Advies gevraagd! Waardebepaling trailer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 20:12

Nielojram schreef:
Zo dan..

Voel je je niet een beetje banketstaaf dat je daar je paard in heb gezet..?

Gelukkig weet je het nu.


Nou en of. Ik voel me ook wel een beetje belazerd, had toch vertrouwen in dat ding omdat hij zei dat het kon. Stom stom stom. Maar ben heel blij dat er niks is gebeurd, dat had ik mezelf nooit vergeven.

Vanmiddag heb ik de boer verteld over de keuring. Toen ik, nadat hij er naar vroeg, vertelde dat ik hem bij de betreffende persoon heb laten keuren, schoot hij direct in de verdediging. 'Ik had je van tevoren dan ook wel kunnen zeggen dat hij de trailer afkeurt' etc. Ik had hem volgens hem bij een bekend bedrijf van hem moeten laten keuren (uiteraard). In zijn ogen is het nog steeds een prachtding en hij gaat hem op marktplaats zetten. Let dus a.u.b. op!

Ik heb inmiddels een ongelofelijk mooie nieuw opgebouwde trailer gekocht met een keuring én aluminium bodem. (:

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Advies gevraagd! Waardebepaling trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:19

Gelukkig dat er nooit wat gebeurd is idd! En hartelijk gefeliciteerd met je aankoop!!

Els1984

Berichten: 457
Geregistreerd: 23-09-12

Re: Advies gevraagd! Waardebepaling trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:50

Iemand hier zei: Atec lekker laten staan, tenzij hij gratis is. Maar wat zijn dan de echt goede merken? Ik ben ook om me heen aan het kijken, maar heb er niet zoveel verstand van.
Veel rijplezier met je nieuwe trailer TS :-)

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:57

Elegance schreef:
Als wij dergelijke trailers inruilen zijn deze alleen nog geschikt voor export. Als de wanden onderaan rot zijn, dan zal de vloer ook aangetast zijn. Inruilwaarde voor dergelijke trailers ca. 650,00

Dit inderdaad. En als het het zelfde is als mijn atec. Dan is het zelfs zo dat als je de bodem gaat vernieuwen je waarschijnlijk te maken krijgt met wanden die meegaan. En andersom.

Toen onze bodem slechter werd zijn wij naar een trailer boer gegaan. Die gaf aan dat als je de bodem er uit zou trekken de wanden mee zouden komen. En visa versa.
Hij heeft toen een nood reparatie gedaan zodat de trailer nog een paar jaar door kon. Maar uiteindelijk is hij weggegaan voor 500€. Wanden hadden toen een paar plekjes. Veren waren kapot. Verlichting was slecht ( bedrading).

Edit: goede keuze TS. Nu kun je veilig op pad

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 21:02

Els1984 schreef:
Iemand hier zei: Atec lekker laten staan, tenzij hij gratis is. Maar wat zijn dan de echt goede merken? Ik ben ook om me heen aan het kijken, maar heb er niet zoveel verstand van.
Veel rijplezier met je nieuwe trailer TS :-)


Ik heb zelf nooit problemen gehad met Atec hoor, maar deze was gewoon zodanig slecht onderhouden dat geen enkele trailer in een goede staat zou zijn. Mijn nieuwe trailer is ook een Atec, maar een wat luxere versie. Goed onderhoud is gewoon super belangrijk, zo blijkt maar weer. Verder hoor ik veel goede verhalen over Böckmann en Ifor Williams, maar de eerste is voor mij gewoon te prijzig en de tweede veel te zwaar voor onze combinatie.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:15

ual_95 schreef:
Nou en of. Ik voel me ook wel een beetje belazerd, had toch vertrouwen in dat ding omdat hij zei dat het kon. Stom stom stom. Maar ben heel blij dat er niks is gebeurd, dat had ik mezelf nooit vergeven.

Vanmiddag heb ik de boer verteld over de keuring. Toen ik, nadat hij er naar vroeg, vertelde dat ik hem bij de betreffende persoon heb laten keuren, schoot hij direct in de verdediging. 'Ik had je van tevoren dan ook wel kunnen zeggen dat hij de trailer afkeurt' etc. Ik had hem volgens hem bij een bekend bedrijf van hem moeten laten keuren (uiteraard). In zijn ogen is het nog steeds een prachtding en hij gaat hem op marktplaats zetten. Let dus a.u.b. op!

