Hulp gevraagd ivm opzegtermijn contract

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anomien

Berichten: 7395
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:03

Zoals shadow het brengt Kun je maar zien dat mensen zaken anders afhandelen.
Niet dat ik je standpunt slecht vind hoor... ikzelf had gewoon betaald.

Ikzelf denk dat een stalhouder vaak meer gezeur en kosten zitten dan men denkt. Niet dat ik ts ergens van beschuldig. Vroeger dacht ik ook zo, maar tot ik 3 paarden aan huis had en alles zelf moest betalen en doen. Nou daar verkijk je je toch op hoor. Toen kreeg ik meer respect voor een pensionhouder.

Ts kan er ook tussenin gaan zitten.
Vragen aan de stalhouder wat het verdienmodel is.. en die na 1 maand betalen. Mocht ze de stal binnen die maand niet verhuren. Heeft ze hem wel verhuurd dan doet de nieuwe klant het.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 25-10-18 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

LiesxAnne
Berichten: 1459
Geregistreerd: 01-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 18:04

Ik wil er ook absoluut geen heisa om maken, dat is het me niet waard.
Maar was benieuwd waar ik stond. Ik heb het echt letterlijk met de woorden kunnen doen "als je je maand opzegtermijn nog betaald is het goed zo ".
Zelfs de andere klanten van stal stonden te klapperen met hun oortjes. Het is haar brood en dat hoeft ze ook echt niet mis te lopen door mij, maar wat coulance was wel op zijn plaats geweest. Ze heeft nu geen arbeid, geen verlies van kuil etc. Maar dan wel het volledige bedrag vragen tjah. Dat idee van dat hobbelpaard moet ik wel gigantisch hard om lachen !

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:05

Knert schreef:
xPenny schreef:
Als het inderdaad in het contract staat, is ze in haar recht.

Enkel vind ik wel dat ze wat medeleven kan tonen omdat dit een treurige situatie is. Tenminste, dat had ik ook wel netjes gevonden dat ze de maand niet meer eist.

Wat jezelf zegt, mocht je hem moeten betalen, zou ik inderdaad ook de eis stellen dat er geen ander paard in de stal komt te staan. Jij hebt hem die maand dan immers nog “gehuurd”. Dan vindt ik ook niet dat ze dubbelop zou mogen verdienen.


Medeleven tonen oké.
Maar om je inkomstenbron dan maar meteen af te staan... zij moeten ook een boterham verdienen.
Jij wil het toch ook niet zomaar afgeven, waarom moeten zij dat wel?

De caissière geeft je toch ook geen gratis boodschappen mee? Wanneer jij zwaar in financiële problemen zit.

Ik zou betalen, juist omdat dit in je contract staat. Als er niets instaat over overlijden, heeft de pensionhouder dat misschien wel bewust gedaan. Net als dat jij dat bewust hebt getekend.

En wie weet kom je ooit terug met een nieuw paardje, je weet het niet. Dus handel het gewoon af zoals afgesproken. Wel zo netjes.

Laat het wel verrekenen met je borg. Die mag je wel terug krijgen uiteraard.


Verder veel sterkte met je verlies!

Ho eens even, Zij worden betaald voor de stal, voor voer en strooisel en voor de diensten die zij leveren, kort gezegd arbeid.

Op het moment dat het paard er niet meer is zou je feitelijk alleen voor de stal hoeven te betalen.
Een uitgekleed stalgeld is dan wel op zijn plaats, zij hebben immers geen arbeid te verrichten voor deze stal en zij besteden ook geen strooisel en voer aan deze stal.

En aangezien er een wachtlijst is voor deze stal verliezen zij ook geen inkomsten, die inkomsten gaan gewoon door.

Zij hoeven geen winst te maken over het verlies van een paard.

Anomien

Berichten: 7395
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:06

LiesxAnne schreef:
Ik wil er ook absoluut geen heisa om maken, dat is het me niet waard.
Maar was benieuwd waar ik stond. Ik heb het echt letterlijk met de woorden kunnen doen "als je je maand opzegtermijn nog betaald is het goed zo ".
Zelfs de andere klanten van stal stonden te klapperen met hun oortjes. Het is haar brood en dat hoeft ze ook echt niet mis te lopen door mij, maar wat coulance was wel op zijn plaats geweest. Ze heeft nu geen arbeid, geen verlies van kuil etc. Maar dan wel het volledige bedrag vragen tjah. Dat idee van dat hobbelpaard moet ik wel gigantisch hard om lachen !


Nou.. krijg je ook praat van...

Ik zou zeggen. Vraag naar haar verdienmodel. En betaal dat dan... doe er desnoods 20 euro bij. Nou... iedereen blij toch?

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:06

LiesxAnne schreef:
Ik wil er ook absoluut geen heisa om maken, dat is het me niet waard.
Maar was benieuwd waar ik stond. Ik heb het echt letterlijk met de woorden kunnen doen "als je je maand opzegtermijn nog betaald is het goed zo ".
Zelfs de andere klanten van stal stonden te klapperen met hun oortjes. Het is haar brood en dat hoeft ze ook echt niet mis te lopen door mij, maar wat coulance was wel op zijn plaats geweest. Ze heeft nu geen arbeid, geen verlies van kuil etc. Maar dan wel het volledige bedrag vragen tjah. Dat idee van dat hobbelpaard moet ik wel gigantisch hard om lachen !

Is het goed zo??? Echt niet want de borg moet er af en ze mag de stal niet verhuren voor de periode waarvoor jij betaald.

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:07

Sterkte met het verlies van je paard TS.
Het zou redelijk zijn als de stalhouder zou kijken voor een nieuwe huurder zodat jouw kosten kunnen vervallen. Er is een wachtlijst, dus dat lijkt me niet zo moeilijk..
Anders betalen voor een kale stal vind ik fair, niet voor al het gebruik en de service.

Anomien

Berichten: 7395
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:08

Men heeft er idd geen arbeid meer aaan. Maar was het niet hun doel om dat wel te hebben?

Onkosten aan vlas en hooi snap ik. Maar als ik het rustig heb op mijn werk kan mijn baas mij niet dwingen om vrij te nemen...

Misschien bekijk ik het zakelijker. Terecht of niet terecht. Maar er is een duidelijk contract... andersom zou je hem/haar toch ook wijzen op de afspraken?

Een voorstel doen staat je vrij. Dus probeer dat gewoon.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 25-10-18 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Berichten: 5387
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:10

daar zou ik een jurist op zetten, geleverde diensten stoppen op moment van overlijden.

Anomien

Berichten: 7395
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:14

speurneusc schreef:
daar zou ik een jurist op zetten, geleverde diensten stoppen op moment van overlijden.



Oeh mooie wending... spannend.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:14

speurneusc schreef:
daar zou ik een jurist op zetten, geleverde diensten stoppen op moment van overlijden.


Pfff uurloon is al meer dan die maand minus de borg.

Anomien

Berichten: 7395
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:15

Suzanne F. schreef:
speurneusc schreef:
daar zou ik een jurist op zetten, geleverde diensten stoppen op moment van overlijden.


Pfff uurloon is al meer dan die maand minus de borg.


Rechtsbijstand is er ook nog

Veronica2
Berichten: 2665
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:16

flappie28 schreef:
Ik zou denken dat de borg voldoet in dit geval, omdat je verder geen stro/hooi of iets dergelijks gebruikt. Beetje raar als je dan de volle mep zou moeten betalen, lege stal is toch veel goedkoper.
Zeker als je hier jaren hebt gestaan is dit erg harteloos en snap ik ook niet dat een staleigenaar dan zo op zijn strepen staat. Heel veel sterkte met het verlies van je paard!

Hier ben ik het ook mee eens. Die dubbele indekking van borg en een opzegtermijn is sowieso kul en zo'n contractje verandert er weinig aan. Al die stalcontracten stellen niet zoveel voor en het is best zwak om dat op zo'n verdrietig moment naar voren te brengen. Geen goede beurt voor de stalbaas.

Veel sterkte met het verlies van je paard, hopelijk kun je het snel een plekje geven.

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hulp gevraagd ivm opzegtermijn contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:19

Sterkte met het verlies.
Ik had in mijn contract bij overlijden en verkoop geen opzegtermijn toen een oudje overleed heb ik zelfs het bedrag wat voor die maand al teveel betaalde van die maand was nog netjes teruggestort zelfs

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:24

Knert schreef:
Men heeft er idd geen arbeid meer aaan. Maar was het niet hun doel om dat wel te hebben?

