Trailer zonder BE rijbewijs mag dit nu of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37604
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:06

Donkydonkje schreef:
Rex_Rolfo schreef:
Bij het RDW werken ook maar mensen dus als je net iemand treft die wel de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt weet je nog niets



Sorry, maar ik geloof nog steeds iemand van het RDW eerder dan iemand die hier wat roept. Er komt echt zoveel verschillende antwoorden voorbij.....

Dan ook niet klagen als je daar het verkeerde antwoord en vervolgens een boete krijgt want als chauffeur ben je nog altijd de enige die verantwoordelijk is voor de combi waar ie mee rijdt.

Wie of wat jij gelooft is jouw zaak; het verhaal in de FAQ wordt door juristen gecheckd op juistheid voordat het geplaatst wordt. Dus ja, het kan zomaar zijn dat je hier wel het juiste verhaal leest, dat toch niet overeen komt met wat je door een medewerker van de RDW verteld wordt.

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:46

Ik heb altijd geleerd, leeg gewicht auto + max laadvermogen trailer mag niet boven de 3500 uitkomen.. maar dat is dus niet waar. Volgens de website die hierboven is genoemd mag ik mijn combi helemaal niet rijden met een B rijbewijs

Oeps
Afbeelding

ikke

Berichten: 37604
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:58

xsensibel schreef:
Ik heb altijd geleerd, leeg gewicht auto + max laadvermogen trailer mag niet boven de 3500 uitkomen.. maar dat is dus niet waar. Volgens de website die hierboven is genoemd mag ik mijn combi helemaal niet rijden met een B rijbewijs

Oeps
[ [url=m/07l4Dv.png]Afbeelding[/url] ]

Klopt.
Dat hardnekkige misverstand komt voort uit de opvatting dat het laadvermogen niet op het kenteken van een personenauto zou staan, het ook niet mee zou tellen. Beide is onzin, maar het verhaal is er niet minder hardnekkig om.

Het is je dus niet geleerd, het is je op de mouw gespeld; zo je wil: het is je wijs gemaakt.

Voor iedereen hier nog maar eens de link, inkl de verwijzing naar de bijbehorende wetteksten:
Rijbewijs BE

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:24

ikke schreef:
Dan ook niet klagen als je daar het verkeerde antwoord en vervolgens een boete krijgt want als chauffeur ben je nog altijd de enige die verantwoordelijk is voor de combi waar ie mee rijdt.

Wie of wat jij gelooft is jouw zaak; het verhaal in de FAQ wordt door juristen gecheckd op juistheid voordat het geplaatst wordt. Dus ja, het kan zomaar zijn dat je hier wel het juiste verhaal leest, dat toch niet overeen komt met wat je door een medewerker van de RDW verteld wordt.


het kan zomaar zijn dat je het juiste verhaal leest, maar hoe moet iemand nu uit al die verschillende antwoorden in dit topic eruit kunnen halen welk verhaal juist is? :') Ik weet niet welke ervaring jij hebt met het RDW maar hier altijd nog goed geadviseerd hoor. Zou wat zijn als je een telefonist aan de lijn krijgt die niks af weet van de regels van het RDW. :+

cissy

Berichten: 19835
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Trailer zonder BE rijbewijs mag dit nu of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:29

De politie weet het ook vaak niet eens hoe het zit met trailers en BE of B. En die moeten controleren...

ikke

Berichten: 37604
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:40

Donkydonkje schreef:
ikke schreef:
Dan ook niet klagen als je daar het verkeerde antwoord en vervolgens een boete krijgt want als chauffeur ben je nog altijd de enige die verantwoordelijk is voor de combi waar ie mee rijdt.

Wie of wat jij gelooft is jouw zaak; het verhaal in de FAQ wordt door juristen gecheckd op juistheid voordat het geplaatst wordt. Dus ja, het kan zomaar zijn dat je hier wel het juiste verhaal leest, dat toch niet overeen komt met wat je door een medewerker van de RDW verteld wordt.


het kan zomaar zijn dat je het juiste verhaal leest, maar hoe moet iemand nu uit al die verschillende antwoorden in dit topic eruit kunnen halen welk verhaal juist is? :') Ik weet niet welke ervaring jij hebt met het RDW maar hier altijd nog goed geadviseerd hoor. Zou wat zijn als je een telefonist aan de lijn krijgt die niks af weet van de regels van het RDW. :+

De voorbeelden zijn bij bosjes op Bokt terug te vinden.....
Het punt is dat die telefonist met 100.000 verschillende vragen rondom voertuigen bestookt wordt en wij rondom dit onderwerp wel helemaal, wereldschokkend, met drie hoofdstukken uit de wet te maken hebben. Maakt iets verschil.

Het stuk in de FAQ is niet zomaar juist; het is de heilige waarheid. Bij twijfel klik je op de bijgevoegde links naar de officiele wettekst van die drie hoofdstukken. Met een klein half uurtje lezen ben je weer helemaal op de hoogte.......

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Trailer zonder BE rijbewijs mag dit nu of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:01

Kijk eens op de site van de ANWB daar staat het heel duidelijk beschreven.