Webshop betaalt niet terug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Webshop betaalt niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:36

Begin december heb ik een bestelling geplaatst bij een webshop. Volgens de webshop bedroeg de levertijd 1 tot 10 werkdagen. Ik ontving mijn bestelling -zonder tegenbericht- echter pas op 12 januari, bijna een maand na aankoop. Op zich geen ramp, het was netjes geweest als ik een berichtje had ontvangen, maar ik was de spullen niet met spoed nodig. Ik kreeg diezelfde dag een mail dat niet alles op voorraad was en dat het aankoopbedrag retour zou worden gestort. Ik heb al mijn gegevens direct doorgegeven in de hoop dat het snel afgehandeld zou worden.

Na 10 werkdagen nog geen geld ontvangen, dus een vriendelijke mail gestuurd met de vraag wanneer ik mijn geld kan verwachten. Tot op heden heb ik geen reacties op mijn mails ontvangen en nog steeds mijn geld niet terug... Het gaat om een (erg) klein bedrag, maar voor mij is het inmiddels meer een principekwestie geworden... Ik wil mijn geld terug.

Binnen hoe veel tijd is de webshop verplicht terug te betalen? En wanneer kan ik welke stappen ondernemen? Ik wil me het liefst even weghouden van vervelende recensies plaatsen op sociale media.

Palmera

Re: Webshop betaalt niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:18

Ik snap het niet. Je zegt de bestelling een maand later te hebben ontvangen. Wat moet er dan teruggestort worden? :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:19

Palmera schreef:
Ik snap het niet. Je zegt de bestelling een maand later te hebben ontvangen. Wat moet er dan teruggestort worden? :)

Een deel van de bestelling kon niet geleverd worden, dus daarvan zou ze het geld nog terug moeten krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:23

Wat maanlicht zegt klopt inderdaad. Toen de bestelling verzonden was kreeg ik een mail dat 1 van de 4 producten niet op voorraad/niet leverbaar was. Het gaat dus over het aankoopbedrag van dat ene artikel wat ik terug moet krijgen. :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:26

Geen telefoonnummer/klantenservice aanwezig op betreffende site?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:26

Ach, oké, verkeerd gelezen. :)

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:29

Het kan zeker wel helpen om een net berichtje op hun sociale media te plaatsen waarin je het voorval kort omschrijft en ze verzoekt zo snel mogelijk contact op te nemen. Kan namelijk zijn dat een andere medewerker deze berichten behandeld waardoor het balletje wel aan het rollen komt. Snap dat je niet meteen over wil op negatieve feedback, zo geef je ze nogmaals de kans te reageren. Ben je tevreden over de andere wel geleverde artikelen zou je dat er ook in kunnen verwerken zo blijft het positief en voelt het voor jezelf niet zo rot. :) Je hebt gewoon recht op je geld en mijn ervaring is dat als je zelf netjes reageert maar dus wel zo dat iedereen het kan zien je echt wel reactie krijgt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 00:29

Officieel binnen 10 werkdagen. Anders een belletje naar het ACM wagen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 07:35

Het is (helaas) een eenmanszaak, dus helaas geen andere medewerker die het op kan lossen.

Na wat zoekwerk heb ik ook een telefoonnummer gevonden, ik ga er maar eens een belletje aan wagen vanmiddag.

Boerske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:11

Via welke manier heb je de betaling gedaan?
Als je via Paypal hebt betaald kun je via hun de betaling laten terugstorten en hun blokkeren dan deze verkoper omdat hij zich niet aan de regels houdt.

Hetzelfde kun je ook doen als je via iDeal hebt betaald. Meestal lopen deze betalingen via een tussenbedrijf. ( dit bedrijf staat vermeldt op je afschrijving ). Hun kunnen er dan ook voor zorgen dat je je geld terug krijgt.

Dit heb ik namelijk ook al 2x meegemaakt en telkens heel goed geholpen door deze bedrijven.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:34

Boerske schreef:
Via welke manier heb je de betaling gedaan?
Als je via Paypal hebt betaald kun je via hun de betaling laten terugstorten en hun blokkeren dan deze verkoper omdat hij zich niet aan de regels houdt.

