Trailer laden

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Myrtheke1995

Trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 22:08

Heeyhey

Ondertussen hebben we onze merrie ongeveer 2,5 jaar. Toen we haar gingen ophalen, had de vorige eigenaar al gezegd dat ze het niet gewend was om op de trailer te gaan. (Zij hadden een vrachtwagen.)

Daarna zijn we begonnen met het oefenen van het trailerladen aan de hand van een filmpje wat ik op YouTube gevonden had.
Het principe hierbij is dat het paard buiten de trailer in beweging moet blijven (stap, draf, galop aan de longe), vanaf dat ze verder en verder in de trailer gaat, mag ze langer blijven stilstaan/rusten.
Dit heeft zeker geholpen!

Ondertussen heeft ze van juni 2018 een veulentje gekregen. En nu loopt het ineens terug in de soep. (Geen idee of dit er iets mee te maken heeft.) Er is geen trauma gebeurd met de trailer(dat ik weet).

Ondertussen zijn we terug aan het oefenen. Ze moet nu bijna wekelijks op de trailer..

Nu is mijn vraag, heeft er iemand misschien nog een andere methode om het trailerladen te oefenen?
Het wordt nogal gĂȘnant als we op wedstrijd terug naar huis willen vertrekken :(

Alvast bedankt iedereen!

Afbeelding

prugelpiet
Correspondent

Re: Trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:11

Wat is precies het probleem? Wil ze er niet op? Wil ze er meteen weer uit? Breekt ze de tent af?

Een herinnering in liefde, is een herinnering voor altijd.

Myrtheke1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 22:15

prugelpiet schreef:
Wat is precies het probleem? Wil ze er niet op? Wil ze er meteen weer uit? Breekt ze de tent af?

Vooral erop krijgen in eerste instantie. Ze blijft vrijwel rustig staan, eens ze erop staat.

Een tijdje terug begon ze ook te schoppen als ze erop stond, maar doet ze gelukkig al niet meer. Dat leek wel echt te zijn omdat ze wegging van haar veulen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie