het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:18

Jammer dat het zo gelopen is... in de realiteit met het paard maar ook in dit topic :')
Ook in ben nog steeds wel benieuwd naar het hele verhaal.
Maar ik heb niet het idee dat die intentie er nog is :D

Maar wel apart dat je in je ongelijk bent gesteld (klopt dit?) terwijl er een rapport is die jouw verhaal ondersteund, of kwam dat pas later boven water?
Qua 'blindheid' ik ken een paard die ook aan 1 oog maar ongeveer 50% zicht heeft, andere is verwijderd... en die loopt op Z2 niveau mee.
Dat is natuurlijk geen topsport, maar ik weet niet wat jouw dochter voor ogen had te willen halen?
Maar met goed trainen en vertrouwen in de ruiter kan je veel met een paard bereiken.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:24

Onali schreef:
keona schreef:
Wat zeurt weer iedereen lekker zeg, je hoeft het niet te volgen.


Gezien er nog niet veel geplaatst is valt er ook nog niks te volgen.

Geduld mensen wat een stress gewoon volg bolletje weg klikken

BigOne
Berichten: 38273
Geregistreerd: 03-08-09

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:47

Dus paard gekocht in het buitenland , helemaal laten keuren, da vermeld reactie op het zicht, jij zou er van op de hoogte zijn. Volgens jou niet met als gevolg dat je een niet nuttig duur paard hebt gekocht, je spant een rechtszaak aan die je vervolgens verliest.
Mijn vraag, heb jevhet keuringsrapport wel goed gelezen voor je besloot het paard te kopen en was je bij de keuring, iets wat me logisch lijkt gezien de aankoopprijs van + 15000?

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:50

Spoiler:
bigone schreef:
Dus paard gekocht in het buitenland , helemaal laten keuren, da vermeld reactie op het zicht, jij zou er van op de hoogte zijn. Volgens jou niet met als gevolg dat je een niet nuttig duur paard hebt gekocht, je spant een rechtszaak aan die je vervolgens verliest.
Mijn vraag, heb jevhet keuringsrapport wel goed gelezen voor je besloot het paard te kopen en was je bij de keuring, iets wat me logisch lijkt gezien de aankoopprijs van + 15000?


Dat keuringsrapport is later op gedoken. Dat is een aantal jaren eerder gemaakt toen de vorige eigenaar het paard kocht.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:55

Ze kocht zelf het paard in NL in 2015
De verkoper in het buitenland met rapport van 2012

Bij de keuring door ts is het oog probleem niet naar boven gekomen.
Zo begrijp ik het tenminste.

hagelslag
Berichten: 9039
Geregistreerd: 18-09-10

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:14

Ik heb slechts de berichten van ts gelezen
Ik begrijp alleen niet waarom er mensen zijn die conclusies maken nog voordat ts haar hele verhaal heeft gedaan.
Cliffhangers vind ik zelf ook irrita t aangzien in nieuwschierig ben.
Maar in zon geval heb je 2 opties, het topic lezen et de info die er nu is en die erna wegklikken. Of het topic volgen door op het ene pictogrammetje te klikken

BigOne
Berichten: 38273
Geregistreerd: 03-08-09

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:47

Duidelijk, wanneer een dier gekeurd word en een da mist dit dan heb je een slechte keuringsarts imo. Is zelfs bij een klinische keuring onderdeel van het onderzoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:09

hagelslag schreef:
Ik heb slechts de berichten van ts gelezen
Ik begrijp alleen niet waarom er mensen zijn die conclusies maken nog voordat ts haar hele verhaal heeft gedaan


Begrijpend lezen (en zo ook ergens geduld voor opbrengen, iemand laten uitpraten ed) is niet altijd even eenvoudig en dan is het gemakkelijker om naar de ander te wijzen. Mijn initiële verbazing heeft plaats gemaakt voor begrip (op basis van bovenstaande conclusie) maar jammer is het wel. Volgens mij is er uit elke ervaring lering te trekken en daar is bokt ook voor bedoeld, lijkt mij.

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:09

Ook ik had graag de situatie verder uitgeklaard willen zien en meer duidelijkheid waarom je in je ongelijk werd gesteld?

Dit kan ook leerrijk zijn voor sommigen!

Ik hoop TS, dat je je verhaal toch nog wil afmaken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:12

--
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:13

Weet je TS, recht hebben en recht krijgen zijn helaas vaak twee verschillende dingen.

JJanss
Berichten: 58
Geregistreerd: 10-10-18

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:22

Wat een naar verhaal TS. Komt dit er niet uit bij een keuring als ze met een lampje in de ogen schijnen? Gewoon benieuwd en een waarschuwing voor anderen.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:43

En de bokt brigade is weer aan het neertrappen....
En de moddies zijn weer in geen velde of wegen te vinden..

Kennelijk zitten er geens tipjes achter de namen in dit topic, waardoor het zo lang weer mag doorgaan...

TS, super balen en dit verwacht je inderdaad niet...paardenland is rot, bewijst maa weer eens...

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:50

Huh, ik vind dat er weinig mensen over de schreef gaan naar TS toe en juist TS op bepaalde momenten onbeleefd en meteen al zeer defensief.

