Ik ben een paar maanden geleden naar de huidige stal verhuisd omdat de paarden hier langer buiten staan dan alleen dagdeel. We rijden nu een half uur naar stal, maar dat heb ik er dus voor over als pony lekker van ochtends vroeg tot avonds buiten staat.
Vandaag kwam ik echter om 13.30 op stal en toen stond pony nog binnen

Laatst ook 2 keer in het weekend dat ik zag dat ze pas om 13.00u naar buiten gingen. Nu in de winter gaan ze ook om 17u al weer naar binnen dus dan staat hij echt maar kort buiten.
Ik heb geen idee of dit dus gebruikelijk is voor weekends ofzo, maar het zit me wel dwars. Toen we hier kwamen staan heb ik duidelijk uitgelegd dat ze op de vorige stal maar 3 of 4 uur buiten kwamen en dat ik zocht naar een plek waar ze de hele dag naar buiten kunnen. Er is mij toen verteld dat ze hier altijd lekker de hele dag in de wei gingen, ook in de winter. Behalve als het weer het echt niet toelaat, dat gaan ze in 2 groepen in de bak. Begrijpelijk.
Ik wil de staleigenaar niet voor het hoofd stoten oid, we hebben het erg naar ons zin verder hier op stal. Hoe breng ik dit nu subtiel ter sprake?