verzekering als je je paard in training zet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

verzekering als je je paard in training zet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 11:58

Dinsdag komt er een hele lieve bokker met dochter bij ons kennismaken om te kijken of haar dochter onze pony verder door gaat rijden. Als we het allemaal zien zitten, gaat pony bijv een maand bij hun op stal en gaat zij hem rijden. Mijn plan is dan om haar mijn dochter 1 keer per week les te geven en zo te betrekken bij de vooruitgang. We gaan dan ook gewoon naar pony toe, want zo lang kunnen we hem niet missen ;-)

Ik vraag me echter af hoe het verzekeringstechnisch zit? Wat als er iets met onze pony gebeurt, of wat als er iets met de dochter van bokker gebeurt? Het is natuurlijk anders dan wanneer ik hem bij een professional in training zet. Ik ga er vanuit dat die wel verzekerd is.
Iemand wijze woorden hierover?

Marita

Re: verzekering als je je paard in training zet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:15

Als het echt geen professional is, dan ben en blijf jij verantwoordelijk en aansprakelijk als eigenaar van de pony. Pony zelf is niet verzekerd, tenzij je dat zelf hebt gedaan. Letsel van de ruiter of schade aan de spullen zou kunnen vallen onder je aansprakelijkheidsverzekering (AVP). Maar het kan ook zijn dat de verzekeraar deze constructie wel ziet als een professionele verhouding en dan geen dekking biedt. Ik zou even navragen bij je AVP verzekeraar.