Aangezien ik hier nieuw ben weet ik niet of het hier op de juiste plaats staat.
Ik heb al meerdere topic's gelezen over dit onderwerp alleen vond ik er niet in terug wat ik graag wil weten.
Op dit moment kan ik een paardje "leasen" alleen dit paard is zodanig geblesseerd dat rijden niet meer mogelijk is.
Eigenaren zoeken iemand waarbij hij oud kan worden als weidemaatje of gezelschapspony en voornamelijk genoeg aandacht krijgen. Maar willen er eigenlijk ook geen afscheid / afstand van doen.
Deze pony staat met een Shetlander vriendje en is ook de bedoeling dat ze samen blijven.
Vandaar hun voorstel om ze uit te lenen.
Maar... Nu mijn vraag:
Hoe dit goed te regelen kwa kosten etc?
Ik ben bereid om voor de pony's te zorgen zonder dat ik daadwerkelijk kan rijden maar wil ze best alle liefde geven.
Alleen tja.. Ik vind het ook niet eerlijk als ik alle kosten op mij zou hebben (en eventuele da kosten ivm blessure) terwijl ik zelf niet zoveel met ze kan doen.
Bot gezegd ik zou ook een paard kunnen leasen waarbij alles wel mogelijk is, of dan zelfs een eigen paard kunnen aanschaffen bij wijs van spreken.
Nu wil ik graag van jullie weten welke kosten reëel zijn die ik moet betalen en kosten die de eigenaren moeten blijven betalen voor een paard dat met pensioen is?
Zodat ik er een beeld bij heb voordat ik akkoord ga met deze lease.
Sorry voor het lange verhaal,
Maar wist het even niet korter uit te leggen.
want ze staan daar in de weg en het zijn nu gewoon dure grasmaaiers.