Trailer laden met sneeuw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Trailer laden met sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 17:00

Twijfel over de categorie van het topic, maar goed.

Tsja hoe pak ik dit aan.. Aanstaande zaterdag verhuist mijn paard van stal. Dit moet met de trailer.
Hij staat echter rondom op ijzers.

Op stal opladen kan ik nog wel midden op de weg, dan moet het verkeer maar even wachten(rustige straat), maar ik weet natuurlijk niet hoe het op de nieuwe stal sneeuwvrij gemaakt is.

Ik was aan het denken om zijn hoeven in te pakken met 'n stel oude sokken, maar bedacht me toen dat dit juist misschien glad word op de trailer. Hier ligt een rubbervloer in.

Mijn paard is sneeuw gewend(staat 24/7 buiten, nu dus ook) en ik rij er ook gewoon in normaal, maar met ijzers blijft het toch opletten.

Tips? Ik hoop inmiddels met heel mijn hart dat er zaterdag gewoon bijna geen sneeuw meer ligt :')

Anoniem

Re: Trailer laden met sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:02

Het kan de hele week nog wel gaan sneeuwen dus kans dat er wat ligt dan ja. Ik zou even met je nieuwe stal bellen, misschien kun je wel binnen uitladen bijv.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:11

Sokken zou ik niet doen. Flink stro op het rubber (wordt nat en dus glad) en misschien de hoeven inpakken met die zefklevende bandages. Volgens mij blijft dat ruw. Neemt wel gewoon vocht op.

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:13

Misschien kan je uitladen op een stalmat ofzo?

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Trailer laden met sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:17

ik denk zelf dat er niks gebeurt, helemaal niet omdat je paard sneeuw gewend is.
Gewoon laden en met uitladen wat zand achter de klep strooien uit de bak daar of paddock... of wat strooizout meenemen en dat achter de klep strooien en even wachten met uitladen....

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:18

Vet aan de binnenrand van je ijzers smeren, daardoor blijft er geen sneeuw aan je ijzers plakken

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 17:20

Binnen uitladen is geen optie, ook deze stalling is 24/7 buiten dus er is geen stal gang/gebouw ofzo.
Was wel van plan de stal eigenaar te bellen zodra we vertrekken met de vraag of het plein schoon is of dat we beter op straat kunnen uitladen.

Idem voor bak of paddock. Paddock is verhard (dus ook glad) en voor de bak moet je door de paddock, dat is geen optie met de auto.

Als hij het plein geveegd heeft kunnen we misschien een flinke hoop stro onderaan de klep leggen zodat hij daar niet kan glijden. Als dat niet te lang hoeft te liggen word het niet nat toch? Stro in de trailer word wel glad ben ik bang..

Anoniem

Re: Trailer laden met sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:22

STro gaat evengoed glad zijn, dan kun je beter zand neer leggen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:22

Hij glijdt heus niet uit hoor. Of is het er zo één die de klep afvliegt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:23

Is ze sneeuw gewend terwijl ze rondom op ijzers staat? Want dan is dit niet anders denk ik?

Of doet ze alles behalve rustig de trailer afgaan?

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:23

Ik zie alleen temperaturen boven 0 tot zaterdag dus de sneeuw gaat dan echt wel weg. Er ligt heus geen dik pak sneeuw zaterdag :)

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 17:24

janderegelaa schreef:
Hij glijdt heus niet uit hoor. Of is het er zo één die de klep afvliegt?

Jep ;(
Anders zou ik me er inderdaad minder zorgen om maken. Hij is een stuk rustiger nu op de trailer naar zodra de stang los gaat staat hij ook wel buiten.
Uiteraard oefen ik hierop, maar daar heb ik voor zaterdag even niks aan helaas.