Groot gelijk dat je die trailer niet gekocht hebt, maar rekening houdend met het feit dat je hem gedurende een lange periode regelmatig kosteloos hebt mogen lenen vind ik dit topic en zeker bovenstaand bericht op z'n zachtst gezegd niet zo sjiek. Als ik die boer was kon je je nieuwe trailer gelijk gebruiken om je paard te verhuizen.

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Advies gevraagd! Waardebepaling trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:17

Ik zeg niet dat ik het zo gedaan zou hebben als TS. Maar die boer is ook niet zo netjes

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Advies gevraagd! Waardebepaling trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:20

Oh om.nog een vergelijking te maken. Ik had de trailer ook voor 1000€ door kunnen verkopen aan een stalgenoot.. maar je gaat toch niet iemand anders met z'n ding de weg op sturen zodat jij 500€ meer kunt verdienen.
Wie weet wat er kan gebeuren.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:27

Mijn schoonbroer kocht voor € 250,00 een 2e hands bij een handelaar, waarvan hij bodem en zijwanden heeft vervangen, nieuwe rubber mat op vloer en de rem van heeft gemaakt. In Totaal was hij uiteindelijk iets van € 1.000 extra kwijt aan al de opknapkosten (met name het hout van wanden, vloer).

was voor 1,5 paards trailer.

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 21:28

goeroe schreef:
Groot gelijk dat je die trailer niet gekocht hebt, maar rekening houdend met het feit dat je hem gedurende een lange periode regelmatig kosteloos hebt mogen lenen vind ik dit topic en zeker bovenstaand bericht op z'n zachtst gezegd niet zo sjiek. Als ik die boer was kon je je nieuwe trailer gelijk gebruiken om je paard te verhuizen.


Ik denk dat je het verkeerd opvat, ik zal dan ook even wat context schetsen. Ik heb geen problemen met de boer als persoon en kan ook gewoon met hem lachen. Ik heb hem dan ook vriendelijk bedankt voor het lenen van de trailer, wat hij toen zelf voorstelde zodat ik er geen zou hoeven kopen. Wellicht belangrijk om erbij te vermelden: het is absoluut geen leugenaar! Ik denk eerlijk gezegd dat hij er echt zelf van overtuigd is dat de trailer nog goed is, en dat is prima. Maar dat betekent niet dat ik mensen niet mag waarschuwen voor het kopen van een trailer, laat hem ten allen tijden keuren! Daarbij mag ik mij best belazerd voelen als iemand zó in de verdediging schiet; hij kwam immers zelf met het voorstel om hem te keuren. En voor hetzelfde geld had ik met goed vertrouwen zoveel geld neergetikt en had ik een ongeluk gehad. Wellicht naïef, maar het gebeurt dus wel.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:35

daantjuhhh schreef:
Ik zeg niet dat ik het zo gedaan zou hebben als TS. Maar die boer is ook niet zo netjes

Misschien denkt hij oprecht dat het een prachtig ding is. Of hij denkt dat TS net zo gek is als hij zelf al die jaren geweest is. Dat zou dan inderdaad niet netjes zijn, maar dat iemand anders niet netjes is wil nog niet zeggen dat jij je ook niet netjes en ondankbaar moet gedragen.

@TS: het is me duidelijk dat je het niet verkeerd bedoelt, maar ik denk dat we hier gewoon verschillend naar kijken.

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 21:40

goeroe schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik zeg niet dat ik het zo gedaan zou hebben als TS. Maar die boer is ook niet zo netjes

Misschien denkt hij oprecht dat het een prachtig ding is. Of hij denkt dat TS net zo gek is als hij zelf al die jaren geweest is. Dat zou dan inderdaad niet netjes zijn, maar dat iemand anders niet netjes is wil nog niet zeggen dat jij je ook niet netjes en ondankbaar moet gedragen.

@TS: het is me duidelijk dat je het niet verkeerd bedoelt, maar ik denk dat we hier gewoon verschillend naar kijken.


Ik kan me ook goed voorstellen dat ik dat idee geef, daarom wilde ik het voor anderen ook graag benadrukken. Heb geen topic geopend om iemand zwart te maken, maar meer om mijn eigen gevoel over de situatie kwijt te kunnen.

