Paard in training word niet betaald

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Re: Paard in training word niet betaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 02:19

en ???? heb je een goede rechtsbijstand, als je er al een zaak van maakt ben je zomaar een jaar verder, terug brengen uithuilen en je verlies dan maar nemen, echt dat is de beste optie

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Paard in training word niet betaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 05:06

Ik snap dat iedereen roept terug brengen en aan hek knopen. Normaal gesproken zou dat ook zeker mijn motto zijn. Maar ik weet toevallig dat geld geen probleem is bij deze mensen, manege en handelstal zijn ze en krijgen genoeg binnen. Als ik meer loslaat weet iedereen heel snel om welke handelaar het gaat, dus ik moet een beetje oppassen met wat ik gelijk roep. Mezelf indekken nu is natuurlijk het beste.

Inmiddels wel een paspoort geregeld voor het paard. Deze is morgen klaar en word opgestuurd door stamboek. Er hoort nl een paspoort bij het dier ongeacht de situatie is. Stamboek begreep me volledig en kon het voor hun aantonen dus dat probleems kwestie is opgelost.

Ik stuur haar volgende week gewoon een berichtje nadat ze de aanmaning wederom niet betaald heeft in alle waarschijnlijkheid een appje met een dreigende tekst dat het dier te koop komt te staan. Wie weet hapt ze daarop toe.

Voor nu afwachten hoe het gaat lopen, maar iedergeval nog niet betaald en paard staat nog steeds bij mij.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Paard in training word niet betaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:10

Wat een gedoe zeg.. wel bijzonder dat er totaal geen communicatie van hun kant is := ik bedoel, een paard mis je toch wel lijkt mij..

Ibbel

Berichten: 49179
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:15

Spaansepony schreef:
Inmiddels wel een paspoort geregeld voor het paard. Deze is morgen klaar en word opgestuurd door stamboek. Er hoort nl een paspoort bij het dier ongeacht de situatie is. Stamboek begreep me volledig en kon het voor hun aantonen dus dat probleems kwestie is opgelost.


Deze is interessant... Er loopt een tig pagina's lang topic van iemand die een paard uit Spanje heeft zonder paspoort waar maar geen paspoort bij te regelen schijnt te zijn. Dat blijkt dus kennelijk best simpel.

En dit paard lijkt bijna met dezelfde vrachtwagen vol illegale Spaanse paarden meegekomen te zijn.

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:18

Ibbel schreef:
Spaansepony schreef:
Inmiddels wel een paspoort geregeld voor het paard. Deze is morgen klaar en word opgestuurd door stamboek. Er hoort nl een paspoort bij het dier ongeacht de situatie is. Stamboek begreep me volledig en kon het voor hun aantonen dus dat probleems kwestie is opgelost.


Deze is interessant... Er loopt een tig pagina's lang topic van iemand die een paard uit Spanje heeft zonder paspoort waar maar geen paspoort bij te regelen schijnt te zijn. Dat blijkt dus kennelijk best simpel.

En dit paard lijkt bijna met dezelfde vrachtwagen vol illegale Spaanse paarden meegekomen te zijn.


Moest ook meteen aan dat topic denken, was dat paard alleen niet in Spanje al geregistreerd

LoveBodin

Berichten: 4356
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Paard in training word niet betaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:43

Verschil is idd dat dit paard nergens geregistreerd stond.
Dat paard wel en dat had gewoon een paspoort. Alleen dat werd achterhouden.
Hier klinkt het alsof er nooit een paspoort bij heeft gezeten.

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 20:29

LoveBodin schreef:
Verschil is idd dat dit paard nergens geregistreerd stond.
Dat paard wel en dat had gewoon een paspoort. Alleen dat werd achterhouden.
Hier klinkt het alsof er nooit een paspoort bij heeft gezeten.


Wat jij zegt klopt volledig. Er is ooit wel een paspoort uitgegeven maar niet te traceren en chip staat nergens vermeld, dit paard staat inderdaad ook niet ergens gemeld.

Maar ik heb daarin best wel fijne contacten over paspoorten. Dus misschien wat geluk daarin?
Maar mocht diegene van topic informatie willen kan ze me uiteraard berichten. Want op elk dier hoort een paspoort en kan een duplicaat. ;)
Als zij kan aantonen het dier gekocht te hebben krijgt ze zonder problemen bij mijn contact een nieuw paspoort. Ben het topic nog niet tegen gekomen, zal eens zoeken.

Tot nu toe, nog geen reactie van eigenaar. Nog steeds stilte aan alle kanten

StalNollie

Berichten: 9125
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paard in training word niet betaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:33

Goede les voor jou zorg dat je altijd chip zelf controleerd want jij als stal moet ook de correcte papieren bij je hebben en op stal hebben!

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:50

Vervelende situatie dit ook! Maar ik wil even recht zetten dat het paard in deze situatie niet van dezelfde melding komt als mijn paard zonder paspoort.

Mijn merrie staat inderdaad zoals hierboven gezegd werd wel overal geregistreerd, maar mijn paspoort wordt achter gehouden. Helaas kan het PRE stamboek hier in Nederland niks voor mij doen. Ik heb een afwijzing gekregen op de aanvraag van een duplicaat. Via Spanje gaat het zeer waarschijnlijk ook niet lukken helaas!

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 18:43

EdkingEnzo schreef:
Vervelende situatie dit ook! Maar ik wil even recht zetten dat het paard in deze situatie niet van dezelfde melding komt als mijn paard zonder paspoort.

Mijn merrie staat inderdaad zoals hierboven gezegd werd wel overal geregistreerd, maar mijn paspoort wordt achter gehouden. Helaas kan het PRE stamboek hier in Nederland niks voor mij doen. Ik heb een afwijzing gekregen op de aanvraag van een duplicaat. Via Spanje gaat het zeer waarschijnlijk ook niet lukken helaas!


We hebben contact gehad, hoop dat het je lukt via mijn contact. Ze is een fijne vrouw en chipt door heel Nederland.
Succes iedergeval ook, laat je even weten als bij jou ook gelukt is?