Onkosten aan vlas en hooi snap ik. Maar als ik het rustig heb op mijn werk kan mijn baas mij niet dwingen om vrij te nemen...

Misschien bekijk ik het zakelijker. Terecht of niet terecht. Maar er is een duidelijk contract... andersom zou je hem/haar toch ook wijzen op de afspraken?

Een voorstel doen staat je vrij. Dus probeer dat gewoon.


Maar er is toch een wachtlijst? Staat die stal toch zo weer vol?
Daarbij zijn er op een stal genoeg andere klussen te doen zonder een extra paard en weet je niet of ze überhaupt wel personeel hebben.

En dan nogmaals, in principe kost het ze niks omdat de stal vanwege de wachtlijst zo weer vol staat en zo niet dan zou een uitgekleed bedrag een mooie oplossing zijn.

Ik ben ook altijd erg zakelijk ingesteld maar dit is wel erg cru.

Daarbij, maar dit weet ik niet zeker, stoppen diensten toch in geval van overlijden?
Dit geld ook voor bijvoorbeeld verzekeringen en abonnementen dus waarom niet voor stalgeld?

Anomien

Berichten: 7395
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Hulp gevraagd ivm opzegtermijn contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:28

Oh wachtlijst? Mmm sorry dat had ik gemist.

Dan nog zou ik ze iets doen. Gewoon, zo ben ik.
Dom? Misschien...

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Hulp gevraagd ivm opzegtermijn contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:30

Oh ik had ze zeker iets gegeven, een bloemetje en een leuke bon voor de jaren lange zorgen :j

Maar in geval van een wachtlijst zou ik geen stalgeld betalen :n

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:30

speurneusc schreef:
daar zou ik een jurist op zetten, geleverde diensten stoppen op moment van overlijden.


Nee.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:31

M_D_H schreef:
Daarbij, maar dit weet ik niet zeker, stoppen diensten toch in geval van overlijden?
Dit geld ook voor bijvoorbeeld verzekeringen en abonnementen dus waarom niet voor stalgeld?

Maar TS leeft gelukkig nog. Als jij je mobieltje in de toiletpot laat vallen stopt je abonnement ook niet.

Wat een verdriet TS, veel sterkte. Als ik jou was zou ik hier zo min mogelijk negatieve energie in steken, maar ik kan me voorstellen dat dat gemakkelijker gezegd dan gedaan is.

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:32

Mijn paard is halverwege de maand ingeslapen en meer hoefde ik ook niet te betalen, ik vond dat ook erg netjes en fijn in zo'n zware periode.

Sterkte in ieder geval!

Anomien

Berichten: 7395
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:35

Prrrr schreef:
speurneusc schreef:
daar zou ik een jurist op zetten, geleverde diensten stoppen op moment van overlijden.


Nee.



Eeuhm hoe moet ik je reactie interpreteren?
Nee als in niet een jurist inschakelen of nee de diensten stoppen niet na overlijden?

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:36

goeroe schreef:
M_D_H schreef:
Daarbij, maar dit weet ik niet zeker, stoppen diensten toch in geval van overlijden?
Dit geld ook voor bijvoorbeeld verzekeringen en abonnementen dus waarom niet voor stalgeld?

Maar TS leeft gelukkig nog. Als jij je mobieltje in de toiletpot laat vallen stopt je abonnement ook niet.

Wat een verdriet TS, veel sterkte. Als ik jou was zou ik hier zo min mogelijk negatieve energie in steken, maar ik kan me voorstellen dat dat gemakkelijker gezegd dan gedaan is.

Nee dan krijg je een nieuwe als je daar een verzekering bij hebt :+

Ik geef ook aan dat ik het niet zeker weet.
Maar goed, ik zou ook gewoon een tegenvoorstel doen.
Lijkt mij niet meer dan netjes dat als die stal zo weer vol staat dat je daar in dit geval dan ook richting ts rekening mee houd.

Alvaron

Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:37

Ik vind het ook bepaald niet vriendelijk van je stalhouder.

