Advies gevraagd lease contract

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMisty
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-19

Advies gevraagd lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 00:49

Hallo,
Aangezien ik hier nieuw ben weet ik niet of het hier op de juiste plaats staat.
Ik heb al meerdere topic's gelezen over dit onderwerp alleen vond ik er niet in terug wat ik graag wil weten.

Op dit moment kan ik een paardje "leasen" alleen dit paard is zodanig geblesseerd dat rijden niet meer mogelijk is.
Eigenaren zoeken iemand waarbij hij oud kan worden als weidemaatje of gezelschapspony en voornamelijk genoeg aandacht krijgen. Maar willen er eigenlijk ook geen afscheid / afstand van doen.
Deze pony staat met een Shetlander vriendje en is ook de bedoeling dat ze samen blijven.
Vandaar hun voorstel om ze uit te lenen.

Maar... Nu mijn vraag:
Hoe dit goed te regelen kwa kosten etc?
Ik ben bereid om voor de pony's te zorgen zonder dat ik daadwerkelijk kan rijden maar wil ze best alle liefde geven. :)
Alleen tja.. Ik vind het ook niet eerlijk als ik alle kosten op mij zou hebben (en eventuele da kosten ivm blessure) terwijl ik zelf niet zoveel met ze kan doen.

Bot gezegd ik zou ook een paard kunnen leasen waarbij alles wel mogelijk is, of dan zelfs een eigen paard kunnen aanschaffen bij wijs van spreken.

Nu wil ik graag van jullie weten welke kosten reëel zijn die ik moet betalen en kosten die de eigenaren moeten blijven betalen voor een paard dat met pensioen is?
Zodat ik er een beeld bij heb voordat ik akkoord ga met deze lease.

Sorry voor het lange verhaal,
Maar wist het even niet korter uit te leggen.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Advies gevraagd lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 00:55

Hier is in het algemeen geen zinnig woord over te zeggen. Dit is wat jij afspreekt.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 00:57

Als het mijn paard was geweest zou ik allang blij zijn dat jij hem graag aandacht en zorg wilt geven.
Ik vind dus, aangezien je er niet op kan rijden en er dus alleen mee kan knuffelen, niet dat je überhaupt iets hoeft te betalen. Jij wordt er namelijk niet "beter" van en zij wel. Wat je zelf inderdaad ook zegt, je zou ook een paard kunnen leasen waar je alles mee kan of zelfs een eigen paard aanschaffen. Het blijven hun dieren, dus ook als ze met pensioen gaan vind ik dat ze er gewoon financieel zorg voor moeten dragen en jou daar echt niet voor op hoeven te laten draaien. Dat is niet reëel.

xMisty
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 01:14

Ik snap dat het afhankelijk is van wat ik met de eigenaren afspreek.
Maar helaas is dat ook niet altijd vanzelfsprekend.
Wil gewoon niet in een situatie komen waarbij er gezegd gaat worden maar jij..

Al mogen ze wel verplaatst worden, maar misschien denk ik te simpel maar stalkosten hebben ze nu ook?
En dat verandert niks aan de gezondheid van de paarden.

Waar ze nu staan is voor mij wel te doen alleen dan kan ik minder vaak er naar toe dan wanneer ze dichterbij komen te staan.
Dat heb ik ze ook aan gegeven en toen zeiden zij dat verplaatsen geen probleem was.

Ik vind het inderdaad ook een win-win situatie voor beiden, maar helaas al zo vaak mee gemaakt dat eigenaren van pensioen paarden die eigenlijk in de weg staan maar geen afstand van kunnen doen bizar gekke kosten nog vragen aan mensen die hun paarden nog aandacht en liefde kunnen en vooral willen geven. :')

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 01:34

Ts... ga lekker die paardjes verzorgen zonder er iets voor te betalen... kom op hey... het zou van de gekke zijn om te moeten betalen voor dieren waar je "niks" mee kunt. De eigenaren kunnen in hun handjes klappen dat er uberhaupt iemand is die het werk van ze overneemt, om daar geld voor te vragen zou absurd zijn...

Lekker je geld in eigen zak houden... en eventueel opsparen voor ooit een eigen paardje of een lease paardje waar je ook lekker mee kunt gaan rijden.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Advies gevraagd lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 03:17

Ik zou het persoonlijk niet over lease hebben maar meer over verzorgen. Ik zou als verzorger er geen “verplichte” kosten dan af en toe wat lekkers aan willen uitgeven.
Het is aan jou en aan de eigenaar wat jullie beide een fijne deal vinden.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Advies gevraagd lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 03:24

Ik verplaats dit topic naar TAO, daar past het beter.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Advies gevraagd lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 08:10

Je moet geen 'stuk' paard willen leasen. Jij zou gaan betalen voor de zorgen van een ander.
Ik zou nooit zo'n constructie aangaan.
Er zijn genoeg paarden te lease waar je wel alles mee kan, veel leuker voor jou.
Zij leggen nu hun probleem bij jou en dat is niet juist.

xMisty
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 08:39

Ik heb een mail gestuurd dat ik best bereid ben om voor ze te zorgen, maar wel dan verwacht dat zij de kosten blijven betalen.
Zodat we daarin elkaar tegemoet komen. :)
Dus even afwachten hoe daar op gereageerd gaat worden.

Ik wil best de pony's extra aandacht geven, een kroel hier en daar of een lekkere poetsbeurt.
Heb nog een ander paardje waarmee ik wel meer kan doen en dat vind ik prima.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 08:40

Eigenlijk zouden ze de paarden dan aan jou moeten schenken of verkopen tegen een symbolisch bedrag. Want om alles te gaan betalen voor het pensioenpaard van iemand anders,dat lijkt me niet eerlijk t.o.v. jou.

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 08:52

anjali schreef:
Eigenlijk zouden ze de paarden dan aan jou moeten schenken of verkopen tegen een symbolisch bedrag. Want om alles te gaan betalen voor het pensioenpaard van iemand anders,dat lijkt me niet eerlijk t.o.v. jou.



Schenken of symbolisch bedrag verkopen?
Dan is ze toch eigenaar geworden en zit ze alsnog aan de kosten.

Gewoon verzorgen en vastleggen dat je er geen onkosten aan wil hebben.

xMisty
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 09:02

anjali schreef:
Eigenlijk zouden ze de paarden dan aan jou moeten schenken of verkopen tegen een symbolisch bedrag. Want om alles te gaan betalen voor het pensioenpaard van iemand anders,dat lijkt me niet eerlijk t.o.v. jou.



Dat hadden de eigenaren ook liever gehad. :j want ze staan daar in de weg en het zijn nu gewoon dure grasmaaiers.
Maar daar begin ik niet aan.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:05

xMisty schreef:
Ik heb een mail gestuurd dat ik best bereid ben om voor ze te zorgen, maar wel dan verwacht dat zij de kosten blijven betalen.
Zodat we daarin elkaar tegemoet komen. :)
Dus even afwachten hoe daar op gereageerd gaat worden.

Ik wil best de pony's extra aandacht geven, een kroel hier en daar of een lekkere poetsbeurt.
Heb nog een ander paardje waarmee ik wel meer kan doen en dat vind ik prima.

Zou een prima oplossing zijn. Niet laten schenken want dan heb je alsnog de kosten.

xMisty
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 11:22

Ik heb een reactie terug gehad.

Ze willen eigenlijk dat ik ze adopteer zodat ze van mij zijn, en dus alle kosten daarbij.

Maar indien nodig wanneer ik er niet goed voor zou zorgen ze ze terug kunnen halen.
Omdat ze ze daar niet kunnen houden en financiële problemen één van de redenen is waarom ze weg moeten..

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Advies gevraagd lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:25

Niet aan beginnen..

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:27

Niet doen! Ze willen dus eigenlijk de controle houden en terug halen wanneer ze willen, dus stel beestje knapt op dan kunnen ze er zelf weer wat mee doen terwijl jij alle kosten hebt gedragen.
Niet gaan betalen voor andermans ellende..

xMisty
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 11:39

Ga ik ook zeker niet doen.
Simpelweg als ik een paard volledig voor mezelf wil dan is het een paard wat nog alles kan.

Ik zoek gewoon een pensioen paard die aandacht te kort komt en nog genieten kan van alle knuffels en aandacht zonder dat ik er kosten aan heb. En eigenaren wanneer de afstand te ver is bereidt zijn om te verplaatsen op hun kosten. Meer niet. :)

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:40

xMisty schreef:
Ik heb een reactie terug gehad.

Ze willen eigenlijk dat ik ze adopteer zodat ze van mij zijn, en dus alle kosten daarbij.

Maar indien nodig wanneer ik er niet goed voor zou zorgen ze ze terug kunnen halen.
Omdat ze ze daar niet kunnen houden en financiële problemen één van de redenen is waarom ze weg moeten..

Nou ja. Als jij het leuk zou vinden een paard te adopteren\leasen,dan kun je dat natuurlijk gewoon doen. Onafhankelijk van wat anderen daar van vinden. En in feite maakt het ook niet uit of je op dat paard zou willen rijden of niet. Het kan ook zijn dat je een gezelschapspaard nodig hebt. Wat ik me wel afvraag is,waarom net deze paarden? Heb je al een band met ze?

xMisty
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 11:56

anjali schreef:
xMisty schreef:
Ik heb een reactie terug gehad.

Ze willen eigenlijk dat ik ze adopteer zodat ze van mij zijn, en dus alle kosten daarbij.

Maar indien nodig wanneer ik er niet goed voor zou zorgen ze ze terug kunnen halen.
Omdat ze ze daar niet kunnen houden en financiële problemen één van de redenen is waarom ze weg moeten..

Nou ja. Als jij het leuk zou vinden een paard te adopteren\leasen,dan kun je dat natuurlijk gewoon doen. Onafhankelijk van wat anderen daar van vinden. En in feite maakt het ook niet uit of je op dat paard zou willen rijden of niet. Het kan ook zijn dat je een gezelschapspaard nodig hebt. Wat ik me wel afvraag is,waarom net deze paarden? Heb je al een band met ze?


Nee dat nog niet echt.
Maar daar ken ik ze ook nog te kort voor.

Omdat ik gewoon zo vaak voorbij zie komen dat de pensioen / weidemaatjes paarden dan ruimte moeten maken voor een jonger paard waar wél alles mee gedaan kan worden.
En zoals ik al eerder zei heb op dit moment een verzorgpaard waarbij er straks ook gereden kan worden.
Dus daar gaat het mij echt niet om.
Ik wil gewoon die oudjes wat extra aandacht en liefde geven die ze vaak te kort komen wanneer ze op leeftijd raken helaas.. :(
Misschien fout, maar ik heb gewoon een zwak voor de pensioen paarden.

sunny16

Berichten: 271
Geregistreerd: 06-01-09
Woonplaats: Zwiggelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:29

In welke regio zit je, als ik vragen mag :)

xMisty
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 12:35

sunny16 schreef:
In welke regio zit je, als ik vragen mag :)


Noord Brabant.
Mocht je iets weten mag je altijd een pb doen. ;)

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Advies gevraagd lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:40

Ts, er is een topic hier op bokt waarbij eigenaren zich melden die verzorgers zoeken door het gehele land die niet de wensen hebben te willen rijden, misschien kan je daar kijken of er iets in je buurt zit?

xMisty
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 12:42

cobiie schreef:
Ts, er is een topic hier op bokt waarbij eigenaren zich melden die verzorgers zoeken door het gehele land die niet de wensen hebben te willen rijden, misschien kan je daar kijken of er iets in je buurt zit?


Dankje!
Ik ga daar eens kijken.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:49

Het grote probleem van pensioenpaarden is dat ze iemand nodig hebben die hun onderhoud wil betalen.Nu ze dat zelf niet meer kunnen verdienen omdat ze niet meer werken kunnen. Ik heb ook een zwak voor oude paarden en ben daarom lid van Rusthuis de Paardenkamp in Soest.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:57

cissy schreef:
Je moet geen 'stuk' paard willen leasen. Jij zou gaan betalen voor de zorgen van een ander.
Ik zou nooit zo'n constructie aangaan.
Er zijn genoeg paarden te lease waar je wel alles mee kan, veel leuker voor jou.
Zij leggen nu hun probleem bij jou en dat is niet juist.


Precies dit.... écht gewoon niet doen.
En adopteren zodat ze echt van jou worden PLUS alle bijkomende kosten, is natuurlijk echt van de zotte.

Deze mensen moeten verantwoording nemen voor hun eigen dieren. Als zij het financieel ook niet meer trekken is, in mijn ogen, de oplossing vrij simpel.
Shet verkopen, kapot paard slachten of inslapen.

Wat ze nu willen, is dat iemand anders hun probleem gaat oplossen/over neemt. Hopelijk vinden ze niet alsnog een "gek" die zoiets aangaat.
Bovendien, het kapotte paard verdiend het niet om in de handel terecht te komen en zodoende alsnog bereden te worden en/of van huis naar huis gesleept gaat worden.

Als ze echt het beste met hun dieren voor hebben, dan laten ze kapot paard slachten of inslapen.