inrichting paardenwagentje veranderen, tips gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:45

dems75 schreef:
ikke schreef:
Zet 'm dan eerst op de weegbrug. Weet je waar je begint en waar je dus zou willen eindigen. Kun je daarna gaan kijken waar je "overtollige" gewicht zit.

Enne, mocht je behoefte hebben aan iets meer power en vooral koppel; ik heb hier nog wel een OM314 in de schuur staan, met de mechanische bak erbij.
Werkplaatshandboek heb ik ook nog ergens.


Op de weegbrug gaat hij sowieso indd. Volgens verkoper zou laadvermogen (ook op papier trouwens) ong. 1100 kg zijn. Ik ga er vanuit dat dat een stuk lager ligt. Gelukkig hoef ik maar 1 ijslander te laden van ong. 350 kg. (+ bestuurder en spullen...+- 200 kg erbij. Dat moet iig lukken. Tussenschot wat er nu in zit is ook loodzwaar. Vervangen voor aluminium zal denk ik wel schelen.

Enneh...ik ben vast BlonT maar een OM314?

:D Even Googlen: de OM314 is de 85pk 4 cilinder industriediesel die Mercedes in de grotere broer van jouw wagen stopte (de 508 - 608 serie). Voor jouw interesse, deze serie heeft als "produktienaam" de Dusseldorfer.
Het Chassis is in de basis identiek, dus die OM314 schuif je er zo in.

Mag ik je daarnaast attent maken op de club van deze auto's: www.dubbellucht.nl Als club richten ze zich ogenschijnlijk op campers maar in de praktijk is iedereen met een Mercedesbus welkom. Leuke club met heel veel kennis, onderdelen en hulp.

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 18:38

dems75 schreef:
Hoe en of waar heb je dat laten doen Birdie?


Bij de dealer van mijn trailer.
Zo zier het eruit.

Afbeelding

Vriendin heeft er ook een en daar kan ze ook een 2 paards trailer van maken

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 07:47

ikke schreef:
Mag ik je daarnaast attent maken op de club van deze auto's: http://www.dubbellucht.nl Als club richten ze zich ogenschijnlijk op campers maar in de praktijk is iedereen met een Mercedesbus welkom. Leuke club met heel veel kennis, onderdelen en hulp.


Hey wat leuk en handig! thanks, ga meteen even kijken!

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 07:47

Birdie60 schreef:
Bij de dealer van mijn trailer.
Zo zier het eruit.

[ [url=m/iPIP8r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vriendin heeft er ook een en daar kan ze ook een 2 paards trailer van maken


Wat mooi gedaan! Heb alleen gemeten en paard echt overdwars gaat net niet passen. Moet dus echt diagonaal worden.