Ik heb vorig jaar op 31 augustus mijn paard moeten laten inslapen. Ondanks dat wel bekend was dat het er aan stond te komen, was het toch een op stel en sprong beslissing. In mijn contract stond 2 maanden opzegtermijn en heb ik toen ik daar op stal kwam een borg van destijds 350 gulden betaald.

Na de euthanasie nog even met de stalhouder zitten praten en op dat moment de automatische overschrijving van het stalgeld die de volgende dag gepland stond, geannuleerd. Borg en sleutelgeld heb ik netjes teruggekregen na verrekening van de kosten van Rendac. En nee, hij had geen wachtlijst om mijn box meteen mee op te vullen. Hoefde ook niet op stel en sprong mijn kast leeg te halen en mijn voerkist op te ruimen.

Zo kan het dus ook.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:42

Knert schreef:
Men heeft er idd geen arbeid meer aaan. Maar was het niet hun doel om dat wel te hebben?

Onkosten aan vlas en hooi snap ik. Maar als ik het rustig heb op mijn werk kan mijn baas mij niet dwingen om vrij te nemen...

Misschien bekijk ik het zakelijker. Terecht of niet terecht. Maar er is een duidelijk contract... andersom zou je hem/haar toch ook wijzen op de afspraken?

Een voorstel doen staat je vrij. Dus probeer dat gewoon.

Wat rot ts. Maar ben het wel met knert eens. Het betekend niet dat de pensionhouder niet meeleefd maar er moet wel zakelijk gekeken worden. Als er op korte termijn meerdere paarden overlijden heeft de staleigenaar toch een probleem. En mensen die zeggen dat de eigenaar een maand extra huur heeft, dat klopt maar daar worden ze echt niet rijk van. Heel veel mensen verkijken zich wat een pensionhouder verdiend tegenover de diensten. Ik zou blij zijn dat mijn paard goed verzorgd is al die jaren en die gene het ook gunnen voor de goeie zorgen.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Hulp gevraagd ivm opzegtermijn contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:48

Maar ze hoeven er toch ook niet rijk van te worden om twee keer te verdienen?

Zo'n clausule is het leven in geroepen om inkomsten te waarborgen in geval van plotseling vertrek, waardoor het paard in principe nog een maand gebruik maakt van deze box..
Echter hoeft de stalhouder geen inkomsten te waarborgen want de stal is bij wijze van spreken al weer verhuurd. Dan hoeft hij er niet rijk van te worden maar hij verhuurd wel twee keer dezelfde stal met dezelfde diensten maar er staat maar 1 paard in. Dat is niet fair.

Daarbij heb kan je iemand iets gunnen maar op het moment dat mijn stalhouder zo iets tegen mij zegt op het moment dat ik nog in rouw ben dan gun ik de stalhouder niks meer.
Empathie kost je niks ;)

Shadow0

Berichten: 43513
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:51

luffwinny schreef:
Wat rot ts. Maar ben het wel met knert eens. Het betekend niet dat de pensionhouder niet meeleefd maar er moet wel zakelijk gekeken worden.


Van wie moet dat dan? Daar is een stalhouder toch echt zelf bij. En ik kan me prima voorstellen dat niet alle stalhouders er evenveel ruimte voor hebben maar juist nu, nu er weer meer mensen paarden houden, er een wachtlijst voor de stal is, en de kosten voor een deel ook echt in stro, hooi en arbeid zitten is er volgens mij echt wel ruimte om daar in redelijkheid mee om te gaan.

Citaat:
Als er op korte termijn meerdere paarden overlijden heeft de staleigenaar toch een probleem.


Als. Je verzint hier nu een situatie die er waarschijnlijk niet is, om iets goed te praten. Maar eh, weet ook wat je krijgt. Hoe meer het normaal wordt dat alles volgens contract gaat, hoe meer ook de anderen dat gaan doen. Dus als stalhouder geconfronteerd worden met aansprakelijkheidsclaims enzo. Want ja, puur zakelijk toch? Ik denk dat het werk daar gewoon niet leuker van wordt. Volgens mij moet je zo'n juridisch dichtgetimmerde omgeving helemaal niet willen, maar dat betekent dus ook dat je in dit soort situaties niet het onderste uit de kan moet willen halen.