Als TS in de OP al had weergegeven dat het een heel verhaal is dat in meerdere keren wordt geplaatst waren de reacties al anders geweest. Kijk bv in dat topic met die tinker ergens in het buitenland. Was een helder, gestructureerd verhaal en daar werd rustig gewacht.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:04

O ja? De eerste post was al meteen aanvallend, maar dat is al heel gewoon geworden op bokt...

Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:08

Ik val nu pas binnen maar ik vind het wel een interessante case. Best duur paard, in het buitenland gekocht. Door wie is het paard gekeurd vraag ik me af. Want dit had er echt uit moeten komen. Zeker als blijkt dat er al aanwijzingen waren in 2012. Ik ben ook benieuwd bij wat voor rechter/zaak dit is voor geweest en waarom je in het ongelijk bent gesteld. Want het lijkt me toch een soort verborgen gebrek.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:19

Brainfail schreef:
Is je post wel af? :o?
Want lijkt alsof er nog een stuk aan moet of ik ben gek. (nouja dat sws maar dat dan terzijde)


Je bedoelt deze? Wat is daar aanvallend aan?

Ze vraagt zich af of ze het niet heeft begrepen en heeft zelfs zelfspot over haar eigen gek zijn.

Ook de volgende daarna zijn gewoon vragend wantja, niemand weet of dit zo bedoeld was of niet.

Daarna reageert de TS op KimD met de vraag 'is het de bedoeling dat je elke dag wat bij vertelt, lijkt wel SBS6 met die cliffhangers' op een heel aanvallende manier en toen is het ontspoort.

Als er 5 mensen de intentie niet snappen is het misschien verstandig om even je post na te lezen of het misschien onduidelijker staat dan je had gepland maar om nu OW's te gaan uitdelen is toch echt overdreven

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:36

KimD schreef:
Doe dat dan eerst voordat je een topic opent. Zo'n half verhaal heeft ook niemand wat aan.

Of wilde je iedere dag het verhaal een beetje aanvullen? :+ GTST, met cliffhanger en al. :))



Wat dacht je hier van? Volgrn er nog meer hoor..

Maar ja dit is bokt he?

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:55

Ik vind het jammer dat het hier stopt al snap ik TS wel
Schijnbaar is het helaas niet altijd mogelijk om geen tips etc te geven want dat moet gegeven kunnen worden omdat het een forum is. Ik raak hier al de draad kwijt
Daarnaast in het begin waren er al niet echt neutrale reacties maar tips hoe je zo’n topic beter kan openen.
Dat voelt niet echt prettig voor TS
Maar inleven in iemand anders schijnt erg lastig te zijn op een forum

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:10

Dat dit nog steeds gaande is verbaast me enorm :+

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:39

Import rapport (2012) gaf dus een oogirritatie /bemerking op oog aan. Maar geen oorzaak. Het is dus niet noodzakelijk zo dat de bemerking in het importrapport verband houdt met de blindheid nu. Of dat de verkoper in NL dat had kunnen weten. Het is ook heel goed mogelijk dat het ivm vertrouwde omgeving en routine geheel niet opgevallen is dat paard blind aan het worden was. Zal niet de eerste keer zijn dat nieuwe omgeving, eigenaar en voer/stalregime afwijkingen/wangedrag aan het licht brengt waar verkoper nooit tekenen van heeft gezien.

hagelslag
Berichten: 9039
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:43

Schuur_ schreef:
Huh, ik vind dat er weinig mensen over de schreef gaan naar TS toe en juist TS op bepaalde momenten onbeleefd en meteen al zeer defensief.

Als TS in de OP al had weergegeven dat het een heel verhaal is dat in meerdere keren wordt geplaatst waren de reacties al anders geweest. Kijk bv in dat topic met die tinker ergens in het buitenland. Was een helder, gestructureerd verhaal en daar werd rustig gewacht.


Er staat toch in de titel volg tussen aanhalingstekens.
Dat betekend dat het een volgtopix
C/uitgebreider topic kan gaan worden

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:44

hagelslag schreef:
Schuur_ schreef:
Huh, ik vind dat er weinig mensen over de schreef gaan naar TS toe en juist TS op bepaalde momenten onbeleefd en meteen al zeer defensief.

Als TS in de OP al had weergegeven dat het een heel verhaal is dat in meerdere keren wordt geplaatst waren de reacties al anders geweest. Kijk bv in dat topic met die tinker ergens in het buitenland. Was een helder, gestructureerd verhaal en daar werd rustig gewacht.


Er staat toch in de titel volg tussen aanhalingstekens.
Dat betekend dat het een volgtopix
C/uitgebreider topic kan gaan worden


Volgtopic oke, maar een incomplete OP zonder verdere uitleg dat is waar wij op reageerden ;)
En een volgtopic is meer iets ik begin een verhaal, paard gekocht in 2015. Toen kwamen we erachter dat ... en nu zijn we bezig met .....

En aangezien de rechtszaak geweest is, wat valt er dan te 'volgen' aan een topic.
TS gaf zelf aan dat ze verhaal kwijt wilt. Prima, geen probleem. Maar maak dan wel een samenhangend verhaal er van.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:50

Jeetje wat doen jullie allemaal moeilijk om een niet complete OP.

Paardenfann4
Berichten: 1345
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:50

Je had toch gewoon even kunnen wachten wat het vervolg was in plaats van meteen met allerlei conclusies en oordelen klaar te staan? Ik vind dit oprecht heel jammer, had graag willen weten hoe dit afgelopen was.