Hetzelfde kun je ook doen als je via iDeal hebt betaald. Meestal lopen deze betalingen via een tussenbedrijf. ( dit bedrijf staat vermeldt op je afschrijving ). Hun kunnen er dan ook voor zorgen dat je je geld terug krijgt.

Dit heb ik namelijk ook al 2x meegemaakt en telkens heel goed geholpen door deze bedrijven.

Met iDEAL is dat niet zondermeer hoor. Je hebt zelf opdracht gegeven voor de betaling en met iDEAL is niemand verplicht om je dan te helpen om je geld terug te krijgen. Fijn dat ze dit bij jou wel hebben gedaan.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 16:05

Ik zou ze een mail (of het liefst een aangetekende brief) sturen waarin je aangeeft dat ze binnen 14 dagen je geld moeten terug storten.

Mayra_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 16:34

Ik heb al 2x meegemaakt dat iets geannuleerd werd en bij 1 artikel duurde het 1,5 maand voor ik eindelijk mijn geld terug had. Ik ben na 1,5 maand gewoon 2 mailtjes per dag gaan sturen, toen werden ze denk zo gek van me en hebben ze het eindelijk overgemaakt. ( dan denk je: 'hoe moeilijk is het om geld over te maken tegenwoordig) Dus de oplossing is: stalken :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:33

Ik denk dat ik maar even een officiële brief op ga stellen met daarin dat er binnen 14 dagen betaalt dien te worden. Die stuur ik dan eerst wel via de mail, het verzenden van een aangetekende brief is namelijk gelijk aan het bedrag dat ik terug dien te krijgen :Y)

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:56

Ze hebben 14 dagen de tijd om geld terug te storten.
Mochten ze dat niet doen, op consuwijzer staat een voorbeeld brief die je ze kunt sturen.
Zijn ze aangesloten bij het thuiswinkel keurmerk dan kun je dar een klacht/melding doen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 00:12

Gewoon dreigen met het op socialmedia zetten helpt vaak al erg goed :)
Ik had een paar jaar terug iets soortgelijks, geen enkele reactie op mijn mailtjes. Toen dus gestuurd dat ik het op Facebook zou zetten, binnen een uur een mail terug en iets later mijn geld ook terug (Paypal)
Als je via Paypal betaald hebt un je daar ook een reclamatie indienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:49

Ik heb het betaalt met iDeal, dus daar kan ik volgens mij niet zo veel mee. Ik heb wederom een mail gestuurd, wanneer daar geen antwoord op komt mail ik nog één keer dat ze de kans hebben om het op te lossen voor ik verdere stappen ga ondernemen.....

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:54

Heb je nog gebeld met het telefoonnummer?

Jans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:22

Zo iets heb ik ook meegemaakt. Ik heb ze bedreigt met het inschakelen van het programma opgelicht en toen hebben ze het geld snel betaald ;)

Swiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:32

En heb je je geld nog terug gekregen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:33

Na heeel veel mailtjes en telefoontjes heb ik het afgelopen week eindelijk terug gekregen. Geen excuses of iets erbij, was gelijk de eerste en laatste keer dat ik daar wat bestel :=

Swiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:38

Gelukkig dat je je geld terug hebt.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:46

Op alle mogelijke manieren “stalken” ze moeten je verschrikkelijk zat worden en dan heb je het geld zo. Ik zou een deken vergoed krijgen van een webshop en dat gebeurde ook niet. Ik heb ze toen gwn een dag 10x gebeld. Volgende dag had ik geld. Heel kinderachtig misschien maar werkt wel

MarcoV92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:35

xJitskee schreef:
Na heeel veel mailtjes en telefoontjes heb ik het afgelopen week eindelijk terug gekregen. Geen excuses of iets erbij, was gelijk de eerste en laatste keer dat ik daar wat bestel :=

Fijn dat het uiteindelijk gelukt is. Misschien een lesje voor in de toekomst; naast inderdaad klagen op Social Media werkt ook betalen met een creditcard vrij goed. Die biedt namelijk kopersbescherming en dan kan je het geld gewoon via je bank terughalen tot ik meen 3 maanden na dato.