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:59

goeroe schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik zeg niet dat ik het zo gedaan zou hebben als TS. Maar die boer is ook niet zo netjes

Misschien denkt hij oprecht dat het een prachtig ding is. Of hij denkt dat TS net zo gek is als hij zelf al die jaren geweest is. Dat zou dan inderdaad niet netjes zijn, maar dat iemand anders niet netjes is wil nog niet zeggen dat jij je ook niet netjes en ondankbaar moet gedragen.

@TS: het is me duidelijk dat je het niet verkeerd bedoelt, maar ik denk dat we hier gewoon verschillend naar kijken.

Ik zeg ook: ik zeg niet dat ik het zo zou aanpakken....... >;)

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Advies gevraagd! Waardebepaling trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:37

Ts ik heb ook een Technoline uit 2001 en toen wij de gaatjes in de zijwanden wilden opvullen, spoten we er met de hogedrukspuit zo doorheen. De wanden staan er los in en bij het er uit halen bleek de bodem ook rot en verzadigd met vocht. De uitkomst was exact als de uitslag bij jouw keuring. Mechanisch nog prima maar de rest hebben we moeten vervangen. Dus fijn dat het zo gelopen is en je wat anders gekocht hebt ;-)

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Advies gevraagd! Waardebepaling trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:21

En ik heb een Atec Technoline de luxe 2 paards trailer, nieuw gekocht in 2003.
Ieder jaar netjes in onderhoud geweest.
In 2012 is er een nieuwe bodem in gegaan omdat hij slecht werd.
In 2013 een keer 2 andere banden en in 2017 een nieuwe oplooprem,weer 2 andere banden en zijn er stukjes van de zijwanden vernieuwd bij de onderkant aan de achterzijde.

Natuurlijk is de trailer een goedkope trailer en van hout, dat weet je wanneer je hem koopt.
Maar als ze ieder jaar of om de 2 jaar netjes in onderhoud gaan zijn ze prima!

Ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat Atec trailers niks zijn....
ik rijd er al vanaf 2003 prima mee, nu dus 15 jaar oud....

Elegance
Berichten: 445
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:50

"Ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat Atec trailers niks zijn....
ik rijd er al vanaf 2003 prima mee, nu dus 15 jaar oud....[/quote]"

Ik deel jouw mening, dus eerst met goede argumenten komen waarom een Atec een slechte trailer is. ;)

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Advies gevraagd! Waardebepaling trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:09

Atec zijn gewoon prima trailers in het goedkopere segment . Houtrot komt evengoed voor bij de duurdere merken als Henra, Bockman Blomert etc. Dit komt m.i. alleen doordat de kwaliteit van de betonplex beduidend slechter is dan vroeger. Zal ongetwijfeld komen door milieueisen t.a.v. de verlijming.
Pas je goed op een trailer dan gaan ze langer mee dan wanneer je ze alleen maar gebruikt, dan gaan ze heel snel van je af. Dit geld voor alle merken

En Elegance, ongefundeerde schreeuwers of mensen die een mening baseren op een paar slechte ervaringen die heb je rondom op alle fora

Elegance
Berichten: 445
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:28

Klopt inderdaad Karreman. Inderdaad, door milieueisen mogen er voor het verlijmen van de houten panelen geen loodtoevoegingen meer worden gebruikt. Een loodtoevoeging doodt alle schimmels, sporen enz. die van nature in het hout zitten. Vroeger ging een houten wand rotten door vocht van buitenaf (kitrand weg, beschadiging enz.). Bij de huidige 'loodvrije' panelen heb ik meerdere malen meegemaakt (verschillende merken) dat een wand van binnenuit is gaan rotten. Dat wil je niet als je hard hebt gespaard voor je nieuwe trailer en na 3 jaar is de boel verrot.

Jordy92
Berichten: 1
Geregistreerd: 08-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:34

Het rot in de bodemplaat is wel lastig. Vaak is volledig vervangen het beste, teminste dat heb ik gedaan bij mijn trailer. Lijkt me dat rot anders toch verder trekt. Ik heb zelf een Atec en laatst deze plaat https://masta.nl/betonmultiplex-305x153-15mm-bruin-glad-antislip.html gebruikt in combinatie met een rubbermat. Ik zal er zeker geen 1500 voor geven als ik dit zo lees. :\
Heb je foto's?