meest passend bij transport?
Anyway, opknappertje gekocht. Binnenkort gaat m'n vriend een zijwand en voorpaneel vervangen (vochtschade door aantasting kitrand) en wat we verder nog tegenkomen (vloer?) Etc.

Nou is mijn wens (als we toch bezig zijn) een cameraatje erin, alsook een spinnen verschrikker
Maar ik las bijvoorbeeld een tijdje terug iets over een vaste voerbak in de trailer, leek me handig. Hebben jullie wel eens toevoegingen aan trailers gezien waarvan je dacht, handig? Of juist af te raden om bepaalde redenen.

Don't judge a thing untill you know what's inside it, don’t push me I'll fight it. If you can't catch a wave then you're never gonna ride it, you can't come uninvited. http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

furyke

Re: Trailer tips en hacks, om in te bouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:25

Wij hebben de bevestigingsbouten van de stangen aan de buitenkant vervangen door ogen.
In geval van nood kun je de stangen van buiten los krijgen met een ijzeren stang.

Wij hebben een Iforwilliams, ik weet niet of dit bij elke trailer mogelijk is.

Energy B+15 — L1+15 — L2+4
Fury still miss you

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:28

Ik zou zelf graag een ring oid hebben om het hooinet makkelijk op te kunnen hangen. Een voerbak lijkt me niks. Je hebt dan voorin minder ruimte om te bewegen.

Ik heb zelf extra bevestigingspunten in mijn trailer laten maken zodat ook mijn shetlanders een stang voor en achter hebben

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:49

Een camera en dan een met een los draadloos beeldscherm zodat hij in meerdere auto's te gebruiken is.

Een ring voor een hooinet tegen de voorwand ipv bovenin zodat het hooinet niet als een boksbal rondbungelt.

2 haken waaraan je een voer/waterbak kunt ophangen maar waartussen je ook bezem/schep kunt vastzetten (altijd handig)

En evt: extra licht. Dus 2 lampen, 1 voor en 1 achterin de trailer.
En een lamp aan de zijkant handig met opzadelen/inspannen.

Tot slot: een stevige aanbindring aan de buitenkant

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 2 min geleden

assie schreef:
Een camera en dan een met een los draadloos beeldscherm zodat hij in meerdere auto's te gebruiken is.

Een ring voor een hooinet tegen de voorwand ipv bovenin zodat het hooinet niet als een boksbal rondbungelt.

2 haken waaraan je een voer/waterbak kunt ophangen maar waartussen je ook bezem/schep kunt vastzetten (altijd handig)

En evt: extra licht. Dus 2 lampen, 1 voor en 1 achterin de trailer.
En een lamp aan de zijkant handig met opzadelen/inspannen.

Tot slot: een stevige aanbindring aan de buitenkant

Dat laatste zou ik wat voorzichtig mee zijn. Ik heb weleens twee paarden aan een trailer zien hangen en de paniekhaken, door een doortastend persoon bedient, voorkwamen erger.....

Bungelende hooinetten? twee ogen onderin; driepuntsophanging. Wil je daar geen touwtje (bij kappende en klauwende paarden bijvoorbeeld) dan zet je die ringen op de wand, bij het laagste punt van het hooinet en dan met karabijnhaken.

Voor het opknappen van je trailer: blijf met beitels, haakse slijpers en ander, grofstoffelijk gereedschap, uit de buurt van je zinkwerk!!!!!! Doodstraf!!!
Je sloopt namelijk direct en onherstelbaar, de zinklaag en daarmee de anti-roestwerking die van die zinklaag uit gaat. Het geeft bruine vlekken die steeds terug zullen keren, al schilder je het drie keer per jaar.

Gebruik RVS moertjes en boutjes. Die goedkope gegalvaniseerde boutjes gaan binnen een half jaar roesten en dan krijg je mooie bruine strepen op je trailer die je er nevernooit meer vanaf krijgt.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie