Advies gevraagd lease contract

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMisty
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 13:14

Ik heb het contract opgestuurd gekregen, nou ik vind het lachwekkend.

Ik mag wel alle kosten dragen, maar wanneer er een dierenarts bij moet komen moet ik eerst hun inlichten en hun beslissen dan wat er moet gebeuren en niet eens ik. :')

Nou sorry hoor,
Maar pech voor de oudjes maar vind het belachelijk hoeveel eisen mensen nog stellen en willen verdienen aan een paard dat daadwerkelijk niks meer mag dan gras maaien en hooi eten.

Denk je ook goede bedoelingen te hebben om mensen te helpen door voor hun paarden te zorgen. Krijg je dit soort taferelen.
En helaas vaker meegemaakt dat er mensen zijn die hun paard niet kwijt willen maar er geen cent aan uit willen geven.


Sneu voor de paarden die iets mankeren, die zijn er de dupe van.
Had graag wat betekent voor ze.. Maar merk dat vele eigenaren gewoon bijna net zoveel eisen hebben als wanneer het om een gezond paard gaat en dat vind ik gewoon niet eerlijk.
En hoe cru dan ook maar dan ben je uiteindelijk ook beter af met een gezond paard.

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Advies gevraagd lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:51

als je een oud paard een fijne oude dag wilt geven,moet je hem gewoon zelf kopen .Ik heb ook wel eens een oudje geadopteerd,ik moest alles betalen,en de vorige eigenaren kregen bezoekrecht. dar kwam er dus op neer dat zij hem gewoon kwamen gebruiken,en ik mocht helemaal niets behalve betalen. Die heb ik dus vriendelijk verzocht hun paard weer op te halen.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:55

xMisty schreef:
Ik heb het contract opgestuurd gekregen, nou ik vind het lachwekkend.

Ik mag wel alle kosten dragen, maar wanneer er een dierenarts bij moet komen moet ik eerst hun inlichten en hun beslissen dan wat er moet gebeuren en niet eens ik. :')

Nou sorry hoor,
Maar pech voor de oudjes maar vind het belachelijk hoeveel eisen mensen nog stellen en willen verdienen aan een paard dat daadwerkelijk niks meer mag dan gras maaien en hooi eten.

Denk je ook goede bedoelingen te hebben om mensen te helpen door voor hun paarden te zorgen. Krijg je dit soort taferelen.
En helaas vaker meegemaakt dat er mensen zijn die hun paard niet kwijt willen maar er geen cent aan uit willen geven.


Sneu voor de paarden die iets mankeren, die zijn er de dupe van.
Had graag wat betekent voor ze.. Maar merk dat vele eigenaren gewoon bijna net zoveel eisen hebben als wanneer het om een gezond paard gaat en dat vind ik gewoon niet eerlijk.
En hoe cru dan ook maar dan ben je uiteindelijk ook beter af met een gezond paard.


Wauw.. die hebben ook lef zeg!

Inderdaad sneu voor de paarden, maar je moet echt voor jezelf kiezen. Er is vast nog wel een ander paard wat je kan leasen/verzorgen! Zeker in Brabant moet dat toch niet zo lastig zijn?

Marijke_Dub

Berichten: 179
Geregistreerd: 26-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:30

Waar in brabant?

xMisty schreef:
sunny16 schreef:
In welke regio zit je, als ik vragen mag :)


Noord Brabant.
Mocht je iets weten mag je altijd een pb doen. ;)

Jacky91
Berichten: 689
Geregistreerd: 16-01-07
Woonplaats: Halsteren

Re: Advies gevraagd lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:13

Wilde ook graag weten waar in brabant. Mag ook in pb

xMisty
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 16:19

Jacky91 schreef:
Wilde ook graag weten waar in brabant. Mag ook in pb


Ik doe je even een pb. :)

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Advies gevraagd lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:41

Ja dag, wat een wassenneus dat contract. Hier moet je dus nooit aan beginnen.

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:46

Waar in brabant? Ik verhuis binnenkort met mijn pony’s, zij hebben nooit teveel aan aandacht ;)

xMisty
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 17:21

Als het goed is heb ik iedereen beantwoord. :)

Nog een vraag: als je een paard wilt "leasen" voor een paar dagen (blijft op dezelfde stal etc) maar niet wilt rijden maar wel andere dingen doet zoals uitmesten, poetsen, longeren en wandelen.
Vinden jullie dat je daar een bedrag voor moet betalen en zo ja welk bedrag is reëel?
Ondanks dat die dagen dan het paard als eigen mag worden beschouwen.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Advies gevraagd lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:00

Even een kort antwoord op je vorige vraag: Nee :) je gaat niet betalen om te werken :)

xMisty
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 18:41

Neon schreef:
Even een kort antwoord op je vorige vraag: Nee :) je gaat niet betalen om te werken :)


Ik stuur je even een pb

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:11

xMisty schreef:
Als het goed is heb ik iedereen beantwoord. :)

Nog een vraag: als je een paard wilt "leasen" voor een paar dagen (blijft op dezelfde stal etc) maar niet wilt rijden maar wel andere dingen doet zoals uitmesten, poetsen, longeren en wandelen.
Vinden jullie dat je daar een bedrag voor moet betalen en zo ja welk bedrag is reëel?
Ondanks dat die dagen dan het paard als eigen mag worden beschouwen.

0 euro. Voor enkel uitmesten en poetsen vind ik dat je zelfs geld mag vragen :+ .

Ik zou dat verder gewoon met gesloten beurs doen, jij lekker paard verzorgen en wat klusjes doen, eigenaar die een dag of twee minder kan.

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:22

xMisty schreef:
Als het goed is heb ik iedereen beantwoord. :)

Nog een vraag: als je een paard wilt "leasen" voor een paar dagen (blijft op dezelfde stal etc) maar niet wilt rijden maar wel andere dingen doet zoals uitmesten, poetsen, longeren en wandelen.
Vinden jullie dat je daar een bedrag voor moet betalen en zo ja welk bedrag is reëel?
Ondanks dat die dagen dan het paard als eigen mag worden beschouwen.

Op mijn stalling was het zo dat je voor 10 euro een paard een hele dag voor jezelf mocht hebben. Je mocht dan rijden,of poetsen,of wat je zelf maar wou. Werken hoefde niet want dat werd allemaal gedaan.

0000
Berichten: 5475
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:23

Ik ben ook benieuwd waar je zit, voor stalwerk en groomen (want daar komt het gewoon op neer dan) krijg je er bij mij geld bij uit hoor.

xMisty
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 19:29

Ja dat zijn leuke prijsjes. Alleen zou ik dat bedrag dan x 10 moeten betalen.

Als ik dat bedrag iedere maand opzij zou leggen dan heb ik uiteindelijk al een leuk bedrag gespaard wat ik weer kan besteden aan een eigen paard. :o

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:50

Als je een paard alleen wil verzorgen, dus er niet mee wil gaan rijden. Moet je daar niet voor betalen dat moet met gesloten beurs kunnen of ze moeten jou betalen voor jou verrichte werkzaamheden.

Ik heb ook een verzorgster die komt wanneer ze kan en alleen als ik er bij ben, ze helpt mee mesten, poetsen en voeren en daarvoor in ruil mag ze geregeld rijden op mijn paard. Ze komt al dik 5 jaar. Voorheen kwam ze meer omdat ze nog op school zat nu werkt ze en komt ze wat minder, dat vind helemaal niet erg voor mij is het alleen gezelligheid omdat ik meestal alleen ben heb namelijk geen stalgenoten.

lindavanluit
Berichten: 16
Geregistreerd: 20-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:37

Als ik mijn mening mag geven zou ik het niet doen. Als je echt graag voor de beestjes wilt zorgen zou ik het zo bespreken dat jij er geen kosten aan hebt. Je wordt er namelijk niet beter van en ik vind dat de eigenaar al blij mag zijn dat je alle zorg op je wilt nemen...

xMisty
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 20:55

lindavanluit schreef:
Als ik mijn mening mag geven zou ik het niet doen. Als je echt graag voor de beestjes wilt zorgen zou ik het zo bespreken dat jij er geen kosten aan hebt. Je wordt er namelijk niet beter van en ik vind dat de eigenaar al blij mag zijn dat je alle zorg op je wilt nemen...


Ik doe het ook niet.
Heb aan gegeven geen kosten te willen, sterker nog had voor hun nog geregeld bij een stal dat de kosten minder zouden zijn omdat het puur om een weide en een stal ging en ik verder van de luxe op stal toch geen gebruik kon maken.
Zelfs een stal waarbij ze samen konden blijven staan in de wei en 's nachts in de stal.
En dan licht je ze in.. En dan hoeft het ineens niet meer omdat zij de kosten dan bleven behouden. :n

Dus had die stal eigenaresse ingelicht en nog bedankt voor het meedenken en de moeite om hun tegemoet te komen.
Meer kon ik ook niet doen.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:01

Dit zijn gewoon mensen die niet het fatsoen hebben naar hun paard toe om voor een goed einde te zorgen. Paarden zullen waarschijnlijk bij een handelaar gedumpt worden en rechtstreeks de salami ingaan zolang zij die beslissing maar niet hoeven te nemen.