dems75 schreef:ikke schreef:Zet 'm dan eerst op de weegbrug. Weet je waar je begint en waar je dus zou willen eindigen. Kun je daarna gaan kijken waar je "overtollige" gewicht zit.
Enne, mocht je behoefte hebben aan iets meer power en vooral koppel; ik heb hier nog wel een OM314 in de schuur staan, met de mechanische bak erbij.
Werkplaatshandboek heb ik ook nog ergens.
Op de weegbrug gaat hij sowieso indd. Volgens verkoper zou laadvermogen (ook op papier trouwens) ong. 1100 kg zijn. Ik ga er vanuit dat dat een stuk lager ligt. Gelukkig hoef ik maar 1 ijslander te laden van ong. 350 kg. (+ bestuurder en spullen...+- 200 kg erbij. Dat moet iig lukken. Tussenschot wat er nu in zit is ook loodzwaar. Vervangen voor aluminium zal denk ik wel schelen.
Enneh...ik ben vast BlonT maar een OM314?
Even Googlen: de OM314 is de 85pk 4 cilinder industriediesel die Mercedes in de grotere broer van jouw wagen stopte (de 508 - 608 serie). Voor jouw interesse, deze serie heeft als "produktienaam" de Dusseldorfer.
Het Chassis is in de basis identiek, dus die OM314 schuif je er zo in.
Mag ik je daarnaast attent maken op de club van deze auto's: www.dubbellucht.nl Als club richten ze zich ogenschijnlijk op campers maar in de praktijk is iedereen met een Mercedesbus welkom. Leuke club met heel veel kennis, onderdelen en hulp.