Sorry als het topic verkeerd staat.
Bij deze wil ik jullie vragen om mee te denken in deze -voor mij- moeilijke situatie. Op de plek waar mijn paard gestald staat, kan ik altijd de trailer van de boer lenen. Deze heeft hij toentertijd overgenomen van een (ex)stalgenoot omdat zij stopte met de paardensport. Het betreft een Atec Technoline uit 2001. De trailer begint doordat hij lang heeft stilgestaan toch wat ouderdomskwaaltjes te krijgen:
- De banden moeten nieuw.
- De wanden hebben achterin aan de onderkant wat zachte plekken.
- Hij piept erg bij het remmen (hij beweert dat dit komt doordat ik hem op de handrem zet).
- De wanden 'bladderen'.
- De gasveren moeten vervangen worden.
- Het deurtje sluit niet goed, maar dat is simpel op te lossen.
Aangezien dit niet mijn trailer is, voel ik mij ook niet verantwoordelijk om zulke mankementen op te lossen. Ik houd de trailer bij wijze van 'fit', hij roest anders letterlijk weg. Om die reden ging ik op zoek naar een andere trailer, maar als ik eerlijk ben, heb ik als starter simpel gezegd geen geld voor een hele nieuwe en de wat duurdere tweedehands trailers zijn vaak niet precies wat ik wil.
Nu bood de boer aan om zijn trailer over te kopen. Hij heeft een aanhangwagenexpert (tevens een goede kennis

Ik ben absoluut niet vies van een beetje klussen, sterker nog, op die manier kan ik de trailer helemaal naar mijn smaak opknappen. De bodem is nog keihard, het chassis ziet er goed uit. Maar nu komt het dus: hij vraagt er €1500,- voor. In de papieren van de vorige eigenaresse heb ik zien staan dat zij deze trailer in 2004 heeft gekocht voor €2090. Ben ik nou gek, of is die trailer echt niet zo veel meer waard? Er is de laatste keer goed naar gekeken (onderhoudsbeurt) in 2008. In de periode erna is de bodem vervangen.
Wat is jullie mening over deze situatie? Ik dacht persoonlijk aan een symbolisch bedrag voor de trailer. Ik heb contact opgenomen met een onafhankelijke trailerboer die maandagochtend naar de trailer gaat kijken.