Denk dat ik maar een bak voer meeneem in de hoop dat hij dan daar op let ipv op naar buiten rennen.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:25

Hangt af van de ondergrond onder de sneeuw. Anders even een sneeuwschuiver mee en een klein stukje schoon"vegen".
Bij een gladde ondergrond (betonplaten bijv) zou ik het verhuizen uitstellen.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:13

Gaat hij wel makkelijk erop? Dan kun je nog even oefenen met erop en eraf. Eerst twee voeten op de klep, even wachten en dan terug eruit. 4 voeten op de klep en weer even wachten en terug eruit. Twee voeten binnen en weer terug. Etc etc tot hij rustig eraf loopt. Dan heb je met verhuizen minder problemen.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 20:39

cissy schreef:
Gaat hij wel makkelijk erop? Dan kun je nog even oefenen met erop en eraf. Eerst twee voeten op de klep, even wachten en dan terug eruit. 4 voeten op de klep en weer even wachten en terug eruit. Twee voeten binnen en weer terug. Etc etc tot hij rustig eraf loopt. Dan heb je met verhuizen minder problemen.

Erop gaat hij goed, dit was ook nooit een probleem. Het staan blijven en eruit lopen was een issue.
Helaas ben ik niet meer in de mogelijkheid om nog te oefenen voor zaterdag, aangezien de huidige stal helemaal dichtgesneeuwd is qua plein en parkeerplaats. De weg is wel vrij maar daar kan ik geen uur auto + trailer op parkeren.
Tijdens het oefenen is hij nu ook rustig trouwens, het is puur de spanning van het rijden dat hij er weer snel af wil.

We gaan het zien, maar ik hoop op het beste!
Dacht gister nog of het niet slimmer ziu zijn om gister snel te verhuizen.. Had ik dat maar gedaan..

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Trailer laden met sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:42

Je kan toch gewoon een stukje erf sneeuwvrij maken? Gewoon schuiven en een beetje zout.

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Trailer laden met sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:46

Emmer fijn grind mee, strooien achter de plank.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:49

Als je gewoon schuift en strooit heb je binnen een kwartier een oprit van 3x15 meter volledig sneeuwvrij (yep ervaring)

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Trailer laden met sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:51

Emmer met eten voor hem houden bij het afladen en dan zelf achteruit duwen terwijl hij eet :) Meestal helpt dit bij paarden die van de klep vliegen!

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:54

Is het mogelijk om vantevoren even bij de nieuwe stalling te gaan kijken hoe de situatie is? Mij lijkt dat dat het handigste is, en van daaruit dan een plan van aanpak maken.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:20

Je kunt toch gewoon een sneeuwschep meenemen en wat strooizout, daarmee kun je het deel achter de klep doenz kun je prima uitladen zonder glij partij

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Trailer laden met sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:22

Gewoon sneeuw weg schuiven en zout strooien. Zo moeilijk lijkt em dat niet. Als je niet weet of hun dat doen, neem je een schep en zout zelf mee. Even wachten en je paard kan er zo vanaf! En je kunt zoveel als je wil strooien!

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:24

Sterker nog, als het rond de 0 graden is en je strooit op vrijdag dan kan het gewoon sneeuwen in de nacht, maar dat is dan zaterdag in de loop van de ochtend al vanzelf weer weg.
Gisteren hebben we onze stoep gestrooid en ondanks 3 cm sneeuw vanacht hoefde we vandaag niet te schuiven.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:00

SuperAssie schreef:
Op stal opladen kan ik nog wel midden op de weg, dan moet het verkeer maar even wachten(rustige straat), maar ik weet natuurlijk niet hoe het op de nieuwe stal sneeuwvrij gemaakt is.

Dat lijkt me vrij simpel op te lossen :P . Even bellen morgen om het voor te leggen en desnoods even langsgaan om te kijken.

Boerske
Berichten: 9
Geregistreerd: 11-12-18

Re: Trailer laden met sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:47

Ik zou even bellen van te voren, en als je op straat gaat uitladen, dan zal de weg toch al gestrooid zijn, of is het een heel afgelegen weg?